فواید چای سفید برای سلامتی ، از کنترل چاقی و سرطان تا بهبود پوست و زیبایی

فواید چای سفید برای سلامتی
فواید چای سفید برای سلامتی
خانه سلامت و پزشکی فواید چای سفید برای سلامتی ، از کنترل چاقی و سرطان تا...
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

فواید چای سفید برای سلامتی

اگرچه چای سفید به اندازه چایهای سبز و سیاه مورد مطالعه قرار نگرفته  ، اما شواهد و مدارکی در حال افزایش وجود دارد که نشان می دهد دم کرده این چای می تواند سلامت شما را غنی سازد. تحقیقات در حال انجام است. برای تأیید این مزایای سلامتی مطالعات بیشتری لازم است.در ادامه این مطلب از یزد نیوز فواید چای سفید برای سلامتی را بخوانید.

فواید چای سفید برای سلامتی
فواید چای سفید برای سلامتی

کنترل چاقی

در یک مطالعه سال ۲۰۰۹ ، محققان اثرات ضد چاقی چای سفید را در یک سری آزمایشات بر روی سلولهای چربی انسان آزمایش کردند. علاوه بر این ، چای سفید به نظر می رسد ژنها برای رشد سلولهای جدید چربی بسیار مهم است.

در حالی که نویسندگان این مطالعه اظهار داشتند چای سفید ممکن است “یک منبع طبیعی ایده آل برای موارد لاغری” باشد ولی دانشمندان هنوز تحقیق نکرده اند که آیا چای می تواند هنگام چربی با چاقی (به جای اینکه مستقیماً در سلولهای آزمایشگاه تجویز شود) مبارزه کند.

پیشگیری از سرطان

طبق یک مطالعه سال ۲۰۰۱ که چهار نوع چای سفید (سوزن نقره ای ، گل پکوی ، موتان سفید و اگزوتیکا چین سفید) مورد آزمایش قرار دادند مشخص گردید که چای سفید ممکن است مانع جهش DNA (تغییرات بالقوه سرطان زا در مواد ژنتیکی) حتی موثرتر از چای سبز شود.

در یک مطالعه بر پایه حیوانات که در همان سال منتشر شد ، محققان دریافتند که چای سفید ممکن است یک مهار کننده قوی از کپورهای بی تحرک (پیشرو در سرطان روده بزرگ) باشد .

درمان پوست

یک مطالعه ۲۰۰۳ نشان می دهد که چای سفید با استفاده از نظر موضعی ممکن است عملکرد سیستم ایمنی سلول های پوستی را بهبود بخشد و در برابر اشعه مضر ماوراء بنفش محافظت کند.

لازم به ذکر است که این تحقیق توسط یک شرکت مراقبت از پوست که تولید کننده محصولات چای سفید است تأمین شد.با توجه به تحقیقات محدود ، هنوز زود است  که چای سفید به عنوان درمانی برای هر شرایطی توصیه شود.

همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که خود درمانی یک بیماری و اجتناب یا تأخیر در مراقبت از استاندارد ممکن است عواقب جدی داشته باشد. اگر قصد استفاده از آن را برای هر هدف بهداشتی دارید ، ابتدا حتما با پزشک خود مشورت کنید.

اثرات جانبی

فواید چای سفید برای سلامتی
فواید چای سفید برای سلامتی

هر نوشیدنی با کافئین ممکن است عوارض جانبی برای برخی از مصرف کنندگان داشته باشد. طبق منابع FDA ، یک فنجان معمولی چای سبز یا سیاه ممکن است حاوی ۳۰ تا ۵۰ میلی گرم کافئین باشد. همانطور که ذکر شد ، چای سفید احتمالاً کافئین کمتری دارد ، اما ممکن است مقدار آن متفاوت باشد.

سازمانهای مربوطه اعلام می کنند  که مصرف زیر ۴۰۰ میلی گرم در روز به طور کلی با اثرات منفی همراه نیست ، اما حساسیت به کافئین در افراد مختلف متفاوت است.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید