مواد غذایی ممنوع برای فشار خون بالا ،هرگز این غذا ها را نخورید!

مواد غذایی ممنوع برای فشار خون بالا
خانه سلامت و پزشکی مواد غذایی ممنوع برای فشار خون بالا ،هرگز این غذا ها را...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

مواد غذایی ممنوع برای فشار خون بالا

فشار خون ، که به عنوان فشار خون بالا نیز شناخته می شود ، افراد را در معرض خطر بیشتری برای بیماری های قلبی و سکته مغزی قرار می دهد.برای این دست از افراد مواد غذایی ممنوع برای فشار خون بالا باید شناسایی شوند و این مواد از ؤزیم غذایی حذف گردند.

علیرغم اینکه تا حد زیادی با تغییر رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی قابل کنترل است ، تقریبا نیمی از این افراد شرایط تحت کنترل ندارند. اما شما می توانید متفاوت باشید چرا که شما اینجا هستید تا یک تغییر مثبت ایجاد کنید.

ما در این مطلب از یزد نیوز به شما خواهیم گفت که از چه غذاهایی برای جلوگیری از فشار خون بالا و دفاع در برابر سکته قلبی و سکته مغزی استفاده نکنید.

اگر فشار خون دارید این غذاها را نخورید

شکر و نمک

این دو ماده خوشمزه ؛ عامل اصلی فشار خون بالا هستند و باید محدود شوند. این بدان معنا نیست که شما باید غذای کاملاً غیر منطقی بخورید ، زیرا بدن واقعاً به برخی از این دو ماده احتیاج دارد.

مواد غذایی ممنوع برای فشار خون بالا
مواد غذایی ممنوع برای فشار خون بالا

با این حال ، امروزه دربسیاری از غذاهای سریع ( فست فود ها ) و بسته بندی شده میزان مصرف توصیه شده روزانه در آن زیاد است. تمرکز بر خوردن غذاهای کامل تازه که در خانه تهیه شده اند می توانند به شما کمک کنند تا مصرف قند و نمک خطرناک را محدود کنید.

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا ، نباید بیش از ۳۷.۵ گرم (یا ۹ قاشق غذاخوری) برای آقایان و ۲۵ گرم (۶ قاشق غذاخوری) برای خانمها در روز قند مصرف شود .

به خاطر داشته باشید که یک نوشابه کافئین دار به تنهایی حاوی ۳۳ گرم قند است که تا ۳۹ گرم در کولا های بدون کافئین بالا می رود.این دو در دسته مواد غذایی ممنوع برای فشار خون بالا می باشند اما می توانید بسیار محدود در بعضی از مواد غذایی خود آن را مصرف نمایید.

سوپ های آماده

بسیاری از سوپ های آماده موجود درفروشگاههای مواد غذایی دارای نمک زیادی هستند تا طعم سبزیجات و نودلهای پخته شده را بیشتر نشان دهند .

هنگام پخته شدن ، مقدار نمک موجود در سوپ نیز کمی بیشتر از حد معمول آن است و البته ، هیچ راهی برای شستشو سوپ قبل از خوردن آن وجود ندارد.

محصولات گوجه فرنگی پخته شده

تولیدکنندگان عمده محصولات گوجه فرنگی مانند سس و رب گوجه فرنگی نیز به خاطر بالا بردن طعم آن ، نمک موجود در آنرا تقویت می کنند .

برای اطمینان ازسلامت بیشتر؛ شما می توانید به راحتی با تهیه سس های مورد نیاز خود با گوجه فرنگی تازه و رسیده و گیاهان خانگی در خانه تمام طعم های خوش آن را با بخشی از نمک به دست آورید که البته این کار هم زیاد سخت نیست .

گوشت بسته بندی شده و فرآوری شده

بیشتر غذاهای بسته بندی شده حاوی سدیم زیادی هستند ، و این به ویژه در مورد گوشت هایی مانند هات داگ ، کالباس ، بیکن و سوسیس و سایر مواد غذایی مشابه نیز صدق می کند. همانطور که شما از قبل می دانید برای حفظ سلامتی خود باید مقدار گوشت قرمز در رژیم غذایی خود را محدود کنید .

گوشت سفید بدون چربی به طور کلی یک وعده غذایی خوب است ، اما بهتر است برای تهیه آن مستقیماً ازقصابی ها وفروشگاههای مواد غذایی تازه خرید نمایید .

وعده های غذایی منجمد

این به اصطلاح “شام های تلویزیونی” در دهه ۵۰ میلادی ظاهر شدند ، اما به دلیل پایین بودن ارزش غذایی آنها ؛ زمان آن فرا رسیده است که از وعده های تازه غذایی استفاده شود ، حتی اگر برای تهیه آن نیاز به تلاش و زحمت بیشتری باشد .

بهتر است بدانید که غذاهای یخ زده نیز با سدیم بسته بندی می شوند و کیفیت مواد تشکیل دهنده در اکثر مارک ها از درجه کیفیت پایینی برخوردار است .

مواد غذایی ممنوع برای فشار خون بالا
مواد غذایی ممنوع برای فشار خون بالا

اگر به هر دلیل نیاز به خرید مواد غذایی منجمد را دارید بهتر است به برچسب های روی آن توجه داشته باشید و میزان سدیم آنرا چک کنید بهر صورت بهتر است از مواد غذایی منجمدی استفاده کنید که میزان سدیم آن کمتر باشد حتی اگر مجبور شوید هزینه بیشتری را متحمل شوید .



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید