ماست طبیعی و خواص بی نظیر آن برای سلامتی، به این دلایل ماست بخورید

ماست طبیعی و خواص بی نظیر آن
ماست طبیعی و خواص بی نظیر آن
خانه سلامت و پزشکی ماست طبیعی و خواص بی نظیر آن برای سلامتی، به این دلایل...
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

ماست طبیعی و خواص بی نظیر آن

به گزارش یزد نیوز و با توجه به منابع معتبر علمی ، ماست طبیعی بسیار مغذی است و خوردن آن به طور مرتب ممکن است جنبه های مختلف سلامتی شما را تقویت کند.

به عنوان مثال ، ماست می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش داده و همچنین به مدیریت وزن و کاهش آن  کمک کند.

ماست طبیعی و خواص بی نظیر آن
ماست طبیعی و خواص بی نظیر آن

ماست چیست و چگونه ساخته می شود؟

ماست یکی ازفرآورده های لبنی محبوب است که توسط تخمیر باکتریایی شیر ساخته می شود.

باکتریهایی برای تهیه ماست مورد استفاده قرار می گیرند  که لاکتوز و قند طبیعی موجود در شیر را تخمیر می کنند.

این فرایند باعث تولیدماده ای به نام اسید لاکتیک می شود که باعث ایجاد پروتئین شیر می شود و به ماست عطر و طعم و بافت بی نظیری می بخشد.

ماست را می توان از انواع شیربدون چربی بعنوان ماست کم چرب و یا شیر کامل بعنوان ماست پر چرب  تهیه کرد.

ماست ساده و بدون افزودن رنگ کننده اضافی یک مایع سفید و غلیظ با طعم واقعی ماست است.

متأسفانه ، بیشتر مارک های تجاری حاوی مواد افزودنی اضافی مانند قند و طعم های مصنوعی هستند. اینگونه ماست ها برای سلامتی شما مفید نیستند.

ماست طبیعی و خواص بی نظیر آن
ماست طبیعی و خواص بی نظیر آن

ماست ساده و بدون شیرینی و مواد افزودنی

از طرف دیگر ، ماست ساده و بدون شیرینی و مواد افزودنی دارای مزایای سلامتی بسیاری است . ماست غنی  از مواد مهم معدنی است و  تقریباً تامین کننده هر ماده مغذی مورد نیاز بدن شماست.

ماست به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم ، ماده معدنی لازم برای دندان ها و استخوان های سالم شناخته شده است. یک فنجان ماست  ۴۹٪ از نیاز روزانه کلسیم شما را تأمین می کند .

همچنین ویتامین های گروه B به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین در ماست وجود دارد که هر دو ممکن است از بیماری قلبی و برخی نقایص در هنگام تولید لوله عصبی محافظت کنند .

یک فنجان ماست می تواند  ۳۸٪ نیاز روزانه شما به فسفر ، ۱۲٪ منیزیم و ۱۸٪ پتاسیم را تأمین نماید. این مواد معدنی برای چندین فرآیند بیولوژیکی نظیر تنظیم فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوانها ضروری هستند .

یکی دیگر از مواد مغذی ماست ویتامین D است ، اما معمولاً با آن غنی شده است. ویتامین D باعث تقویت سلامت سیستم ایمنی استخوان ها و سیستم ایمنی بدن می شود و ممکن است خطر برخی بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید