آیا خوردن سیب عوارض جانبی دارد؟

آیا خوردن سیب عوارض جانبی دارد؟
آیا خوردن سیب عوارض جانبی دارد؟
خانه سلامت و پزشکی آیا خوردن سیب عوارض جانبی دارد؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

فواید سلامتی خوردن سیب

سیب ها به خصوص در قسمت پوست سرشار از فیبر هستند. سیب حاوی فیبر نامحلول است ، این نوع فیبر است که آب را جذب نمی کند. این ماده بخش عمده ای از نیاز دستگاه روده را فراهم کرده و به غذا کمک می کند تا به سرعت از طریق دستگاه گوارش حرکت کند.در ادامه این بخش از یزد نیوز با مزایا و معایب خوردن سیب آشنا شوید.

علاوه بر فیبر نامحلول در هضم غذا ، سیب ها فیبر محلول مانند پکتین دارند. این ماده مغذی به جلوگیری از ایجاد کلسترول در رگهای خونی کمک می کند ، که به نوبه خود به جلوگیری از آترواسکلروز و بیماری های قلبی نیز کمک می کند.

فواید و عوارض خوردن سیب
فواید و عوارض خوردن سیب

در یک مطالعه سال ۲۰۱۱ ، خانمهایی که حدود ۷۵ گرم (۲.۶ اونس یا تقریباً یک سوم فنجان) سیب خشک هر روز به مدت شش ماه می خورند ، ۲۳ درصد از کلسترول بد LDL  کاهش داشتند.

مقاله ای که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است در Trends in Science Science & Technology می افزاید: فشار خون ممکن است در افرادی که فشارخون دارند یا در معرض فشار خون بالا هستند نیز کاهش یابد ، این امر همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ، که همچنین می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی شود ، در یک مطالعه بیش از ۳۸۰۰۰ زن مشاهده شد و همچنین به پلی فنول های خاص و مقدار بالای فیبر سیب نسبت داده شد.

همچنین ممکن است از مزایای تنفسی در خوردن سیب نیز استفاده شود. فواید آنتی اکسیدانی سیب می تواند به کاهش خطر ابتلا به آسم کمک کند..

یک مطالعه ۲۰۱۷ در ژورنال Nutrients منتشر شده حاکی از آن است که آنتی اکسیدان ها در انواع میوه ها و سبزیجات از جمله سیب به طور بالقوه با کمک به کاهش خطر ابتلا به آسم کمک می کنند. کنترل رادیکالهای آزاد از سلولهای ملتهب در مجاری هوایی و خون غنی از اکسیژن از قلب را کنترل کنید.

خطرات سلامتی

خوردن سیب به مقدار زیاد عوارض جانبی زیادی را به همراه نخواهد داشت.اما مانند هر چیزی که به مقدار زیاد خورده شود ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد در مورد سیب نیز ممکن است در افزایش وزن نقش داشته باشد.

علاوه بر این ، سیب اسیدی است و آب آن ممکن است به مینای دندان آسیب برساند. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ در مجله دندانپزشکی منتشر شد ، نشان داد که خوردن سیب ممکن است تا چهار برابر بیشتر از نوشیدنی های گازدار به دندان ها آسیب برساند.

 خوردن سیب ، خوب یا بد؟
خوردن سیب ، خوب یا بد؟

با این حال ، به گفته محقق برجسته ، دیوید بارتلت ، رئیس پروتزهای دندانپزشکی در انستیتوی دندانپزشکی در کالج کینگ در لندن ، گفت: “این تنها مربوط به آنچه نمی خوریم نیست بلکه نحوه مصرف آن است.” بسیاری از مردم سیب را به آرامی می خورند ، که این احتمال را افزایش می دهد که اسیدها باعث آسیب به مینای دندان شوند.

بارتلت در بیانیه کالج کینگ گفت: “میان وعده های غذایی اسیدی در طول روز بیشترین آسیب را دارد ، در حالی که خوردن آنها در زمان وعده های غذایی بسیار ایمن تر است.” “یک سیب در روز خوب است ، اما مصرف تمام روز برای خوردن سیب می تواند به دندان آسیب برساند.”

دندانپزشکان توصیه می کنند سیب ها را خرد کرده و با دندان های پشت آنها جوید. آنها همچنین توصیه می کنند که دهان را با آب شستشو دهید تا به از بین بردن اسید و قندها کمک بگیرید.

منبع : livescience



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید