به فرزند خود ذرت بو داده بدهید ، خواص شگفت انگیز ذرت برای سلامتی

خواص شگفت انگیز ذرت برای سلامتی
خواص شگفت انگیز ذرت برای سلامتی
خانه سلامت و پزشکی به فرزند خود ذرت بو داده بدهید ، خواص شگفت انگیز ذرت...
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

خواص شگفت انگیز ذرت بو داده برای سلامتی

کودکان به تنقلات بسیار علاقه دارند، اما تنقلات نا سالم مانند چیپس و پفک می تواند بسیار مضر باشد و سلامت فزرند شما را به خطر اندازد.اگر می خواهید تنقلات سالم برای آنها تهیه کنید ، ذرت بو داده بهترین گزینه است.

ذرت بو داده نه تنها بسیار لذیذ و مورد علاقه کودکان است ، بلکه خواص شگفت انگیزی دارد. در ادامه این مطلب از یزد نیوز با این خواص فوق العاده آشنا شوید.شما هم می توانید از این مزایا بهره ببرید.

خواص شگفت انگیز ذرت برای سلامتی
خواص شگفت انگیز ذرت برای سلامتی

خواص پف فیل یا پاپ کورن

دستگاه گوارش

پاپ کورن از ذرت تشکیل شده است که یک ماده‌ی غذایی صد در صد طبیعی و حاوی میزان زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی است که نقش مهمی در ناحیه‌ی دستگاه گوارش برعهده دارند. فیبرها برای تنظیم حرکات روده‌ها لازم و ضروری هستند و از بروز اختلالاتی مانند یبوست پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این فیبرهای موجود در ذرت باعث کاهش التهاب‌های شکمی می‌شوند. بنابراین شما با یک ماده ی غذایی دوستدار دستگاه گوارش سر و کار دارید.

کنترل میزان کلسترول خون

ذرت بوداده خوشمزه بوده و به راحتی آماده می‌شود. اما نباید تصور کنید که فاقد ارزش غذایی است. این دانه‌های پف کرده‌ی سفید جزء مواد غذایی تنظیم کننده‌ی کلسترول خون محسوب می‌شوند. فیبرهای غذایی طبیعی موجود در آن باعث تمیزی رگ‌ها و شریان‌ها شده و مازاد چربی موجود در آن‌ها را کاهش می‌دهد. به این ترتیب نیز جریان خود را بهبود می‌دهند. پاپ کورن تأثیر مثبتی روی دستگاه قلب و عروق داشته و خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی، تصلب شرایین و حملات مغزی و قلبی را کاهش می‌دهند.

خواص شگفت انگیز ذرت بو داده برای سلامتی
خواص شگفت انگیز ذرت بو داده برای سلامتی

قابله با سرطان

ترکیبات مغذی پاپ کورن همیشه مورد بررسی و مطالعه‌ی دانشمندان قرار گرفته است. ترکیبات فنولیک این ماده‌ی غذایی که جزو قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌ها محسوب می‌شوند برای بدن مفید بوده و تأثیر مستقیمی در پیشگیری از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد دارند. در نتیجه از بروز بیماری‌های مزمنی مانند سرطان و تشکیل تومورهای کوچک نیز پیشگیری می‌کنند.

آهن بیشتر از اسفناج

علاوه بر مزایای فوق ، پتپ کورن از اسفناج بیشتر آهن دارد و می توانید آهن بدن را با مصرف ذرت بو داده تامین نمایید.

توجه

توجه داشته باشید که تهیه ذرت باید با مواد عالی و بدون مواد نگه دارنده تهیه شده باشد به همین علت بهتر است آن را در منزل و خودتان تهیه نمایید تا از مزایای آن بهره کامل را ببرید.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید