ساخت دستمال مرطوب ضد عفونی کننده در خانه

ساخت دستمال مرطوب ضد عفونی کننده در خانه
ساخت دستمال مرطوب ضد عفونی کننده در خانه
خانه سلامت و پزشکی ساخت دستمال مرطوب ضد عفونی کننده در خانه
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

ساخت دستمال مرطوب ضد عفونی کننده

دستمال مرطوب یکبار مصرف یک روش سریع و راحت برای تمیز نگه داشتن منزل و دستان شماست  و می تواند در دفع میکروب و ویروس نقش بسزایی را داشته باشد .در این مطلب از یزد نیوز با روش ساخت دستمال مرطوب ضد عفونی کننده در خانه آشنا شوید.

مواد ضد عفونی کننده

با توجه  با اخباری مبنی بر اپیدمی COVID-19 coronavirus که بر جامعه حاکم است ، این وسایل تمیز کننده اصلی در حال نایاب شدن هستند . اگر به فروشگاه یا داروخانه محلی خود مراجعه کنید متوجه می شوید که این دستمال های ضد عفونی کننده موجود نیستند .

در این خصوص اصلا نگران نباشید  ؛  شما می توانید با چند وسیله اصلی خانگی به راحتی دستمال ضد عفونی کننده سطوح منزل خود را تهیه کنید.

ساخت دستمال مرطوب ضد عفونی کننده در خانه
ساخت دستمال مرطوب ضد عفونی کننده در خانه

پزشکان توصیه می کنند دستان خود را با آب و صابون بشویید یا از یک ضدعفونی کننده ژل حاوی الکل استفاده کنید ولی اگر دسترسی به آنها را ندارید  ؛ می توانید دستمال مرطوب کننده ضد عفونی کننده را خودتان تهیه کنید.

نحوه ساخت ضد عفونی کننده سطحی

درب برش دار

۱ – یک ظرف پلاستیک استوانه ای که دارای عرض مناسب برای نگه داشتن بخشی از رول حوله کاغذی باشد تهیه نمایید سپس با یک تیغ و یا چاقوی تیز یک شکاف x شکل را در درب آن  بوجود آورید.  در هنگام برش از درب بسیار مراقب باشید تا به شما آسیبی وارد نشود .

ساخت دستمال مرطوب ضد عفونی کننده در خانه
ساخت دستمال مرطوب ضد عفونی کننده در خانه

رول

۲– یک رول حوله کاغذی را در ظرف پلاستیکی قرار دهید این ظروف پلاستیکی باید کاملا حوله کاغذی را در خود جای داده و درب آن بسته شود لازم به ذکر است  که دستمال باید به صورت ایستاده در ظرف پلاستیکی شما قرار بگیرد. سپس  با یک  تیغ و یا چاقوی تیزآنرا به طول ؛ برای خروج حوله کاغذی برش دهید.

توجه داشته باشید از ظروفی باید استفاده کنید که  بتوانید ظرف را محکم ببندید تا به محض افزودن مواد ضد عفونی کننده خود ، از خشک شدن دستمال مرطوب جلوگیری کنید.

محلول

۳- محلول را  به روش زیر تهیه و به ظرف اضافه کنید.

۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) محلول ضد عفونی کننده مورد تأیید EPA را روی حوله های کاغذی بریزید.

برای اینکه دستمال مرطوب تاثیر واقعی خود را داشته باشد متناسب با نوع سطوح و میزان آلودگی باید از مواد ضدعفونی کننده و یا از محلولی استفاده کنید که بتواند میکروب ها و باکتری ها را بطور مؤثر از بین ببرد. شما در واقع سطحی را که می خواهید از آنها استفاده کنید باید ضد عفونی کنید.

از محصولی مانند ۶۰-۹۰٪ الکل ایزوپروپیل ، پاک کننده چند سطحی Lysol یا پاک کننده حمام ضد عفونی کننده Clorox استفاده کنید.

ساخت دستمال مرطوب ضد عفونی کننده در خانه
ساخت دستمال مرطوب ضد عفونی کننده در خانه

محلول و یا مواد ضدعفونی کننده را در ظرف ریخته و اجازه دهید حوله های کاغذی به مدت یک شب در محلول بمانند. تا محلول تمیز کننده کاملاً حوله های کاغذی را  خیس نماید.

برای ضد عفونی کردن مناسب باید دستمال ها را به طور کامل اشباع کنید ، زیرا باید یک لایه نسبتاً سنگین از محلول تمیز کننده را روی سطوحی که قصد تمیز کردن آن را دارید اعمال کنید.

خارج کردن مقوا

۴ – لوله مقوایی را از مرکز رول خارج کنید. هنگامی که محلول تمیز کننده  حوله های کاغذی را کاملا خیس کرد ؛ با دقت انتهای لوله مقوایی درون آن را که  در مرکزحوله قرار دارد و مرطوب و نرم شده است  را از رول  بیرون بکشید و سپس آن را دور بیندازید.

این کار دسترسی به انتهای رول را آسان تر می کند تا بتوانید حوله های کاغذی را از طریق سوراخ درب آن بکشید.

۵ – انتهای داخلی حوله کاغذ را درون شکاف داخل درب بچسبانید. هنگامی که لوله مقوایی را از رول بیرون می کشید ، احتمالاً قسمت میانی رول حوله کاغذی به همراه آن ظاهر می شود.

انتهای قسمت مرکزی رول را بگیرید و با دقت آن را از طریق شکاف x شکل که در درب ظرف پلاستیکی خود برش داده اید  بیرون بکشید. سپس ، درپوش را محکم ببندید .

حالا به راحتی می توانید هر بار که به آنها احتیاج دارید از این حوله کاغذی برای پاک کردن استفاده نموده و در عین حال ، بقیه حوله های کاغذی درون ظرف مرطوب  می مانند.

 

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید