معرفی اقامتگاه بومگردی نار تی تی؛ مهمانسرایی دنج در شهرستان تفت به همراه عکس

اقامتگاه بوگردی نار تی تی تفت
خانه یزد شناسی هتل و اقامتگاه یزد معرفی اقامتگاه بومگردی نار تی تی؛ مهمانسرایی دنج در شهرستان تفت به...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

دنیای شلوغ و پر سروصدای این روزها شرایطی را ایجاد کرده که هر شخصی احتیاج دارد برای گرفتن انرژی دوباره جهت ادامه دادن، چند روزی را به دور از همه ی تکنولوژی‌ها و زندگی ماشینی سر کند. اقامتگاه بومگردی نار تی تی یکی از انتخاب های برجسته برای گذراندن این مدت است. در این مقاله از یزدنیوز سعی کردیم شما را به طور کامل با همه ی شرایط این اقامتگاه آشنا کنیم.

اقامتگاه بومگردی نار تی تی تفت
اقامتگاه بومگردی نار تی تی تفت

در دل کویر خانه ای سرسبز را تصور کنید، باغستانی با میوه های تازه. این خانه اقامتگاه نار تی تی در تفت است؛ البته این خانه فقط یک اقامتگاه نیست بلکه میتواند قسمتی از سفر شما باشد. در هر گوشه از این خانه خاطره ای نهفته است و در دل هر خاطره‌ تجربه ای است.

این خانه قدمتی صد ساله دارد و نگهدار فرهنگی چند هزار ساله از ایران عزیزمان است. بوی نان تازه سراسر خانه را پر کرده است؛ طعم طبیعت، انار و آلوچه ها را در این اقامتگاه زیر زبانتان مزه مزه کنید. با اقامت در این خانه تجربه ی یک زندگی ساده و پر از صفای روستایی را به زندگی خود ببخشید.

نار تی تی یا شکوفه ی انار

نار تی تی یک اسم محلی به معنی شکوفه ی انار است. انار یکی از محصولات کشاورزی شهر تفت است و وجود درخت های انار در حیاط اقامتگاه نارتی تی دلیل نامگذاری آن است.

اقامتگاه بومگردی نار تی تی تفت
اقامتگاه بومگردی نار تی تی تفت

اقامتگاه نارتی تی تفت

اقامتگاه نارتی تی در شهر تفت استان یزد قرار دارد. این اقامتگاه در سال ۱۲۹۰ در یک باغ انار به مساحت ۱۷۰۰ متر با زیر بنای ۷۰۰ متر ساخته شد. پس از آن در سال ۱۳۹۴ بازسازی شد و آماده ی پذیرایی از گردشگران سراسر ایران و حتی گردشگران خارجی شده است.

معماری نارتی تی یزد

این خانه از کاهگل و خشت ساخته شده و معماری آن شبیه به معماری رایج خانه های یزدی است. حیاط نار تی تی دارای درختان بزرگ و زیبای انار است. همچنین تزئین این حیاط به وسیله ی تختهای سنتی و صندلی های کوچک از جنس تنه ی درخت یکی از جذابیتهای دیگر این اقامتگاه است.

اقامتگاه بومگردی نار تی تی تفت
اقامتگاه بومگردی نار تی تی تفت

اتاق‌های اسم دار اقامتگاه نار تی تی

این اقامتگاه بومگردی در تفت دارای ۶ اتاق است که هر کدام از این اتاقها یک اسم دارند که بر اساس جشنهای مذهبی زردشتیان نامگذاری شده‌اند.

• میدیوزرم: جشنی در روز ۱۵ اردیبهشت، آفرینش آسمان
• میدیوشم: جشنی در روز ۱۵ تیر، آفرینش آب
• پتیه شهم: جشن آفرینش زمین در ۳۰ شهریور
• ایا سرم: جشن آفرینش گیاه در ۳۰ مهر
• میدیارم: آفرینش جانوران در ۲۰ دی
• همس پت میدیم: آخرین روز سال کبیسه، جشن آفرینش مردمان

جاذبه های گردشگری نزدیک به اقامتگاه نارتی تی برای علاقمندان به سفر

یکی از جاذبه های گردشگری نزدیک به اقامتگاه بومگردی نار تی تی عقابکوه است.

امکانات جذاب خانه ی بوم گردی تفت را بشناسید

اقامتگاه بومگردی نار تی تی شامل ۶ اتاق به صورت مستقل است که به دور یک حیاط زیبا قرار گرفته اند. این اتاقها داری طراحی کاملا سنتی هستند و بافت روستایی خود را حفظ کرده اند. استفاده از فضای سبز باغ واقع در حیاط برای مهمانان کاملا رایگان است.

اتاقها سرویس بهداشتی و حمام به صورت مجزا هستند و در مجموع ۴ سرویس بهداشتی ایرانی، یک سرویس فرنگی و ۳ حمام برای استفاده عموم تعبیه شده است. هر اتاق ظرفیت ۴ نفر را دارد، فاقد تخت و سرویس خواب است و کاملا سنتی به وسیله ی پشتی و فرشهای سنتی دکور شده اند.

در مجموع این اقامتگاه ظرفیت ۲۰ نفر گردشگر را دارد. در لابی اقامتگاه نارتی تی اینترنت بی سیم برای استفاده ی عموم قرار داده شده و یکی از امکانات دیگر آن وجود پرسنل مسلط به زبان انگلیسی برای راهنمایی مهمانان خارجی است.
در حیاط رستوران هایی برای طبخ غذاهای سنتی و محلی قرار گرفته‌اند که خارج از هزینه ی اقامت میتوانید غذای سنتی دلخواهتان همچون آش گندم، آش کدو، آش کلم و انواع اشکنه را امتحان کنید.

شرایط خاص اقامتگاه نارتی تی

• اقامت برای کودکان زیر ۵ سال رایگان و از ۵ تا ۷ سال بصورت نیم بها محاسبه می‌شود.
• دارای پارکینگ اختصاصی با ظرفیت ۱۰ خودرو به‌صورت رایگان است.
• از پنکه به عنوان سیستم سرمایشی و چراغ نفتی و بخاری به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می‌شود.
• صبحانه برای عموم رایگان میباشد.
• سوئیتهای اقامتگاه به‌صورت کفخواب میباشند.
• فاصله ی اقامتگاه تا راه آهن یزد ۲۶ دقیقه و تا پایانه ی مسافربری فقط ۳۰ دقیقه میباشد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید