چای کالندولا یا همان گل همیشه بهار بنوشید !

مزایای بالقوه چای کالندولا و عصاره آن یا همان گل همیشه بهار!
مزایای بالقوه چای کالندولا و عصاره آن یا همان گل همیشه بهار!
خانه سلامت و پزشکی چای کالندولا یا همان گل همیشه بهار بنوشید !
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

مزایای بالقوه چای کالندولا و عصاره آن

Calendula ، یک گیاه گلداراست که  به عنوان  یک  گل معطرنیز شناخته می شود ، همچنین می تواند به عنوان یک چای سرو شود یا به عنوان یک ماده در فرمولاسیون های گیاهی مختلف استفاده شود.مزایای بالقوه چای کالندولا و عصاره آن بسیار زیاد است.در حالی که چای با خلال کردن گل ها در آب جوش تهیه می شود ، عصاره آن  از گل و برگ ها نیز تهیه می شود .

علی رغم طعم کمی تلخ ، چای calendula یک داروی سنتی است که به دلیل خاصیت درمانی که در داروهای قومی دارد  در داروهای مردمی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توانید عصاره آن را در روغن ها ، پمادها و تنتورها  نیز  پیدا کنید.

خواص بی نظیر عصاره کالندولا یا گل همیشه بهار

در ادامه این مطلب از یزد نیوز مزایای چای و عصاره آن را بخوانید.

مزایای بالقوه چای کالندولا و عصاره آن یا همان گل همیشه بهار!
مزایای بالقوه چای کالندولا و عصاره آن یا همان گل همیشه بهار!

۱ – حاوی  آنتی اکسیدان ها است

آنتی اکسیدان ها ترکیبات مفیدی هستند که اثرات مضر استرس اکسیداتیو را در بدن شما خنثی می کنند .

عصاره  و چای کالندولا دارای چندین آنتی اکسیدان قوی ، از جمله تریپپن ها ، فلاونوئیدها ، پلی فنول ها و کاروتنوئیدها است .

علاوه بر این ، دارای ترکیبات ضد التهابی مانند فاکتور نکروز تومور آلفا (TNFα) است. در حالی که التهاب یک پاسخ طبیعی بدن است ولی التهاب مزمن به چندین بیماری از جمله چاقی ، سندرم متابولیک و دیابت نوع ۲ مرتبط است .

در یک مطالعه در موشهای صحرایی تغذیه شده با مونو سدیم گلوتامات (MSG) ، عصاره   calendula به طور قابل توجهی استرس اکسیداتیو را کاهش داده و باعث کاهش میزان آنتی اکسیدان تا ۱۲۲٪  شد.

MSG  یک تقویت کننده عطر و طعم محبوب است که ممکن است باعث ایجاد سردرد ، سرگیجه ، و بی حسی در افراد حساس در هنگام مصرف زیاد شود .

در حالی که این نتایج امیدوار کننده است ، اما برای موارد مصرف انسانی تحقیقات بیشتری لازم است.

۲ – ممکن است باعث بهبود زخم شود

عصاره calendula موجود در روغنها ، پمادها و تنتورها بصورت موضعی برای درمان زخمها مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین می توانید چای آن را از طریق یک کمپرس پارچه یا بطری اسپری به پوست خود بمالید. با این حال ، هنوز مشخص نیست که نوشیدن چای نیز همان اثرات را دارد .

آزمایشات آزمایشگاهی  روی حیوانات نشان می دهد که عصاره calendula ممکن است برخی پروتئین های خاصی را بهبود بخشد که باعث بهبود زخم ها می شوند .

یک مطالعه آزمایشگاهی دیگر مشخص کرد که عصاره calendula هنگام بهبودی باعث افزایش مقدار کلاژن در زخم ها می شود. این پروتئین برای تشکیل پوست جدید ضروری است .

در یک مطالعه ۱۲ هفته ای بر روی ۵۷ نفر ، ۷۲٪ از بیماران تحت درمان با عصاره calendula ، بهبودی کامل زخم پای وریدی را تجربه کردند ، در حالی که ۳۲٪ در گروه شاهد آن بودند .

به طور مشابه ، در یک مطالعه ۳۰ هفته ای در ۴۱ بزرگسال مبتلا به زخم پای مربوط به دیابت ، ۷۸٪ از شرکت کنندگان پس از درمان روزانه با اسپری آن ؛ کاهش زخم ها را مشاهده کردند .

مزایای بالقوه چای کالندولا و عصاره آن یا همان گل همیشه بهار!
مزایای بالقوه چای کالندولا و عصاره آن یا همان گل همیشه بهار!

۳ – ممکن است با نوع خاصی ازسلولهای سرطانی مبارزه کند

محتوای آنتی اکسیدانی Calendula ممکن است اثرات ضد توموری ایجاد کند.

مطالعات آزمایشگاهی  حاکی از آن است که آنتی اکسیدان های فلاونوئید و تریپپن calendula ممکن است با لوسمی ، ملانوما ، روده بزرگ و سلولهای سرطانی لوزالمعده مبارزه کنند .

همچنین تحقیقات دیگر نشان می دهد که این عصاره پروتئین هایی را که سلولهای سرطانی را از بین می برد فعال می کند و همزمان پروتئین های دیگری را که با مرگ سلولی تداخل می کنند مسدود می کند .

با این وجود ، برای تاثیر آن بر انسان تحقیقات بیشتری لازم است بنابراین از چای کالندولا یا سایر محصولات آن هرگز نباید به عنوان یک درمان سرطان استفاده شود.

۴-  ممکن است خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی داشته باشد

چای کالندولا به دلیل خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی آن شناخته شده است .

نکته مهم دیگر این است که در یک مطالعه آزمایشگاهی  ، روغن آن  در برابر ۲۳ گونه مخمر انتخاب شده  مؤثر است ؛  یک قارچ رایج که می تواند باعث عفونت های دهان ، واژن و پوست شود

در مطالعه آزمایشگاهی دیگری  نشان داده شد  که عصاره calendula مانع از رشد لیشمانیا ، انگل مسئول لیشمانیوز می شود ؛  بیماری که ممکن است باعث ایجاد زخم های پوستی شود یا بر اندام های داخلی مانند طحال ، کبد و مغز استخوان تأثیر بگذارد .

شما می توانید روغن ، پمادها ، کمپرس پارچه یا اسپری های مستقیمی روی پوست خود بمالید ؛  اما به یاد داشته باشید که تحقیقات در انسان هنوز کامل نشده   ، بنابراین معلوم نیست این درمانها تا چه اندازه مؤثر است.

در نتیجه ممکن است کالندولا خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی داشته باشد ، اما مطالعات در انسان فاقد اعتبار لازم  است.

۵ – ممکن است از سلامت دهان و دندان حمایت کند

التهاب لثه ، که با التهاب مزمن لثه مشخص می شود ، یکی از شایع ترین بیماری های دهان است که این التهاب می تواند با استفاده از calendula کاهش یابد .

 

 

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید