داشتن موهای پر پشت، سالم و درخشان با استفاده از سرم موهای خانگی

ماسک موی خانگی برای داشتن موهای سالم
ماسک موی خانگی برای داشتن موهای سالم
خانه سلامت و پزشکی داشتن موهای پر پشت، سالم و درخشان با استفاده از سرم موهای...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:1

امروزه داشتن موهای سالم و درخشان یکی از اصلی ترین معیارهای زیبایی است. این روزها بازار انواع شامپو ها بسیار داغ است و شما می توانید با انتخاب انواع مختلف این شامپوهای شیمیایی و صرف هزینه زیاد برای داشتن موهای سالم تلاش کنید. ما در این مقاله سعی کردیم از روشهای گیاهی و خانگی برای برای تهیه ماسک مو صحبت کنیم تا از شر محصولات شیمیایی و مضرات آن برای داشتن موهای زیبا نیز خلاص شوید.

ماسک موی خانگی برای داشتن موهای سالم
ماسک موی خانگی برای داشتن موهای سالم

1. سرم گزنه

سرم گزنه
سرم گزنه

گزنه گیاهست غنی از آهن، بنابر این برای مبارزه با ریزش مو و کمک به رشد مو بسیار موثر است. حتی نوشیدن چای گزنه نیز ممکن است به رشد مجدد موهای از دست رفته کمک کند، زیرا آهن می تواند به گردش خون در پوست سر کمک کند وباعث رشد مجدد موها شود. گزنه همچنین می تواند باعث بهبود شوره سر و همچنین خشکی پوست سر شود.

روش تهیه سرم گزنه

5 قاشق غذا خوری گزنه خشک یا تعدادی از برگ گزنه تازه
2 فنجان آب شیرین
چند قطره اسانس مورد علاقه (اختیاری)
اگر از گزنه تازه استفاده میکنید مقداری از برگ گزنه را با 2 فنجان آب مخلوط کنید و 10 دقیقه بجوشانید، سپس صبر کنید تا خنک شود، بعد اسانس مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید. این تونیک را میتوانید در یخچال تا 6 ماه نیز نگهداری کنید. اگر از گزنه خشک استفاده کنید، آب را به یک جوش آورده و سپس روی گیاه بریزید، 20 دقیقه صبر کنید، سپس از صافی رد کرده ئ اسانس مورد نظرتان را به آن اضافه کنید.
برای استفاده از آن در حمام پس از شستشوی مو مقداری از محلول را روی موهای خود ریخته و ماساژ دهید و بگذارید تا 5 الی 10 دقیقه بماند. سپس آن را بشویید.

 

2. سرم بادام

سرم بادام
سرم بادام

بادام به طور طبیعی حاوی سیلیس است، به عنوان یک ماده طبیعی، سیلیس می تواند به حفظ رشد مو کمک کند و مانع از ریزش و نازک شدن مو شود.

روش تهیه سرم بادام

مقداری بادام تازه
آب
یک لیوان آب جوش را برداشته و بادام رهای تازه را داخل آن بریزید. برای مدت 20 دقیقه صبر کنید و پس از صاف کردن بگذارید تا خنک شود.
در حمام پس از شامپو زدن و شستن آن، مایع خنک را روی موهای خود بریزید و سر خود را به مدت 20 دقیقه در یک حوله گرم قرار دهید، سپس موها را شستشو دهید.

 

3. سرم رزماری و جعفری

سرم رزماری و جعفری
سرم رزماری و جعفری

جعفری و رزماری، دو ماده ای هستند که موها را براق و درخشان می کند. استفاده از سرمی که معرفی میکنیم به داشتن موهای زیبا کمک میکند.

روش تهیه سرم رزماری و جعفری

2 قاشق غذا خوری دانه جعفری
1/2 فنجان رزماری خرد شده
آب
2 قاشق غذاخوری از دانه های جعفری و رزماری خرد شده را با چند فنجان آبجوش مخلوط کنید. 20 دقیقه صبر کنید تا سرم شما آماده شود.
برای مصرف آن در حمام پس از شستشوی موها سرم را روی سر خود بمالید و یک ساعت در حوله گرم قرار دهید. بعد از استفاده از این سرم موهای خود را شستشو ندهید و اجازه دهید مو به طور طبیعی خشک شود.

 

با استفاده از این سرم و تونیک ها میتوانیم از شر تقویت کننده های شیمیایی خلاص شویم و موهایی درخشان و زیبا داشته باشیم.

جالب است بدانید: خواص باورنکردنی پیاز برای سلامتی

منبع: everyroots.com



1 نظر

نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید