بیست ثانیه مهم برای فرار از کرونا

بیست ثانیه مهم برای فرار از کرونا
بیست ثانیه مهم برای فرار از کرونا
خانه سلامت و پزشکی بیست ثانیه مهم برای فرار از کرونا
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

بیست ثانیه مهم برای فرار از کرونا

با توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته ، همه می دانند که شستشوی دست برای مقابله با کرونا تا چه حد ضروری است. انا باید بدانید که زمان این شستشو از خود آن مهم تر است! در ادامه این مطلب از یزد نیوز درباره بیست ثانیه مهم برای فرار از کرونا بیشتر بخوانید.

بیست ثانیه مهم برای فرار از کرونا
بیست ثانیه مهم برای فرار از کرونا

شستشوی صحیح

خوب تمیز کردن دست ها نه تنها باعث از بین بردن میکروب ها می شود بلکه می تواند آلودگی هایی که ویروسها از آن تغذیه می کنند را نیز از بین ببرد.

این موارد شامل قبل، حین و بعد از تهیه و صرف غذا، پس از استفاده از سرویس بهداشتی و همچنین پس از عطسه، سرفه، مراقبت از شخص بیمار و البته پس از لمس زباله و سطل آشغال نیز می شود.

تا جایی که امکان دارد دست ها را بشویید. زیرا شستن دست ها بهتر از ضدعفونی کردن آنهاست .دلیل آن هم این است که ژل استریل و مواد ضدعفونی کننده اغلب بعضی از میکروب ها را از بین نمی برد.

از طرفی دست های تمیز می تواند مانع انتشار میکروب ها از فردی به فرد دیگر و از طریق کل حامعه شود.

از منزل و محل کار گرفته تا اماکن مراقبت از کودکان و بیمارستان ها، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری(CDC) شستشوی دستها به مدت ۲۰ ثانیه توصیه می شود.

بیست ثانیه مهم برای فرار از کرونا
بیست ثانیه مهم برای فرار از کرونا

مراحل دقیق

برای شستن صحیح دستان ، سازمان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها پیشنهاد می‌کند که این پنج مرحله را انجام دهید: خیس کردن، کف یا صابون زدن، مالیدن، آب کشیدن، خشک کردن.

ابتدا، دستان خود را با آب تمیز و جاری خیس کنید، سپس شیر آب را ببندید و به دست‌هایتان صابون بزنید. اکنون، دستان صابونی خود را به هم بمالید. در این مرحله، باید پشت دست، بین انگشتان و زیر ناخن‌های خود را با صابون تمیز کنید.

طبق دستورالعمل سازمان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، بعد از آن که تمامی ‌قمست‌های دست را با کف صابون پوشاندید، باید حداقل به مدت ۲۰ ثانیه دست های خود را خوب به هم بمالید.

پس از پایان مرحله مالیدن، باید دست‌هایتان را با آب تمیز بشویید و سپس با حوله تمیز یا خشک‌کن برقی خشک کنید.

اگرچه شستن دست‌ها با صابون و آب موثرترین روش برای کشتن میکروب‌هاست، در صورت عدم دسترسی به آب یا صابون، سازمان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند از یک ضدعفونی کننده الکلی دست استفاده کنید که حداقل ۶۰ درصد الکل داشته باشد.

جرا بیست ثانیه

علاوه بر این تفاوت های بین شستن دست ها به مدت ۵ ثانیه و ۲۰ ثانیه آزمایش شده و مشخص گردیده که پس از شستن دست ها به مدت ۲۰ ثانیه، دست ها کمترین میزان میکروب ها را نشان داده است.

ثابت شده است که این روش با این مدت زمان ، بهترین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا می باشد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید