از بین بردن جوشهای سرسیاه با پرا پراکسید هیدروژن

از بین بردن جوشهای سرسیاه با پرا پراکسید هیدروژن
از بین بردن جوشهای سرسیاه با پرا پراکسید هیدروژن
خانه سلامت و پزشکی از بین بردن جوشهای سرسیاه با پرا پراکسید هیدروژن
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

از بین بردن جوشهای سرسیاه با پرا پراکسید هیدروژن

آیا شما از جوشهای سیاه روی صورت خود خسته شده اید؟رفع این جوش ها می تواند یک چالش باشد. اما نگران نباشید ، زیرا یک روش ساده و مؤثر برای رهایی از این لکه های سیاه ناشی از جوش ها وجود دارد.در این مطلب از یزد نیوز با از بین بردن جوشهای سرسیاه با پرا پراکسید هیدروژن آشنا شوید.

مروری کلی برای شناخت جوش های سر سیاه (Blackheads )

جوش های سرسیاه نوعی آکنه است که به دلیل گرفتگی منافذ در اثر روغن و سایر آلاینده ها بوجود میاید و می تواند در منافذ پوست شما اکسیده شده و باعث ایجاد این مشکل شود که این باعث می شود که پوست شما تغییر رنگ داده وبه رنگ قهوه ای یا سیاه مایل به قرمزتغییر نماید .

محصولات تجاری که به اصطلاح برای حذف جوش های سر سیاه وجود دارد برخلاف تبلیغات آنها نمی تواند بخوبی موثر باشند .

آنچه شما نیاز دارید یک روش درمانی خانگی است که به طور مؤثر در از بین بردن جوش های سر سیاه و ایجاد زیبایی چشم به شما کمک می کند.که یکی از این روشهای درمانی پراکسید هیدروژن است.

نحوه استفاده از پراکسید هیدروژن برای از بین بردن سر سیاه:

استفاده از یک پراکسید هیدروژن برای از بین بردن جوش های سرسیاه بسیار ساده است. تنها کاری که بایدکنید این است که مراحل زیر را انجام دهید .

از بین بردن جوشهای سرسیاه با پرا پراکسید هیدروژن
از بین بردن جوشهای سرسیاه با پرا پراکسید هیدروژن

مراحل

صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید تا روغن اضافی ، باکتری ها و سایر ناخالصی های پوست شما از بین برود. با آب بشویید وبا پت تمیز صورت خود را به آرامی خشک کنید.

در مرحله بعد ، قسمت هایی از پوست خود را که تحت تأثیر جوش های سرسیاه قرار دارد ، لایه برداری کنید. می توانید از اسکراب صورت خانگی که خمیر ساخته شده با شکر و آب است استفاده کنید. این اسکراب را به آرامی روی سطح سیاه اکسیده شده سایش داده و سپس پوست خود را کاملاً بشویید.

مراقب موهای خود باشید

اکنون زمان درمان پراکسید هیدروژن است. یک توپ پنبه ای را با ۳٪ پراکسید هیدروژن ؛ مرطوب کرده و سرسیاه های خود را به آرامی با آن آغشته کنید. دقت کنید که این مواد را از ابرو و خط مو خود دور نگه دارید زیرا باعث سفید شدن موهای شما خواهد شد.

در حالی که هنوز مرطوب است ، پوست خود را با جوجوبا ، آووکادو یا روغن زیتون مرطوب کنید. ۱ قاشق چایخوری روغن را روی صورت خود ماساژ دهید. این روعن به عنوان نرم کننده ای که با حفظ رطوبت از پوست شما محافظت می کند ، عمل می نماید.

پراکسید هیدروژن باعث جدا شدن جوش های سرسیاه و از بین بردن آنها از روی پوست شما می شود. همچنین می توانید از آن برای از بین بردن جای زخم های سیاه استفاده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید ، لایه برداری است ، و سپس با استفاده از یک توپ پنبه ، مناطق آسیب دیده را با محلول قسمت های مساوی پراکسید هیدروژن و آب مالش دهید.سپس اجازه دهید که یک شب برروی پوست شما بماند و درصبخ روز بعد پوست خود را بشویید. با گذشت زمان ، پوستی به دست خواهید آورد که به نظر می رسد روشن و شفاف باشد.

نکات مهمی که باید به خاطر بسپارید .

از پراکسید هیدروژن بیش از حد برای پوست خود استفاده نکنید زیرا باعث تحریک پوست می شود وباعث ایجاد صدمه و آسیب به سلول های سالم شده و آنها را از سطح پوست خارج می کند.

از این روش برای از بین بردن لایه ای از سلولهای مرده پوست که بهم پیوسته است استفاده نمایید؛ لایه ای که باعث انسداد منافذ و جلوگیری از رسیدن رطوبت به پوست و درنتیچه ایجاد عفونت می شود.    اگر نمی خواهید از پراکسید هیدروژن روی پوست خود استفاده کنید ، می توانید به جای آن آب لیمو را انتخاب کنید. این یکی دیگر از داروهای خانگی عالی برای آکنه و جوش و همچنین برای از بین بردن جای زخم است.

 

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید