فیشیال صورت در خانه ، به همین راحتی و در خانه پوست خود را سالم کنید

فیشیال صورت در خانه
فیشیال صورت در خانه
خانه سلامت و پزشکی فیشیال صورت در خانه ، به همین راحتی و در خانه پوست...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

فیشیال صورت در خانه

فشیال صورت یک روش مدرن درمان پوستی است که منافذ پوست را پاکسازی و سلول های مرده پوست را از بین برده و باعث جوانسازی و تغذیه پوست صورت شده و به آن ظاهری شاداب تر ؛ جوانتر و سالم تر می بخشد .اگر شما هم تمایل دارید که از مواد طبیعی برای انجام فشیال استفاده نمایید در ادامه این مطلب از یزد نیوز ،نحوه و مراحل انجام فیشیال صورت در خانه را دنبال نمایید .

فیشیال صورت در خانه

۱ –  ابتدا پوست خود را کاملا تمیز کنید

پاک کردن صورت شما بخش مهمی از هر نوع روال مراقبت از پوست است  و به خلاص شدن از شر خاک ، روغن اضافی وپاک کردن مواد آرایشی کمک می کند و پوست را برای  جذب بهتر موادی که می خواهید از آن برای تغذیه پوست خود استفاده کنید آماده  می نماید .

طرز استفاده

پاک کننده ای را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. اگر پوست روغنی دارید از یک پاک کننده بدون روغن استفاده کنید. برای پوست خشک از یک پاک کننده ملایم کف استفاده کنید. افرادی که پوست ترکیبی دارند می توانند ازمواد شستشوی صورت استفاده کنند که مخصوص انواع پوست ترکیبی تهیه شده باشد سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

۲ – پوست خود را لایه برداری کنید

لایه برداری یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم محافظت  از صورت است. لایه برداری از پوست به شما برای  از بین بردن تمام سلولهای مرده پوستی که تمایل به انسداد منافذ پوستی را دارند کمک می کند.

با حذف سلول های مرده و لایه برداری پوست شما می توانید با نمایان شدن  لایه های جوانتر و سالم تر پوست  را کاملا مشاهده نمایید .

با استفاده از مواد طبیعی و لایه بردار هایی که قبلا تهیه نمودید می توانید لایه بردارهای مخصوص خود را انتخاب  نمایید .

طرز استفاده

پس از پاک کردن صورت ، یک لایه بردار مناسب برای نوع پوست خود انتخاب کنید.

از یک جسم سفت به اندازه سکه استفاده کرده و آن را به آرامی با یک حرکت دایره ای به سمت بالا روی پوست خود مالش دهید.

این کاررا برای چند دقیقه انجام دهید ؛ به یاد داشته باشید که که حرکات مالشی باید آرام وملایم باشدو از فشار بیش از حد بر روی پوست خود به دلیل احتمال صدمه به پوست خودداری نمایید .

حال مواد لایه بردار را با آب خنک بشویید.

برای پوست های مختلف به توصیه های زیر توجه نمایید .

برای پوست عادی:  ۱ قاشق چای خوری جو دوسر را با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب کنید.

برای پوست روغنی: ۱ قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری آب و یک قاشق چایخوری شکر ترکیب کنید.

برای پوست خشک:  ۱ قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری بادام زمینی ترکیب کنید.

فیشیال صورت در خانه
فیشیال صورت در خانه

۳ – استفاده از بخار

شروع استفاده از بخار بهترین راه برای آماده سازی پوست صورت شما در خانه است. بخار به شل شدن پوست و باز شدن منافذ شما کمک می کند. تاثیر بخار به پوست شما اجازه می دهد سموم را آزاد نموده و تمام پوست صورت شما را مرطوب نماید .

دستورالعمل های ذکر شده در زیر را دنبال کنید تا با خیال راحت صورت خود را بخار دهید.

طرز استفاده

یک کاسه یا ظرف  حاوی آب بسیار گرم تهیه نمایید .برای اطمینان از محافظت دست خود از دستمال فر یا پارچه در حین دست زدن به کاسه استفاده کنید تا دچار آسیب نشوید .

چادر و یا حوله ای را روی سر خود گذاشته و ادامه آن را بر روی کاسه بگذارید تا از خروج بخار ممانعت شود .

توجه داشته باشید که فاصله منطقی را حفظ کنید در صورتی که به بخار بیش از حد نزدیک باشید به دلیل اینکه این بخارمی تواند  کاملا داغ باشد ممکن است عوارض سوختگی پوست را به دنبال داشته باشد .

این کار را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام دهید. اگر احساس می کنید بخار در این مدت شروع به خنک شدن می کند با افزودن آب داغ  و دقت در پوشش حوله از هدر رفت بخار جلوگیری نمایید.

۴ –  ماسک  را روی صورت خود بمالید

حال  که صورت خود را بخار دادید ، پوست شما آماده است تا مواد مغذی ماسک را بهتر جذب نماید استفاده از ماسک صورت باعث تقویت پوست و درخشندگی در پوست می شود.

تماس مداوم پوست شما با فاکتورهای مضر مانند آلودگی ، نور خورشید و مواد شیمیایی می تواند مقاومت پوست  را کاهش داده وباعث پیری  زودرس شود.

ماسک صورت به مقابله با این عوامل کمک می کند و پوست شما را به خوبی تغذیه و جوان نگه می دارد. بهترین چیز در مورد ماسک ها این است که برای درمان مشکلات پوستی قابل تنظیم هستند.

طرز استفاده

یک ماسک متناسب با پوست خود را انتخاب کنید  ماسک را بر روی صورت خود در یک لایه نازک پخش کنید. ازمالیدن بیش از حد ماسک در اطراف  چشم یا دهان خودداری کنید.

در حالی که ماسک جادوی خود را انجام می دهید مرطوب کننده را روشن کنید تا پوست شما کاملا مرطوب شود.

بعد از گذشت زمان معین ، ماسک را برداشته وبا آب خنک بشویید.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید