آلو؛ 12 خاصیت شگفت انگیز آلو برای سلامتی، پوست، مو و لاغری

خواص آلو
خواص آلو
خانه سلامت و پزشکی آلو؛ 12 خاصیت شگفت انگیز آلو برای سلامتی، پوست، مو و لاغری
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:2

آلو (Plum) میوه ای فوق العاده و آبدار است. گیاه این میوه یک درخت کوچک است که به طور گسترده ای در سرتاسر جهان، به ویژه در چین، ایالات متحده، ژاپن و اروپا رشد می‌کند. میوه‌های درخت آلو با توجه به منطقه رویش، در رنگ و اندازه های متفاوتی هستند. گیاه میوه آلو بیشتر در ماههای اردیبهشت و شهریور به بار می‌نشیند. از نام‌های محلی آلو، میتوان به آلو بخارا در هند اشاره کرد.

خواص آلو
خواص آلو

در ادامه این مقاله از یزدنیوز به بررسی خواص این میوه شگفت انگیز و تاثیرات آن بر بدن خواهیم پرداخت.

فواید آلو

آلوها اثرات مضر رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند و بدن را در برابر شیوع بیماری‌هایی مانند آسم، آرتریت، سکته قلبی و سرطان محافظت می‌کنند. آنتی اکسیدانهایی که در این میوه یافت می‌شوند، بدن را از رادیکال‌های آزادی که روند پیری را سرعت می‌بخشند، محافظت می‌کند. این آنتی اکسیدانها به طور خاص در خنثی سازی رادیکال مخرب اکسیژن (رادیال آنیون سوپر اکسید) مؤثر هستند و برای جلوگیری از آسیب اکسیژن به چربی‌ها، مانند چربی‌هایی که بخش قابل توجهی از سلول‌های مغزی یا نورون را تشکیل می‌دهند، شناخته شده است. همچنین آنتی اکسیدانها در این میوه با خنثی سازی رادیکال‌های مضر سلولی، حافظه را بهبود می‌بخشند.

فواید آلو در درمان اختلالات گوارشی

ترکیبات سوربیتول و ایزاتین موجود در آلو، به تنظیم عملکرد سیستم گوارش و کاهش یبوست کمک می‌کند.

خواص آلو به عنوان منبع خوب ویتامین C

ویتامین C در آلو به بدن برای مقاومت در برابر عوامل عفونی، التهابی و رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و همچنین سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد. آلو حاوی آنتی اکسیدانهایی است که به خلاص شدن از رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول کمک می‌کند. اکسیداسیون کلسترول تهدیدی برای عروق خونی است که در نهایت منجر به برخی از بیماری‌های قلبی مانند سکته قلبی و کلسترول بالا می‌شود. ویتامین C در آلو برای کنترل بیماری‌های قلبی در بیماران دیابتی بسیار مفید است.

مزایای آلو برای مبارزه با سلول‌های سرطانی

بعضی از تحقیقات، آلو را به پیشگیری از سرطان، به ویژه سرطانهای سینه، دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی مرتبط می‌کنند. آنتوسیانین ها، که رنگدانه های آبی مایل به قرمز در این میوه هستند، باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد میشوند. همچنین ویتامین A موجود در آلو برای حفاظت بدن از سرطان دهان شناخته شده است. آلو در پیشگیری از سرطان سینه بسیار مفید است. فیبرهای طبیعی و آنتی اکسیدان موجود در آلو باعث جلوگیری از رشد سلول‌های سرطان سینه بدون از بین ببردن سلول‌های سالم می‌شود.

خواص و مزایای آلو برای تنظیم سطح کلسترول سالم

آلو شامل پتاسیم است که جز مهمی از سلول و مایعات بدن است که در کنترل قلب و فشار خون بسیار مؤثر است. همچنین مانع از لخته شدن پلاکت می‌شود که ممکن است منجر به آترواسکلروز، فشار خون بالا، سکته مغزی و بیماری قلبی عروقی شود. فیبر موجود در آلو به کاهش کلسترول کمک می‌کند. همچنین آلو حاوی ویتامین B6 است که از افزایش سطح هموسیستئین جلوگیری می‌کند و احتمال حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

مزایا و فواید برای ملین طبیعی

هم آلوی تازه و هم آلوی خشک، به عنوان مسهل طبیعی مؤثر شناخته شده‌اند و می‌توانند به حفظ رفتار منظم روده کمک کنند.

فواید و خواص آلو در بهبود گردش خون

هر دو نوع آلو به دلیل محتوای بالای ویتامین C دارای قابلیت افزایش جذب آهن در بدن هستند. آهن موجود در آلو برای تشکیل گلبول‌های قرمز بسیار مفید است و گردش خون را در بدن بهبود می‌بخشد و در نتیجه از کم خونی جلوگیری می‌کند.

فواید، مزایا و خواص آلو برای کمک در کاهش وزن

آلو سموم را از بین می‌برد و از یبوست جلوگیری می‌کند و به طور طبیعی باعث کاهش وزن می‌شود. آلو غنی از فیبر و آنتی اکسیدانها است که هضم و متابولیسم خوب را باعث می‌شود. این میوه حاوی سیتریک اسید است که مانع از خستگی و گرفتگی عضلات می‌شود. همچنین آلو عملکرد کبد و دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. بنابراین، خوردن آلو و یا نوشیدن آب آلو به طور مرتب، کمک خواهد کرد تا وزن اضافی کاهش یابد.

فواد شگفت انگیز آلو
فواد شگفت انگیز آلو

مزیت آلو در مبارزه با دیابت

خوردن آلو سطح قند خون را کاهش می‌دهد و باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می‌شود. مواد غذایی گیاهی که در آلو یافت می‌شوند، پس از خوردن غذا و انقباض انسولین بین وعده‌های غذایی، گلوکز خون را کنترل می‌کنند. بنابراین، توصیه می‌شود بیماران دیابتی آلو را در رژیم غذایی خود قرار دهند؛ زیرا وضعیتشان را بدتر نمی‌کند و آن‌ها را سالم نگه می‌دارد.

فایده آلو در پشتیبانی سیستم ایمنی بدن

آلو همچنین بدن را در ساخت بافت‌های سالم و سیستم ایمنی قوی کمک می‌کند. این امر مانع از سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود و برای افرادی که از عفونت‌های مکرر رنج می‌برند، مفید است.

خاصیت آلو در بهبود سلامت استخوان

تحقیقات متعددی به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن آلو موجب افزایش سلامت استخوان به ویژه زنان بعد از یائسگی، می‌شود. آلو همچنین حاوی بور است که نقش مهمی در تشکیل استخوان دارد و به طور فعال در حفظ تراکم استخوان و حفظ کلی استخوان‌ها نقش دارد.

مزایای آلو برای پوست

برخی معتقدند که خوردن میوه‌هایی که مانند آلو دارای رنگدانه زیادی هستند، موجب افزایش جذابیت و زیبایی می‌شود. نوشیدن آب آلو همچنین می‌تواند به بهبود پوست کمک کند، کمبود کلاژن اغلب باعث می‌شود پوست خسته و بی روح شود. آلو شامل مقدار بالایی از ویتامین C است که برای تشکیل مولکول‌هایی که کلاژن تولید می‌کنند مورد نیاز است. این امر موجب جوان شدن پوست و کاهش چین و چروک‌ها و نشانه‌های دیگر پیری می‌شود.

فواید آلو برای مو

آلو می‌تواند به حفظ فولیکول‌های مو، بافت همبند و کلاژن پوست سر کمک کند و از سلول‌های فولیکولها و رگهای خونی پوست سر محافظت کند، بنابراین آلو باعث رشد مو می‌شود.

ارزش غذایی آلو

در هر 66 گرم از آلو:

انرژی: 31 کالری
پروتئین: 46/0 گرم
کربوهیدرات: 54/7 گرم
فیبر: 92/0 گرم
ویتامین C: 27/6 میلی گرم
ویتامین B6: 02/0 میلی گرم

بیشتر بخوانید: خواص شگفت انگیر آلبالو برای سلامتی



2 نظرات

نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید