نکات و روشهای مراقبت روزانه پوست برای داشتن پوستی شفاف و سالم

مراقبت روزانه پوست
خانه سلامت و پزشکی نکات و روشهای مراقبت روزانه پوست برای داشتن پوستی شفاف و سالم
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

همه ما در طول زندگی راه حل های مختلفی را برای مراقبت از پوست شنیده ایم.
و همه در حال مبارزه برای بهتر کردن پوستمان هستیم.
اگر تا به الان در مورد مرطوب کننده ها، شامپوها و کرم ها خیلی گیج بوده اید باید بدانید که این مقاله از یزدنیوز می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

وظایف روزانه مراقبت از پوست

۱. هر شب پوستتان را تمیز کنید

پوست شما ممکن است با تمیز کردن و شستشو با آب و یا پاک کردن بسیار سریع با مواد شوینده می تواند خوب باشد. اما هنگامی که پوستتان بسیار تحت جلبک آرایشی، کرم های ضد آفتاب، خاک، روغن و باکتری هایی که منافذ شما را پر می کند، ضروری است که حتما با دقت بیشتری شسته شود.

پاکسازی: دیوید لستسچر، متخصص پوست و دارای مدرک تخصصی پوست، می گوید: “با استفاده از مولکولهای کوچک – میسلی،آرایش پاک کن – که خاک و روغن را از بین می برد بهتر است پوست خود را پاک کنید.
“پس بهتر است دنبال یک پاک کننده ملایم بگردید.
اگر شما از پاک کننده بر پایه روغن استفاده کنید تا آرایش و کرم های ضد آفتاب را از بین ببرید سپس می توانید از یک پاک کننده فومی نیز استفاده کنید.

مراقبت از پوست
مراقبت از پوست

اگر پوست شما پاک کننده های فومی را تحمل نمی کند، پس از استفاده از یک محصول ملایم بدون فوم استفاده کنید.
این یک راه کامل است اما فوق العاده ملایم برای پاک کردن همه چیز از پوست شما است.

۲. کرم ضد آفتاب استفاده کنید

بله همه ما هشدارهایی راجع به نور خورشید را شنیده ایم و استفاده از کرم ضد آفتاب همیشه در انواع آب و هواها به ما توصیه شده است.
اما آسیب خورشید به مراتب فراتر از یک لکه قهوه ای مایل به زرد است: اشعه ماوراء بنفش پشت عکس برداری، التهاب و سرطان پوست اینها می تواند دلایل استفاده از کرم ضد آفتاب باشد.

لرسچر برآورد می کند که آسیب ازطول موج UV تا ۸۰ درصد از پیری پوست جلوگیری می کند و توصیه می کند حداقل SPF 30 UVA و به صورت روزانه استفاده شود.
نکته SPF: از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

حتی اگر مرطوب کننده یا آرایش روزانه دارویی تجویز شده ای داشته باشید، به یاد داشته باشید که کرم ضد آفتاب دارای مقدارSPF است که بسیار بیشتر ازمقداری است که می تواند در کرم های مرطوب کننده شما یا کرم های دارویی شما باشد.
۲ میلی گرم (میلی گرم) در هر سانتی متر مربع از پوست است.
این مثل یک چهار قاشق چای خوری متوسط است.
تصور کنید که یک تیوپ چقدر می تواند از پوست شما محافظت کند.

می توانید مراقبت از پوست را گام به گام پیش بروید
فکر نکنید که هر روز باید همه کارها را با هم انجام دهید. اما آیا پوست خشکی دارید؟
پس باید هر روز به آن برسید.

نیازهای پوست شما ممکن است به علت آب و هوا، فصل، و سن، به شدت تغییر کند.
اگر یک روز بیدار شدید و متوجه شدید پوستتان مرطوب است فکر نکنید که استفاده از مرطوب کننده کار روزانه تان است.

باید بدانید که مطمئنا رژی غذایی شما اینفقدر خوب بوده است که توانسته این رطوبت را در پوست شما ایجاد کند. پس در کنار استفاده از کرم رژیم غذایی خود را نیزچک کنید.
شما می توانید در روزهای خشک زمستان پوست خود را مرطوب کنید پوست شما در تابستان می تواند با ماسک تازه تسکین یابد، و همینطور حواستان باشد که با پوست کثیف به رخت خواب نرووید.

اما شما مجبور نیستید همه کارها را هر روز انجام دهید.
ماسک را می توانید هفت های دوبار در هفته استفاده کنید.

پاکسازی هفتگی پوست

شما هر روز نیاز به لایه برداری ندارید اما حتی با پاکسازی منظم، لایه های پوست مرده می تواند بر روی سطح پوست ایجاد شوند، و صورت خود را زیبا و تازه نشان دهد.
لیفتینگ یک بار در هفته می تواند به پوست شما جان بدهد و احساس راحتی، شفافیت بیشتر و احتمال از بین بردن حفره های روی پوست را به شما بدهد.
به جای یک اسکراب، یک اسیفالیانت شیمیایی مانند AHA یا BHA را در نظر بگیرید.

مراقبت از پوست
مراقبت از پوست

این ماده پوست را مرطوب نگه می دارد و اجازه می دهد آن را به آرامی پاک کنید.

راهنمایی:لایه برداری هفتگی باید باشد. برخی از Exfoliants شیمی AHA / BHA برای هر روز استفاده می شود. اگر قبلا از یک عصاره روزانه استفاده می کنید، ممکن است بخواهید از لایه برداری شدید تر یک بار در هفته امتحان کنید اما به هر حال مراقب باشید ممکن است پوست شما حساس باشد.

تاریخ انقضا را بررسی کنید

از ماسک صورت تا سرم مو، ممکن است تاریخ انقضای رو به پایان داشته باشند.

یک بار در ماه، تاریخ انقضا محصولات خود را برای هر چیزی که باید برای پوست و موی خود استفاده کنید، بررسی کنید. حتی اگر رطوبت زیاد باعث از بین رفتن مرطوب کننده های شما می شود، باقی مانده آنها به این معنا نیست که هنوز هم برای استفاده مناسب است – به ویژه اگر آن محصولی است که با انگشتانتان از بین می رود.
این روش احتمالا می تواند باکتری ها یا آلاینده ها را ایجاد کند، به این ترتیب آنها قادر به رشد در مخزن می شوند. پس از شش ماه، این محصولات را از بین ببرید.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید