رژیم غذایی شکر شکن ( Sugar Busters ) چیست و چگونه کار می کند؟

رژیم غذایی شکر
رژیم غذایی شکر
خانه سلامت و پزشکی رژیم غذایی شکر شکن ( Sugar Busters ) چیست و چگونه کار...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

رژیم غذایی شکرشکن Sugar Busters چگونه کار می کند؟

تا به حال اسم رژیم غذایی شکر را شنیده اید؟ شما می توانید با کنترل صحیح مصرف شکر نیز وزن کم کنید.در ادامه این مطلب از یزد نیوز بخوانید.

کاهش مصرف قندهای تصفیه شده می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. همچنین با التهاب مبارزه کرده و سطح انرژی را بهبود می بخشد. این رژیم همچنین در حفظ انسولین به شما کمک می کند .رژیم شکر مصرف گوشت ، مرغ ، چربی های اشباع نشده ، محصولات لبنی و میوه و سبزیجات را ترغیب می کند.

رژیم غذایی شکر
رژیم غذایی شکر

آیا رژیم برای کاهش وزن مفید است؟

همانطور که شما هم می دانید کاهش کالری باعث کاهش وزن می شود . با مصرف مواد قندی و شکر ، شما روزانه ۱۲۰۰ کالری (۸۰۰ کالری کمتر از حد معمول) کالری مصرف می کنید غذاهای ناسالم و تصفیه شده(از جمله محصولاتی مانند نان ، کیک ، کلوچه ، کراکر ، پرتقال ، دونات ، شیرینی و کلوچه) محدود نیستند.

رژیم غذایی برای جلوگیری عوارض مصرف شکر

غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین شامل غلات سبوس دار ، برنج قهوه ای ، جو دوسر و ارزن به دلیل سرشار بودن از فیبرکه باعث سیری می شوند مجاز است.

همچنین می توانید از حبوبات به دلیل داشتن فیبر و پروتئین و کالری کم آن ؛ مصرف نمایید .

می توانید گوشت بدون چربی ، غذاهای دریایی و تخم مرغ کامل را نیز میل کنید.

محصولات لبنی کم چرب مانند ماست شیرین نشده ، پنیر ، کره نیز مجاز هستند . ولی از نوشیدنی های قندی فرآوری شده ، آب کنسرو شده ، نوشیدنی های سرد و آب میوه ها خودداری نمایید .

بسیاری از سبزیجات به دلیل اینکه سرشار از فیبر هستند توصیه می شود. اما از سیب زمینی و چغندر و میوه هایی مانند موز خودداری کنید.

شما ممکن است به سراغ بستنی و شکلات بدون قند بروید که قند آنان فقط در حد اعتدال است. از نوشابه ، مربا ، ژله ، سس سالاد ، سس ، نوشابه و آب میوه خودداری کنید.

این رژیم غذایی نه تنها قند را محدود می کند ، بلکه غذاهایی که سرشار از کربوهیدرات بوده و از شاخص قند خون بالایی برخوردار هستند را نیز شامل می شوند .

بیشتر قندهای مصرف شده امروزه درغذاهای فرآوری شده پنهان است که معمولاً دیده نمی شوند. به عنوان مثال ، ۱ قاشق غذاخوری سس کچاپ حاوی حدود ۴ گرم (حدود ۱ قاشق چایخوری و یک قوطی نوشابه شیرین حاوی قند حاوی ۴۰ گرم (حدود ۱۰ قاشق غذاخوری) قند آزاد است.

رژیم غذایی شکر
رژیم غذایی شکر

موارد مثبت و منفی رژیم غذایی شکر چیست؟

موارد مثبت:

رعایت این رژیم بسیار ساده و واضح است وبه آمادگی خاصی نیاز ندارد. تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید ، دانش غذاهایی است که می توانید مصرف کنید و غذاهایی که باید از آنها دوری کنید.

از تغذیه با فیبر بالا استفاده کنید که بسیار مقوی هستند . این تغذیه به عنوان یک رژیم غذایی ایده آل برای افراد مبتلا به دیابت ایده آل است .

رژیم غذایی بدون شکردارای چربی اشباع شده کمتری است. اگرچه تأکید بر چربی اشباع نشده است ، اما بهتر است چربی اشباع شده(از جمله خامه یا پنیر بدون قند اضافی) را با اعتدال مصرف کنید .     پیگیری گزینه های مواد غذایی درهمه جا براحتی قابل دسترسی است ؛ اطلاعات خود را بالا ببرید .

موارد  منفی

در خصوص موارد منفی این رژیم در بین محققان اختلاف نظر وجود دارد ولی اتفاق نظر آنان بر این است که حذف رژیم غذایی فرآوری شده می تواند مضرات کمتری داشته باشد . اما پرهیز از غذاهای دارای شاخص قند خون نسبتاً بالا مانند موز می تواند منجر به کمبود شود.

با توجه به اینکه در این خصوص انعطاف نظر وجود دارد ولی حفظ محدودیت ها ی بیشتر غذاهای ممنوعه که شامل مواد اصلی مانند برنج ، ماکارونی و سیب زمینی هستند ؛ می تواند دشوار باشد.

هر چند برای تحقق و اثبات موارد منفی این رژیم نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد ولی برخی رژیم غذایی مصرف پروتئین بالا را ترغیب می کنند که احتمالاً دفع کلسیم را افزایش می دهد و در طولانی مدت ، ممکن است منجر به برخی عوارض جانبی از جمله آسیب کلیه و کبد ، خستگی ، ضعف و تحریک پذیری شود.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید