چگونه با موهایی زیبا از خواب بیدار شویم؟

چگونه با موهایی زیبا از خواب بیدار شویم؟
چگونه با موهایی زیبا از خواب بیدار شویم؟
خانه سلامت و پزشکی چگونه با موهایی زیبا از خواب بیدار شویم؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

چگونه با موهایی زیبا از خواب بیدار شویم؟

اگر داشتن سلامت و زیبایی برای شما مهم است، خواب کامل در شب می تواند برای شما مفید و ضروری باشد . علاوه بر داشتن خواب کافی شما می توانید در زمان خواب از محصولاتی برای حفظ و یا حتی بالا بردن زیبایی پوست و موی خود استفاده نمایید .اگر می خواهید بدانید چگونه با موهایی زیبا از خواب بیدار شویم ،ادامه این مطلب از یزدنیوز را بخوانید.

مراقبت از موها

بدن درهنگام خواب ؛ خود را ترمیم می کند و شما می توانید ازاین  فرآیندهای طبیعی ؛ برای داشتن پوست ؛ مو و سایر موارد زیبایی نهایت بهره را کسب نمایید .

بعنوان مکمل های این فرآیند طبیعی  ؛ شما می توانید از روشهای ساده برای افزایش زیبایی استفاده نمایید که در ادامه به چند روش اشاره می شود .

۱ –   استفاده از ماسک مو

اگر موهای خشک یا آسیب دیده دارید از فروشگاههای معتبر یک ماسک مو خریداری نموده و در هنگام خواب آن را به موهای خود بمالید .و در صبح روز بعد  موهای خود را بشویید توجه داشته باشید که بیشتر آنها نیاز به شستشو در روز بعد را دارند  بنابراین حتماً وقت  گذاشته و این کار انجام دهید.

برای اینکه ماسک را در موهای خود نگه دارید می توانید موهای خود را  در یک حوله ، یک تیشرت یا حتی یک سلفون بپوشانید .

همچنین  ممکن است استفاده از آن ها بالش شما را لکه دار کنند ، بنابراین سعی کنید از پوشش های فوق برای جلوگیری از این کار استفاده نمایید .

چگونه با موهایی زیبا از خواب بیدار شویم؟
چگونه با موهایی زیبا از خواب بیدار شویم؟

۲ – تهویه و رطوبت مو

اگر نمی خواهید از ماسک موهای گران قیمت و یا غیر استاندارد برای افزایش رطوبت به موهای خود استفاده کنید می توانید خودتان این ماسک ها را در خانه تهیه نمایید .

ماسک های خانگی حتی از محصولات موجود در فروشگاهها ؛  عملکرد بهتری داشته وبه دلیل استفاده از مواد طبیعی ؛  عوارض جانبی کمتری نیز دارند  . بنابراین با استفاده از این ماسک ها  می توانید با اطمینان بیشتری آن ها را به موهای خود مالیده و صبح روز بعد بشویید .

برخی از مواد مرطوب کننده رایج شامل موارد زیر است:

  • آووکادو
  • مایونز
  • روغن زیتون
  • تخم مرغ خام
  • کره شی
  • آلوئه ورا
  • ماست
  • کدو حلوایی
  • موز
  • روغن نارگیل
  • شیر

۳ – موج دار کردن موها

اگر قبل از خواب موهای خود را بشویید و روی آن بخوابید تا صبح موهای تان موج دار می شود. پس از حمام، بگذارید موهایتان با هوای آزاد کمی خشک شود و البته هنوز کمی مرطوب باشد.

همچنین می توانید موهای خود را قبل از خواب ببافید برای این کارقبل از بافتن موهای خود ؛  می توانید از محصولات مختلفی همچون ژل  های حالت دهنده استفاده نمایید .

با موهای بافته شده بخوابید و در صبح روز بعد با انگشتان خود آن ها را باز کنید توجه داشته باشید که از شانه یا برس موهای شما را  وز  می کند بنابراین از برس و شانه استفاده نکنید .

چگونه با موهایی زیبا از خواب بیدار شویم؟
چگونه با موهایی زیبا از خواب بیدار شویم؟

۴- محافظت از مو

مهم نیست که چه نوع مویی دارید ، مهم این است که محافظت از آن چقدر برای شما مهم است .برای حفظ زیبایی موهای خود پس از استحمام  خصوصا در زمان خواب ؛  بهتر است از روسری ابریشمی استفاده نمایید .

اگر تمایلی به استفاده از روسری ندارید می توانید از یک بالش ابریشمی در زمان خواب استفاده کنید  این بالش اصطکاک بسیار کمتری نسبت به یک بالش پنبه ای ایجاد می کند که می تواند در سلامت مو موثر باشد .

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید