اگر پوست خشکی دارید این مطلب را بخوانید

خانه سلامت و پزشکی اگر پوست خشکی دارید این مطلب را بخوانید
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

اگر پوست خشکی دارید این مطلب را بخوانید

پوست خشک می تواند بسیار آزار دهنده باشد. اما اگر پوست خشکی دارید و می خواهید رطوبت پوست خود را افزایش دهید ادامه این مطلب از یزد نیوز را بخوانید.

۱ – موز

موز سرشار از ویتامین های A ، B ، C و D ، نیاسین ، ریبوفلاوین ، تیامین ، مس ، روی ، آهن ، منیزیم ، کلسیم ، پتاسیم ، فسفر ، فولات و فیبر رژیم غذایی است.

اگر پوست خشکی دارید این مطلب را بخوانید
اگر پوست خشکی دارید این مطلب را بخوانید

فیبر غذایی موجود در موز به بیرون راندن سموم کمک می کند و از این طریق سلول های پوستی شما را دوباره جوان می کند.

همچنین گفته می شود که مصرف موز به طور مرتب می تواند درخشش و لطافت مورد نیاز شما را به پوست شما بدهد ، اگرچه هیچ مدرک علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

احتیاط: اگر مشکل کلیوی یا دیابت دارید ، قبل از افزودن موز به رژیم غذایی روزانه خود با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

نحوه درمان پوست خشک با موز

روزانه حداقل یک موزرا در سبد غذایی خود قراردهید  (بیش از دو موز مصرف نکنید). می توانید آن را به عنوان میان وعده میل کنید و یا اسموتی موز ، پنکیک ، کلوچه ، کیک درست کرده  یا آن را به غلات صبحانه اضافه کنید.

همچنین  می توانید با مخلوط کردن نصف موز با یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق غذاخوری ماست یک ماسک صورت موز درست کنید. آن را به طور مساوی روی صورت خود بمالید. به مدت ۲۰ دقیقه آن را بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۲ – آلوئه ورا

این گیاه سبز و گوشتی دارای فواید بی شماری برای  سلامتی است که درمان خشکی پوست یا هرگونه مشکل پوستی یکی از آنهاست. ژل آلوئه ورا حاوی لیپیدها ، آب ، ویتامین های A ، C ، E ، B12 و کولین ، مواد معدنی مانند روی ، مس ، پتاسیم ، منیزیم ، سلنیوم ، کروم و کلسیم ، اسیدهای آمینه ، گلیکوزیدها ، آنتراکینون ها و گلوکومانان است.

آلوئه ورا خاصیت آنتی اکسیدانی ، ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد. این ماده به جوانسازی ، مرطوب کردن و نرم شدن پوست شما کمک می کند.

آلوئه ورا  همچنین به تقویت سنتز کلاژن کمک کرده  و به همین دلیل  پیری پوست را کاهش می دهد  و پوست را از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند .

اگر پوست خشکی دارید این مطلب را بخوانید
اگر پوست خشکی دارید این مطلب را بخوانید

نحوه درمان خشکی پوست با آلوئه ورا

شما می توانید از  آب آلوئه ورا که در داروخانه ها به فروش می رسد استفاده کنید. از مصرف ژل آلوئه ورا یا آب آلوئه ورا خانگی استفاده نکنید زیرا ممکن است حاوی سموم کشنده باشد.

ژل آلوئه ورا را تهیه کرده و آن را روی پوست خود بمالید. اجازه دهید به مدت  ۲۰ دقیقه بروی پوست بماند ، سپس آن را با یک پارچه تمیز و نرم آغشته به آب ولرم پاک کنید.

۳ –  روغن زیتون

مصریان باستان از روغن زیتون به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده مواد آرایشی خود استفاده می کردند.

اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون به حفظ یکپارچگی لایه بیرونی پوست و بهبود زخم ها ، خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی ، محافظت از پوست در برابر اشعه ، جلوگیری از ایجاد جای زخم ، و آبرسانی پوست کمک می کند.

بنابراین ، روغن زیتون تنها پس از چندبار استفاده  می تواند به تغذیه و نرم شدن پوست شما کمک کند. از مزایای روغن زیتون این است که به اندازه روغن نارگیل چسبنده نیست و همچنین بوی قوی ندارد.

نحوه درمان پوست خشک با روغن زیتون

سس سالاد خود را با روغن زیتون تازه و ارگانیک  درست کرده و یا از آن برای طبخ تمام وعده های غذایی خود استفاده کنید.

روغن زیتون را به صورت موضعی روی پوست خود  بمالید. همچنین می توانید دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ، دو قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کرده و این مخلوط را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید به مدت  ۲۰ دقیقه بروی پوست بماند ، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۴ –  ماهی

ماهی های آب سرد مانند کوتر ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن و شاه ماهی می توانند برای سلامتی شما بسیار مفید باشند. این ماهی ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و همچنین نسبت اسیدهای چرب امگا ۳ به امگا ۶ را حفظ می کنند .

مصرف این ماهی ها به کاهش التهاب ، از بین بردن سموم بدن و نگه داشتن رطوبت در پوست شما کمک می کند و باعث تغذیه آن شذه و  پوست شما نرم و درخشان تر به نظر می رسد. علاوه بر این ، این ماهی ها همچنین منبع خوبی از مواد مغذی هستند که به حفظ سلول های شما و عملکرد آنها کمک می کند.

نحوه درمان پوست خشک با ماهی

ماهی قزل آلای آلاسکا ، ماهی تن تازه ، گربه و یا شاه ماهی را از بازار محلی ماهی خریداری کنید. همچنین می توانید این ماهی ها را از سوپر مارکت خریداری کنید ، اما اطمینان حاصل کنید که آنها تازه هستند.

برای درمان پوست خشک ، باید ماهی را با پوست میل کنید زیرا لایه چربی زیر پوست سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. برای مصرف می توانید ماهی را  کباب پخته و یا کبای کنید .

همچنین می توانید کپسول روغن ماهی را بصورت آماده تهیه و مصرف کنید. برای میزان دوز مصرفی خود  با پزشک مشورت کنید.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید