فواید سلامتی هویج ، به این دلایل شگفت انگیز هویج بخورید

فواید سلامتی هویج
فواید سلامتی هویج
خانه سلامت و پزشکی فواید سلامتی هویج ، به این دلایل شگفت انگیز هویج بخورید
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

فواید سلامتی هویج

هویج (Daucus carota) نوعی سبزیجات ریشه ای متراکم از مواد مغذی است که دارای خواص درمانی بی شماری است.این ریشه های ترد ، شیرین و خوش طعم سرشار از آنتی اکسیدان ها ، فیبر ، بتاکاروتن ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند ودر طبیعت به رنگ های نارنجی ، قرمز و زرد موجود است.در این مطلب از یزد نیوز با فواید سلامتی هویج آشنا شوید.

خوردن هویج تنها راه برای بهره بردن از خواص این نوع از سبزیجات مغذی نیست و آب آن می تواند به همان اندازه مفید باشد.

بسیاری از شواهد علمی از مصرف منظم آب هویج برای سلامت پوست و بینایی حمایت نموده وآن را ترویج می کنند. همچنین ممکن است به کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

فواید سلامتی هویج
فواید سلامتی هویج

فواید سلامتی آب هویج چیست؟

بتاکاروتن موجود در آب هویج یک آنتی اکسیدان قدرتمند است. که ممکن است به کاهش خطر سرطان و جلوگیری از عوارض قلبی کمک کند.

همچنین فیبر موجود در آب هویج می تواند قند خون را کاهش داده و به کاهش وزن کمک می کند.

سایر مواد مغذی مهم موجود در این نوشیدنی ممکن است ایمنی و سلامت پوست را ارتقا بخشد.

۱ – ممکن است بینایی چشم راتقویت کند

ویتامین A ، در مقادیر توصیه شده ، برای بینایی خوب ؛ ضروری است و هویج به مقدار فراوان این ماده مغذی را تأمین می کند. اگر فرد به مدت طولانی از ویتامین A محروم شود ، قسمتهای بیرونی نور گیرنده های چشم شروع به خراب شدن می کنند.

آب هویج حاوی لوتئین ، یک آنتی اکسیدان قدرتمند است. مطالعات متعدد ؛ آب هویج را با کاهش خطر ابتلا به تخریب ماکولا مرتبط می کند.

کاروتنوئیدهای موجود در آن همچنین از سلولهای گانگلیونی شبکیه محافظت می کنند و از این طریق از چندین بیماری چشم جلوگیری می کنند .

اما نسبت به مصرف بیش از حد آب هویج احتیاط کنید. برخی منابع می گویند که مصرف بیش از حد هویج ممکن است بینایی را تحت تأثیر قرار دهد.

در یک مطالعه ، ضعف بینایی شب در بین زنان با مصرف بیش از حد ویتامین A و بتاکاروتن مرتبط بود. از این رو با خوردن یک یا دو هویج در روز مصرف خود را محدود کنید.

۲ – ممکن است سلامت پوست را ارتقا بخشد

هویج سرشار از کاروتنوئیدها است. تحقیقات نشان می دهد که میوه ها و سبزیجات سرشار از این ترکیبات می توانند درعوارض نور ازشما محافظت کنند. همچنین به نظر می رسد که این ترکیبات در رنگ طبیعی پوست انسان نقش دارند.

بتاکاروتن موجود در آب هویج خاصیت درمانی دارد. و باعث آزاد شدن رادیکال ها می شود و از بافت های پوست محافظت می کند. این ترکیب همچنین دارای خواص نوری محافظتی است.

فواید سلامتی هویج
فواید سلامتی هویج

۳ – ممکن است باعث کاهش وزن شود

فیبر موجود در آب هویج باعث کاهش وزن می شود. تحقیقات ؛ استفاده از آن را برای از دست دادن فیبر کافی و از دست دادن وزن اضافی (به ویژه در ناحیه شکم) توصیه می کند .

آب هویج از نظر کالری کم است. از این رو ، در رژِیم غذایی کاهش وزن می تواند براحتی موثر باشد .

۴- ممکن است به کاهش خطر سرطان کمک کند

طبق مطالعه ای که در Oncotarget منتشر شده است ، مصرف زیاد هویج با شیوع کم سرطان ادراری همراه است. با این حال ، با توجه به تعداد محدودی از مطالعات انجام شده در این زمینه ، برای بررسی مجدد وبهتر این یافته ها نیاز به مطالعات بیشتری هست .



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید