آنتی بیوتیک های طبیعی ، آیا واقعا آنتی بیوتیک های طبیعی موثر هستند؟

آنتی بیوتیک های طبیعی
آنتی بیوتیک های طبیعی
خانه سلامت و پزشکی آنتی بیوتیک های طبیعی ، آیا واقعا آنتی بیوتیک های طبیعی موثر...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:1

آیا واقعا آنتی بیوتیک های طبیعی موثر هستند؟

از آنتی بیوتیک ها برای از بین بردن یا مهار رشد باکتری ها استفاده می شود. اگرچه ممکن است فکر کنید آنتی بیوتیک ها فقط بصورت مدرن و شیمیایی باشند ؛ اما در واقع باید بدانید که آنتی بیوتیک ها  قرن ها است که وجود داشته است. تهیه آنتی بیوتیک های اصلی ، مانند بسیاری از آنتی بیوتیک های امروزی ، از منابع طبیعی گرفته شده اند.

برخی عصاره های گیاهی ، روغنهای اساسی و حتی مواد غذایی خاصیت آنتی بیوتیکی دارند. به عنوان مثال ، برخی از عصاره های غذایی و گیاهی می توانند از رشد باکتری ها در مواد غذایی جلوگیری کنند.

در بعضی اوقات ، این خواص فراتر از غذا است و می تواند به بهداشت شخصی شما کمک کند. عصاره زغال اخته حاوی ترکیبات ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است و این یک درمان خانگی برای عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) است.

گیاهان دارویی نیز می توانند آنتی بیوتیک باشند. یک مطالعه کوچک نمونه برداری از ۵۸ گیاه چینی نشان داد که ۲۳ مورد دارای خواص ضد باکتری و ۱۵ مورد دارای خاصیت ضد قارچی هستند.

یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۴ نشان داد که یک گیاه درمانی به همان اندازه یک آنتی بیوتیک شیمیایی در درمان اختلال رشد باکتری روده کوچک مؤثر است.

آنتی بیوتیک های طبیعی
آنتی بیوتیک های طبیعی

در ادامه این مطلب از یزد نیوز به مورد پنج آنتی بیوتیک محبوب که می توانید در خانه امتحان کنید. اشاره می شود.

گزینه ۱: عسل

عسل یکی از قدیمی ترین آنتی بیوتیک های شناخته شده است ، و به دوران باستانی برمیگردد. مصریان اغلب از عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و محافظ پوست استفاده می کردند.

عسل حاوی پراکسید هیدروژن بوده و منبع قابل اعتمادی است که ممکن است برخی از خواص ضد باکتریایی آن را به خود اختصاص دهد. همچنین دارای قند بالایی است که می تواند به جلوگیری از رشد برخی باکتری ها کمک کند.

علاوه بر این ، عسل سطح pH پایینی دارد. این کار باعث می شود رطوبت از باکتری ها دور شده و باعث می شود که باکتری ها از بین بروند.

آنتی بیوتیک های طبیعی
آنتی بیوتیک های طبیعی

برای استفاده از عسل به عنوان آنتی بیوتیک ، آن را مستقیماً روی زخم یا ناحیه آلوده بمالید. عسل می تواند به از بین بردن باکتری ها و کمک به روند بهبودی کمک کند. در صورت امکان ، عسل خام و خالص را انتخاب کنید. این شکل از عسل بیشترین مزایای سلامتی را دارد.

همچنین می توانید برای کمک به درمان عفونت های داخلی ، عسل مصرف کنید. به سادگی یک قاشق غذاخوری را قورت دهید یا آن را درون یک فنجان چای گیاهی برای یک درمان آرامش بخش به هم بزنید.

به طور کلی عسل برای استفاده بر روی پوست یا بدن بی خطر است ، ولی نباید به  شیرخواران و کودکان زیر یک سال داده شود .

گزینه ۲: عصاره سیر

مدتهاست که تصور می شود سیر خاصیت ضد میکروبی دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ نشان داد که کنسانتره سیر در برابر باکتریها مؤثر است. می توانید کنسانتره یا عصاره سیر را در فروشگاه مواد غذایی محلی خود خریداری کنید. شما همچنین می توانید با خیساندن چند میخک سیرعصاره آنرا تهیه کنید .

سیر به طور کلی یک خوردنی  بی خطر است ، اما دوزهای زیاد ممکن است باعث خونریزی داخلی شود. دو تا سه میخک در روز یک دوز قابل قبول محسوب می شود. اگر از مکمل سیر استفاده می کنید ، به دستورالعمل دوز آن توجه نمایید .

اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید ، قبل از استفاده از سیر به عنوان آنتی بیوتیک با پزشک معالج خود مشورت کنید. دوزهای زیاد سیر می تواند اثرات داروی رقیق کننده را افزایش دهد .

همچنین می توانید کنسانتره سیر را مستقیماً روی زخم یا لکه بریزید.

آنتی بیوتیک های طبیعی
آنتی بیوتیک های طبیعی

گزینه ۳: روغن ضروری آویشن

 

بسیاری از پاک کننده های خانگی طبیعی از اسانس آویشن استفاده می کنند.در تحقیقات نشان داده شده است که این روغن به ویژه در برابر باکتریهای مقاوم به آنتی بیوتیک ؛ مفید است.

در یک مطالعه معتبردیگر در سال ۲۰۱۱ ، محققان تأثیر اسانس اسطوخودوس و آویشن را آزمایش کردند. هر دو روغن در استخربا  بیش از ۱۲۰ سویه باکتری مورد آزمایش قرار گرفتند. محققان دریافتند که روغن اسانس آویشن در کشتن باکتریها مؤثرتر از اسانس اسطوخودوس است.

اسانس آویشن فقط برای استفاده نقاط خارج از بدن است. شما نباید روغن آویشن را از طریق دهان مصرف کنید. قبل از استفاده در منطقه آسیب دیده ، حتما روغن اسانس آویشن را با روغن حامل بصورت مساوی رقیق کنید. روغنهای حامل معمولی شامل روغن نارگیل و زیتون است.

استفاده از روغن اسانس آویشن بدون محلول روی پوست ممکن است باعث التهاب و سوزش شود.

افرادی که فشار خون بالا دارند یا مشکل پرکاری تیروئید دارند نباید از اسانس آویشن استفاده کنند

گزینه ۴:روغن ضروری اورگانو

کارواکرول ماده ای است که در روغن اسانس oregano یافت می شود. این گیاه دارای خواص درمانی مهمی است که هنگام استنشاق ، بهبود بدن را بیشتر می کند. روغن اورگانو همچنین به بهبود زخم معده و کاهش التهاب کمک می کند.

برای درمان عفونت های قارچی روی پوست خود ، یک قاشق چایخوری روغن معدنی اورگانو را به ازای هر قاشق چای خوری روغن حامل مانند روغن زیتون یا نارگیل اضافه کنید. مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

گزینه ۵: روغن پونه کوهی

شما می توانید روغن پونه کوهی را در هوا پراکنده کنید تا به عفونت های سینوس کمک کند.

از اسانس روغنی پونه کوهی و از روغن ضروری محلول در پوست استفاده نکنید.

شما همچنین می توانید این روغن را با یک ماده تمیز کننده خانگی ترکیب نموده و  باکتری ها را در خانه ریشه کن کنید.



1 نظر

نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید