جمعی از ورزشکاران باستانی یزد سالیان قبل از انقلاب

جمعی از ورزشکاران باستانی یزد سالیان قبل از انقلاب
خانه یزد شناسی یزد قدیم جمعی از ورزشکاران باستانی یزد سالیان قبل از انقلاب
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نظرات:0
جمعی از ورزشکاران باستانی یزد سالیان قبل از انقلاب

جمعی از ورزشکاران باستانی یزد

سالیان دور قبل از انقلاب

تاریخ یزد

  بیشتر ببینید : مجموعه ای از عکسهای قدیمی استان یزد

 باستانی کاران یزد

جمعی از ورزشکاران باستانی یزد- مرحوم حاتمى نَفَر اول از سمت راست از ردیف دوم از پایین (کنار میرزا حسن پهلوان زاده) ایستاده اند-فرماندار آقای روشن- پهلوان محمد هاروت -مرحوم سیداحمدوزیری- رییس تربیت بدنی یزد -مرحوم علی اشتری

ورزش زورخانه‌ای یا ورزش باستانی و یا ورزش پهلوانی نام مجموعه حرکات ورزشی با اسباب و بی‌اسباب و آداب و رسوم مربوط به آن‌هاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته‌های دور رواج داشته‌ است.

ورزش‌های زورخانه‌ای نام دیگر ورزش‌های باستانی ایرانیان است. جایی که در آن به ورزش باستانی می‌پردازند زورخانه نام دارد هم چنین در زورخانه علاوه بر ورزش زورخانه‌ای کشتی پهلوانی نیز گرفته می‌شود.

پروندهٔ ثبت جهانی آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به کوشش فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ایران با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آماده گردید. آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۹ برابر با ۱۶ نوامبر ۲۰۱۰ در فهرست میراث معنوی یونسکو از سوی ایران[۱] به ثبت جهانی رسید.[۲]

دانشنامه بروک‌هاوس آلمانی، با استناد به تحقیقات دانشگاه ورزش آلمان واقع در شهر کلن، ورزش زورخانه‌ای را در کتاب اصلی و جلد ویژه ورزش، قدیمی‌ترین ورزش بدن‌سازی جهان معرفی می‌کند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید