انواع ماسک سیب زمینی برای پوست روغنی

انواع ماسک سیب زمینی
انواع ماسک سیب زمینی
خانه سلامت و پزشکی انواع ماسک سیب زمینی برای پوست روغنی
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

ماسک سیب زمینی برای پوست روغنی

به دلیل اینکه پوست روغنی از حساسیت بالایی برخورداراست بنابراین باید در انتخاب مواد برای ترکیب با سیب زمینی دقت نموده و کاملا مراقب باشید .در این مطلب از یزد نیوز ، ما به معرفی چند ماسک صورت سیب زمینی برای پوست روغنی پرداخته ایم.ادامه مطلب را بخوانید.

انواع ماسک سیب زمینی
انواع ماسک سیب زمینی

۱ –  ماسک صورت آرد سیب زمینی و برنج برای رنگدانه

۱ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی ، ۱ قاشق غذاخوری آرد برنج ، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو (اختیاری) و ۱ قاشق غذاخوری عسل تهیه نموده وبه خوبی مخلوط کنید تا یک خمیر ضخیم تهیه شود و هیچ توده ای در خمیر باقی نماند. روی صورت خود بمالید و ۱۵تا ۲۰ دقیقه بگذارید تا خشک شود.

حالا به آرامی صورت خود را با آب سرد بشویید. آب سیب زمینی روی آثار لکه های صورت شما تاثیر گذاشته  و این در حالی است که آرد برنج سلول های مرده پوست را از صورت شما جدا می کند. لیمو و عسل پوست شما را رطوبت داده و آن را نرم و یکدست می کنند.

۲ – ماسک صورت و سیب زمینی و جو دوسر برای پوست های روغنی

بلغور جو دوسر و سیب زمینی برای جذب روغن اضافی و از بین بردن تمام گرد و غبار و گرد موجود در سلولهای پوست شما بسیار عالی هستند. بلغور جو دوسر پوست شما را مرطوب می کند و همچنین در تولید سبوس کمتر بسیار مفید است.

سیب زمینی رنده شده را در یک کاسه ریخته و ۲ قاشق غذاخوری شیر و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه  نمایید سپس خوب مخلوط نموده تا خمیر صافی به دست آید و ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند.پس از آن  با آب ولرم با ملایمت کامل بشویید .

این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا نتایج عالی را مشاهده نمایید .

۳ – ماسک سیب زمینی و زردچوبه

زردچوبه بهترین خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی را داردکه می تواند  باکتری ها را از بین ببرد و همچنین پوست شما را درخشان می کند.

زردچوبه و سیب زمینی روی پوست شما بسیار عالی کار می کنند و منافذ را باز می کنند و برآمدگی پوست را کاهش می دهند.

یک قاشق مرباخوری سیب زمینی رنده شده را با ½ قاشق چایخوری زردچوبه و مقداری شیر خام کاملا مخلوط نمایید تا  یک  خمیریکدست ایجاد شود. حال این ماسک را روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

این کار را دو بار یا سه بار در هفته انجام دهید.

ماسک سیب زمینی برای پوست چرب
ماسکی برای پوست چرب

۴ –  ماسک سیب زمینی و تخم مرغ سفید

دقیقاً مانند سایر اعضای بدن ، چهره شما نیز به پروتئین نیاز دارد. سفیده تخم مرغ منبع خوبی برای پروتئین است و به سفت شدن پوست شما کمک می کند و عصاره سیب زمینی باعث درخشش آن می شود.

کافی است نیمی از عصاره سیب زمینی و یک عدد تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید و آن را با اسپلش آب گرم بشویید. هفته ای سه بار ازاین ماسک استفاده کنید.

۵ – ماسک  سیب زمینی ، خیار ، لیمو و زردچوبه

این ماسک صورت برای درمان تقریبا تمام مشکلات پوستی بسیار عالی است. از پوست برنزه گرفته تا پوست هایی که دارای منافذ بسته هستند  همچنین به عنوان یک مرطوب کننده پوست عمل میکند .

۲ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی ، ۲ قاشق غذاخوری آب خیار ، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و یک مشت زردچوبه را در یک کاسه خوب مخلوط کنید. این مخلوط را به طور مساوی روی پوست خود بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با آب سرد بشویید و آنرا خشک کنید.

این ماسک را هفته ای یک بار انجام دهید  تا نتایج عالی را مشاهده کنید . توجه داشته باشید که همیشه آب لیمو را با کمی آب رقیق کنید.

 

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید