خواص کاهو بر دیابت و عوارض چشمی

خواص کاهو بر دیابت
خواص کاهو بر دیابت
خانه سلامت و پزشکی خواص کاهو بر دیابت و عوارض چشمی
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

خواص کاهو بر دیابت و عوارض چشمی

کاهو یکی از  گیاهانی است که انواع متفاوتی داشته و خواص آن نیز بسیار زیاد است. در این مطلب از یزد نیوز خواص کاهو بر دیابت و عوارض چشمی مورد بررسی قرار گرفته است.ادامه این مطلب را بخوانید.

کاهو چیست؟

گیاهی گیاهی یک ساله از خانواده گل مینا یا گل آفتابگردان کاسنیان است. کاهو بیشتر به صورت سبزی   پرورش می‌یابد ولی در مواقعی به صورت ساقه یا بذر نیز یافت می‌شود.

اگرچه کاهوی مقاوم یکساله بسیار آسان کشت می‌شود، اما نیازمند دمای نسبی پایین‌تری است تا از گل‌دادن سریع آن جلوگیری شود.

کاهو ممکن است به‌دلیل کمبود ریز مغذی و آفت‌هایی همچون حشرات یا پستانداران کوچک و نیز قارچ‌ها و باکتری‌ها دچار آسیب شود.

گرچه کاهو مانند کلم به نظر می رسد ، اما تفاوت  مهم بین این دو در مقدار آب آنها  است. کلم آب کمتری دارد و از کاهو نیز سفت تر است. کاهو ترد تر است وهمچنین می توان آن را کبابی کرد.

خواص کاهو بر دیابت
خواص کاهو بر دیابت

تاریخچه کاهو چیست؟

کاهو در اصل در مصر باستان برای استخراج روغن از دانه های آن کشت می شد. مدارکی در مورد ظاهر شدن گیاه در اوایل سال ۲۶۸۰ قبل از میلاد وجود دارد.

کاهو برای اولین‌بار توسط مصریان باستان کشت شد که آن را از یک علف هرز که دانه‌هایش برای تولید روغن استفاده می‌شد به دست آوردند. کاهو بعدها به روم و یونان نیز گسترش یافت که آنان نام لاکتوکا به آن دادند، که کلمه کاهو در انگلیسی از ریشه همین کلمه است.

این گیاه همچنین در نوشته های مختلف قرون وسطایی از ۱۰۹۸ تا ۱۱۷۹ ظاهر می شود و به طور خاص به عنوان گیاه دارویی از آن یاد می شود.

دراواخر قرن پانزدهم کاهو توسط  کریستوفر کلمب از اروپا به قاره آمریکا آورده شد . اواسط قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ کتابهایی منتشر شد که در مورد انواع کاهویی که امروزه یافت می شود صحبت کردند.

اثر کاهو بر دیابت

مطالعات نشان داده است که افرادی که از سبزیجات ، به ویژه آنهایی که از کاهو استفاده می کنند ، ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهند. این را می توان به شاخص گلیسمی پایین (تأثیر یک ماده غذایی خاص بر میزان قند خون) کاهو نسبت داد.

رژیم‌ گیرندگان معمولا مقدارزیادی کاهو می‌خورند، چون این سبزی هم سیری مطلوبی ایجاد می‌کند و هم مواد مغذی ضروری و مهمی مانند فولات، ویتامین A و ویتامین K را به بدن می‌رساند. در ضمن، کاهو کالری کمی دارد که مزیت خاصی برای این افراد محسوب می‌شود.

به همین ترتیب،‌ سبزی‌های غیرنشاسته ‌ای مانند کاهو فقط برای رژیم‌گیرندگان مناسب نیستند، بلکه گزینه خوبی برای افراد مبتلا به بیماری دیابت نیز به ‌شمار می‌روند، چون کربوهیدرات کمی دارند و تاثیر ناچیزی بر سطح قند خون باقی می‌گذارند.

یک فنجان کاهو حاوی تقریباً ۵ کالری و ۲ گرم کربوهیدرات (۳) است. این واقعیت همچنین باعث می شود که علاوه بر سلامتی یک رژیم غذایی مناسب  با دیابت باشد. کاهو کلم از هر نوع دیگر ترجیح داده می شود زیرا حاوی ریز مغذی های اساسی است.

کاهو حاوی لاکتوکاکانتین ، یک کاروتنوئید ضد دیابتی است که قند خون را پایین می آورد و می تواند یک درمان بالقوه برای دیابت باشد

کاهو همچنین به عنوان یک ماده غذایی برای یک زندگی بدون درد شناخته شده است. افرادی که کاهو را در رژیم غذایی خود قرارمی دهند ممکن است هرگز به آرتریت یا شرایط دردناک مرتبط مبتلا  نشوند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

خواص کاهو بر دیابت
خواص کاهو بر دیابت

سلامت چشم

کاهو حاوی زئوکسانتین ، یک آنتی اکسیدان است که باعث تقویت سلامت بینایی می شود. و از تخریب ماکولا وابسته به سن جلوگیری می کند. سبزیجات تیره مانند کاهو حاوی هر دو لوتئین و زاکسانتین است. اینها به ارتقاء سلامت بینایی کمک می کند .

کاهو رومیایی همچنین جایگزین مناسبی برای اسفناج (سبزیجات دیگر برای چشم ها) است. چندین مطالعه دیگر اهمیت لوتئین و زاکزانتین را در تقویت سلامت چشم و جلوگیری از آب مروارید و سایر بیماری های چشم نشان داده اند .

 

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید