کاهش اگزمای پوست بر اثر ضدعفونی کردن مکرر دست ها

کاهش اگزمای پوست
کاهش اگزمای پوست
خانه سلامت و پزشکی کاهش اگزمای پوست بر اثر ضدعفونی کردن مکرر دست ها
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

 

کاهش اگزمای پوست بر اثر ضدعفونی کردن مکرر دست ها

چربی روی پوست در مواد تشکیل شده که در الکل و مواد شوینده وجود دارد حل می‌شوند. به طور کلی خشکی و زخم‌های پوست دست در اثر استفاده زیاد از مواد ضدعفونی کننده و سایر شوینده‌ها بوجود می آید .در این مطلب از یزد نیوز با راه حل کاهش اگزمای پوست بر اثر ضدعفونی کردن مکرر دست ها آشنا شوید.

کاهش اگزمای پوست
کاهش اگزمای پوست

مشکلات زمینه ای پوستی

در افرادی که دارای زمینه قبلی خشکی پوست بودند بیشتر اثر گذار است و علت آن کاهش لایه چربی روی پوست هست که به طور طبیعی باعث نرمی و لطافت پوست می شود .

وقتی به میزان زیادی دست‌هایمان را با مواد شوینده یا الکل می‌شوییم، چربی سطح پوست کاهش می‌یابد. بر این اساس به نوعی با شست‌وشوی زیاد لایه محافظ پوست را از بین می‌بریم.

با از بین رفتن لایه محافظ، پوست نسبت به عواملی که پیش از این نسبت به آن‌ها حساسیت نداشته، دچار حساسیت می‌شود که خود را به صورت اگزما نشان می‌دهد. اگزما به صورت قرمزی، خارش، پوسته‌ریزی و التهاب پوست خودش را نشان می‌دهد.

استفاده ی طولانی مدت و بیش از حد از شوینده ها زمینه ی شیوع اگزما را افزایش می‌دهد و فرد دچار التهاب، خارش و قرمزی شده واین می تواند باعث دو نوع مشکل پوستی شود.

۱ – اگزما پوستی :

که حالتی هست که پوست به علت از دست دادن لایه چربی و محافظ بتدریج دچار خشکی و التهاب و خارش و قرمزی می شود، توان بازسازی را از دست می‌دهد، زخم‌های پوستی به مرور ایجاد می شود که اگر این زخم‌ها به موقع درمان نشود می‌تواند عفونی شده و مشکلات زیادی برای افراد ایجاد کند.

۲ – بیماری پوستی  :

مرتبط با شوینده‌های قوی مثل وایتکس و حلال‌ها اتفاق می افتد و به صورت بروز ناگهانی قرمزی و سوزش پوست نمایان می شود  که در واقع یک نوع حساسیت آنی به مواد محرک می باشد و توصیه می شود جهت پیشگیری از این مشکل حتما در موقع کار از دستکش استفاده نمایید .

را ههای جلوگیری  و کاهش اگزمای پوستی

کاهش اگزمای پوست
کاهش اگزمای پوست

افرادی که از قبل زمینه ی اگزما داشته اند باید در مدتی که مجبور به شستن زیاد دست‌ها هستند از کرم‌های ضد التهاب که جذب زیادی هم ندارد زیر نظر پزشک مربوطه استفاده کنند.

زمانی که دست‌های خود را می‌شویید حتما از یک لایه نازک نرم کننده برای جلوگیری از خشک شدن پوست استفاده کید. ، استفاده مکرر از مواد مرطوب کننده می‌تواند اثر نامطلوب این شوینده‌ها که روی پوست ایجاد می شود را کاهش دهد

همچنین افرادی هم که پوست خیلی خشکی دارند از یک لایه کرم چرب کننده برای عدم ایجاد اگزما، خارش و التهاب استفاده کنند.

آب ولرم را برای شستشوی دستان خود انتخاب نمایید  و هرگز از آب داغ برای شستن دست‌ها استفاده نکنید زیرا باعث خشکی پوست می شود .

انگشتر های خود را خارج نمایید

در هر بار شستشوی دست و یا کار با آن ها، حلقه و انگشتری را از دست خارج کنید. حلقه و انگشتر، صابون و رطوبت را در زیر خود جمع کرده و موجب صدمه به  پوست می‏شوند.

بلافاصله پس از شستن دست‏ها، از کرم مرطوب کننده به منظور حفظ آب موجود در پوست استفاده نمایید.برای تمیز کردن سطوح از دستکش بپوشید

برای درمان آلرژی یا حساسیت پوستی و همین طور در اگزما‌های متوسط و شدید، گا‌ها مرطوب کننده‌ها به تنهایی جوابگو نیست و باید حتما از کورتون‌های موضعی استفاده شود که تجویز کورتون باید با نظر پزشک باشد.

به طور کلی توصیه اصلی این هست که برای کسانی که مشکل خشکی پوست دارند و از مواد شوینده استفاده می‌کنند، در کنار شوینده‌های خود حتما یک مرطوب کننده قوی و چرب و یک صابون ملایم استفاده کنند.

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی و نرم کننده مانند روغن نارگیل و روغن زیتون می تواند تا حد بسیار زیادی برای کاهش اگزما و خشکی پوست موثر باشد. شما می توانید برای تاثیر بالاتر ، این روغن ها را در خالت نیمه گرم استفاده نمایید. بهتر است در هنگام استفاده از دستکش های پلاستیکی غیر حساسیت زا استفاده نمایید تا به طور کامل جذب پوست شما شود.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید