علت خروپف نوزادان چیست؟چه زمان باید به پزشک مراجعه نمود؟

علت خروپف نوزادان چیست؟
علت خروپف نوزادان چیست؟
خانه سلامت و پزشکی علت خروپف نوزادان چیست؟چه زمان باید به پزشک مراجعه نمود؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

علت خروپف نوزادان چیست؟

یکی از نگرانی والدین به خصوص مادران ، خروپف کردن نوزاد در هنگام خواب است. البته این امر می تواند در مواردی خطرناک باشد اما به طور کلی طبیعی است.در ادامه این مطلب از یزد نیوز با علت خروپف نوزادان بیشتر آشنا شوید.

خواب و نوزاد

نوزادان اغلب بویژه هنگام خواب ، تنفس پر سر و صدایی دارند. این تنفس می تواند مانند خروپف به نظر برسد ، و حتی ممکن است خروپف نیز باشد.

فضای بینی نوزادان بسیار کوچک است ، بنابراین کمترین میزان خشکی یا مخاط اضافی در بینی آنها باعث خروپف می شود.

گاهی اوقات ، آنچه که خروپف به نظر می رسد فقط نحوه نفس کشیدن آنها به عنوان یک نوزاد است. با بزرگ شدن ، معمولاً نفس کشیدن یک نوزاد آرام تر می شود.

اما اگر کودک شما شروع به خروپف کرد و علائم دیگری نیز داشت ،و خواستید مطمئن شوید که این صداها نشانه ای از جدی تر بودن آن نیستند ، به این نکات دقت نمایید.

علت خروپف نوزادان چیست؟
علت خروپف نوزادان چیست؟

منافذ

در بیشتر مواقع به علت تنگی منافذ بینی کودکان از تنفس احساس خستگی کرده و خروپف میکنند . در صورت انسداد بینی با استفاده از قطره های شور قابل پاک شدن و ترمیم است.

با بزرگ شدن نوزادان ، اندازه سوراخ بینی آنها افزایش می یابد و مشکل خروپف معمولاً با افزایش سن فروکش می کند.

با این حال ، خروپف گاهی اوقات می تواند موارد جدی تری را نشان دهد.

اگر خروپف کودک پس از استفاده از قطره های شور ادامه یابد و یا بدتر شود ، کرین ادموندس ، یک مشاور خواب کودکان در کالیفرنیا ، توصیه می کند که صداها را با دوربین یا ضبط صوت ضبط کنید و آنها را برای متخصص اطفال پخش کنید.

سایر علل

خروپف با صدای بلند می تواند نشانه بسیاری از موارد از جمله بزرگ شدن لوزه ها یا آدنوئیدها ، یک سپتوم انحرافی یا حتی آپنه خواب باشد.

ادموندس می گوید:

“حتی اگر خروپف فقط ایجاد صدا می کند ، معمولاً نشانه مسئله بزرگتری است و ممکن است تنفس و خواب با کیفیت را برای فرزندانمان سخت کند.”

طبق یک مطالعه ، یک سپتوم انحراف یافته ممکن است یک نمونه نسبتاً شایع در روزهای اول پس از تولد باشد که تقریباً در ۲۰٪ از کلیه نوزادان ظاهر می شود. بسیاری از این نوزادان هیچ علامتی از این بابت ندارند و ممکن است با گذشت زمان برطرف شود. با این حال ، سایر علل خروپف بیشتر در کودکان بزرگتر از نوزادان ؛ ظاهر می شود.

اگرچه بسیاری از کودکان خروپف می کنند ، فقط ۱ تا ۳ درصد از کودکان دچار آپنه خواب هستند و احتمالا آنها بین ۳ تا ۶ سال سن دارند.

کودکی که خروپف می کند ممکن است یک کودک ضعیف بوده و یا به طور طبیعی اضافه وزن پیدا نکند که امکان دارد مشکلات دهان ، گلو ، ریه یا قلبی قابل توجه داشته باشد. بسیاری از این موضوعات به احتمال زیاد در اوایل زندگی کودک شناخته می شوند ، اما ممکن است در طول سال اول بروز کنند.

علت خروپف نوزادان چیست؟
علت خروپف نوزادان چیست؟

حنجره

خروپف در نوزادان همچنین می تواند نشانه ای از لارنگومالاسی باشد. این حالت باعث نرم شدن بافت های جعبه صوتی یا حنجره می شود. ساختار حنجره ناقص و فلاپی است و باعث می شود بافت ها ؛ از بالای راه هوایی فرو بروند و بخشی از آن را مسدود کنند.

نود درصد کودکان علائم خود را بدون درمان برطرف می کنند. این بیماری معمولاً در سن ۱۸ تا ۲۰ ماهگی به خودی خود از بین می رود.

برای معدود نوزادانی که دچارعلایم حنجره شدید هستند در تنفس یا خوردن دچاراختلال می شوند ، می توان از یک لوله تنفس استفاده کرد یا جراحی بازسازی انجام می شود. لوله های تنفسی گاهی اوقات می توانند باعث عفونت شوند و همین امر باعث نیاز به جراحی بازسازی نیز می شود.

هدف اصلی از عمل جراحی بازسازی حنجره ایجاد یک راه هوایی ثابت و پایدار است که کودک بتواند بدون استفاده از لوله تنفس نفس بکشد. جراحی همچنین می تواند مشکلات صوتی و بلع را بهبود بخشد.

پیامدهای خواب نادرست

کودکانی که به طور عادی خروپف می کنند ممکن است در صورت داشتن آپنه خواب دچار تنفس عمیق مناسب نشوند. آنها ممکن است به این دلیل با زحمت نفس بکشند که با ایجاد دی اکسید کربن در مجاری هوا که به طور جزئی مسدود شده است ، آنها را از خواب بیدار کنند.

اینگونه تنفس نه تنها پر سروصدا است بلکه مانع خواب مناسب می شود و مشکلات دیگری ایجاد می کند.

کمبود خواب می تواند برای رشد ؛ تکامل و توسعه کودک مضر باشد. حتی می تواند با این موارد همراه باشد:
  • افزایش وزن ضعیف
  • رفتار شبیه به اختلال بیش فعالی ؛ کمبود (ADHD)
  • شب ادراری
  • بد خوابی در شب
  • چاقی

در صورت وجود این علایم به پزشک مراجعه نمایید

  • سخت خوابیدن شب
  • تنفس نا مناسب در طول روز
  • دشواری در خوردن و افزایش وزن
  • خروپف با مکث طولانی (بیش از ده ثانیه) بین نفس

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید