چای سفید چیست ؟ اگر کافئین کمتری می خواهید این چای را امتحان کنید!

چای سفید چیست
چای سفید چیست
خانه سلامت و پزشکی چای سفید چیست ؟ اگر کافئین کمتری می خواهید این چای را...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

چای سفید

همانطور که میدانید چای ها انواع مختلفی دارند که به نسبت رنگ ، در دسته های مختلفی قرار می گیرند.در این مطلب از یزد نیوز بخوانید چای سفید چیست ؟

چای سفید بخشی از گنجینه ی گیاه چای است که از جوان ترین و ظریف ترین برگهای تازه ی دست چین شده ی چای به دست میآید، نام چای سفید به این دلیل انتخاب شده که برگهای چای سفید رنگ برفی و نقره ای دارند.

چای سفید چیست
چای سفید چیست

چای سفید یک چای ظریف است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چای سفید علاوه بر داشتن فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتر نسبت به همتایان سبز و سیاه خود ، کمترین مقدار کافئین را نیز در اختیار شما قرار می دهد .

این امر برای مصرف کنندگان چای که ترجیح می دهند از مصرف کافئین خودداری کنند یا محدود کنند ، آنرا به یک انتخاب هوشمند تبدیل کرده است.

چای سفید چیست؟

مانند چای سبز و چای سیاه ، چای سفید نیز از گیاه Camellia sinensis تهیه می شود ، یک بوته همیشه سبز بومی چین و هند است.

استفاده از چای سفید به سلسله آهنگ (AD 960 – 1297) باز می گردد. تولید تجاری چای در دهه ۱۷۰۰ در چین آغاز شد. امروزه چای سفید سنتی هر بهار در منطقه شمالی فوجیان چین برداشت می شود.

برخلاف انواع دیگر چای ، هیچ گرمایش یا اکسید کننده ای در تهیه آن وجود ندارد ، بنابراین چای سفید به عنوان کمترین نوع چای فرآوری شده شناخته می شود. چای سفید دارای طعمی ظریف است و چندین نوع مختلف برای انتخاب دارد.

در گذشته چای سفید که بسیار ارزان بود به سختی در ایالات متحده یافت می شد ، این چای در سالهای اخیر مقرون به صرفه تر و در دسترس تر بوده و در حقیقت ، شما می توانید چای سفید را در سوپر مارکت محلی خود تهیه نمایید .

چای سفید چیست
چای سفید چیست

نحوه آماده سازی

به طور کلی ، مصرف آب معدنی در صورت امکان در هنگام دم کردن چای سفید بسیار مناسب است. در هر فنجان آب هشت اونسی حدود دو گرم چای برگ چای را اضافه کنید.

با توجه به عطر و طعم بسیار ظریف آن ، بهتر است چای سفید را در آب با دمای ۱۷۰ تا ۱۸۵ درجه فارنهایت (۷۶ تا ۸۵ درجه سانتیگراد) تفت دهید.

بسیاری از منابع یادآور می شوند که چای سفید می تواند کمی طولانی تر از چای های دیگرآماده شود . برخی می گویند باید فقط ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید ، در حالی که برخی دیگر تا پنج دقیقه زمان خنک کردن را توصیه می کنند.

شما می توانید برای یافتن بهترین زمان برای لذت بردن از عطر و طعم چای ، آنرا آزمایش کنید. به دلیل طعم لطیف این چای ، توصیه می شود بدون شیر ، خامه ، شکر یا عسل از آن استفاده کنید .

محتوای کافئین

چای سفید کمترین مقدار کافئین را در مقایسه با سایر چایهای محبوب مانند چای سبز و چای سیاه ارائه می دهد. چای سفید سنتی فوجیان به دلیل داشتن کافئین کم شناخته شده است ، اما گیاهان چای دیگری نیز وجود دارند که در سراسر جهان رشد می کنند که ممکن است کافئین بیشتری را فراهم کنند.

عوامل دیگر نیز ممکن است برمیزان کافئین تأثیربگذارند. اگرچای خود را از یک کافی شاپ محلی خریداری کنید از فروشنده بخواهید که اطلاعات کافئین برگهای چای مورد نظررا به شما ارائه نمایند.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید