درمان خانگی برای ترک پاشنه‌ی پا

درمان خانگی برای ترک پاشنه‌ی پا
درمان خانگی برای ترک پاشنه‌ی پا
خانه سلامت و پزشکی درمان خانگی برای ترک پاشنه‌ی پا
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

درمان خانگی برای ترک پاشنه‌ی پا

ترک پاشنه‌ی پا ، به علت های مختلفی ظاهر می شود.اما با توجه به میزان آن می تواند بسیار آزار دهنده باشد.شما می توانید در ادامه این مظلب از یزد نیوز با راه های درمان خانگی برای ترک پاشنه‌ی پا آشناشوید.

اولین و مشخص ترین نشانه، خشکی پاشنه است. هنگام لمس کردن، پاشنه زبر و خشک است ؛ علاوه بر این، پاشنه ترک خورده، قرمز، خارش دار و ملتهب است و این نشانه ها زمانی بدتر می شوند که پابرهنه راه بروید.

درمان خانگی برای ترک پاشنه‌ی پا
درمان خانگی برای ترک پاشنه‌ی پا

فشار جسمی:

محیط داخل یک کفش می تواند خیلی داغ شود – گاهی اوقات تا ۱۲۰ درجه فارنهایت می رسد.تغییرات گرما و رطوبت باعث کاهش آب پوست می شود و در نهایت منجر به ضخیم شدن لایه بالایی پوست می شود.

تمیز کننده های پوست:

صابون می تواند روغن های حفاظتی را از پوست جدا کرده یا باقیمانده های آزار دهنده ای را که به داشتن پوست خشک کمک می کنند، ترک کند.

مشکلات پزشکی:

دیابت، کم کاری تیروئید و سو تغذیه چند مشکل رایج هستند که می توانند باعث ایجاد پوست خشک شوند. کمبود ویتامین A یا اسیدهای چرب ضروری دیگر مثل اسید آلفا – لینولییک (ALA) و اسید گاما – لینولییک (GLA) نیز می تواند علت اصلی باشد.بیماری هایی نظیر بیماری های گواررشی یا بیماری سلیاک ممکن است منجر به کمبود ویتامین و اسیدهای چرب ضروری شوند

راهکار های درمان

موز

موز را بکوبید تا خمیری شود سپس ۱۵ دقیقه روی پاهایتان بمالید و بگذارید تا بماند. این کار را هفته ای دو بار انجام دهید

لیمو ترش

برای پوستهای سخت می توانید از آب لیموترش استفاده کنید و یا آب لیمو را در ظرفی از آب گرم بریزید و پاهایتان را در آن قرار دهید.مدت زمان کافی خدود ۱۵ دقیقه است. این کار را در هفته دوبار تکرار نمایید.

روغن‌های گیاهی

شما می‌توانید از روغن زیتون، روغن کنجد، روغن نارگیل یا هر نوع روغن گیاهی هیدروژنه‌ای برای بهبود ترک‌های پا استفاده نمایید.

ابتدا پایتان را با یک سنگ پا لایه برداری کنید و بشویید، و سپس روغن نباتی را به پاشنه و کف پاهایتان بمالید. بعد از آن یک جفت جوراب تمیز به پا کنید و به رختخواب بروید



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید