بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای ناهار

بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای ناهار
بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای ناهار
خانه سلامت و پزشکی بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای ناهار
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای ناهار

اگر قصد کاهش وزن دارید اما نمی خواهید رژیم سختی داشته باشید و سلامتی خود را تهدید نمایید، بهترین کار انتخاب مواد غذایی صحیح برای وعده های غذای می باشد. در ادامه این مطلب ازیزد نیوز با بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای ناهار آشنا شوید.

نمونه غذاهای مناسب برای وعده ناهار

۱ – کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشاراز فیبر رژیم غذایی ، ویتامین های A ، C ، K  و فولات است و حاوی مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم ، فسفر و اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد  ،  کلم بروکلی همچنین به کاهش کلسترول بد  LDL)  ) در خون کمک می کند و آنتی اکسیدان ها به بیرون زدگی سموم کمک می کنند.

از آنجا که وجود یک ماده سمی مانع عملکرد سلول و کاهش سرعت سوخت و ساز بدن می شود ، خوردن کلم بروکلی می تواند به کاهش این مشکل کمک کند.

بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای ناهار
بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای ناهار

کلم بروکلی را با مقداری نمک ، فلفل و روغن زیتون بخارپز کنید. همچنین می توانید مقداری از سینه مرغ را به آن اضافه کرده یا سبزیجات رنگی دیگری را اضافه کنید تا ناهاری با طعم عالی و خوشایند مهیا نمایید .

۲ – مارچوبه

مارچوبه حاوی یک فلاونوئید به نام کورستین است که از افزایش وزن محافظت می کند. مارچوبه همچنین تنظیم ژنهای متابولیسم را بهبود می بخشد و از این رو به تنظیم سطح تری گلیسیرید و کلسترول کمک می کند .

برای ناهار ، مارچوبه را با سایر سبزیجات ، عدس یا یک قسمت متوسط ​​از ماهی یا مرغ بصورت  سرخ کرده یا بخارپز مخلوط کنید.

بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای ناهار
بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای ناهار

۳ – ماهی

ماهی هایی مانند قزل آلا ، ماهی تن ، کاد سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که به کاهش التهاب کمک می کند ، کلسترول خوب کلسترول HDL) ) را افزایش می دهد و باعث کاهش سطح تری گلیسیرید می شود.

این تغییرات فیزیولوژیکی به تنظیم صحیح ژن ها و عملکرد سلول کمک می کند و از این طریق سرعت متابولیسم را افزایش می دهد.

یک وعده غذایی متوسط ​​برای ناهار یا شام میل کنید تا سوخت و ساز خود را بهبود ببخشید.

۴ – گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن که سندرم متابولیک ؛ التهاب و سطح کلسترول را کاهش می دهد. برش های گوجه فرنگی را به سالاد کاهو، مرغ ، سالاد نخودچی آب پز اضافه کنید یا آب گوجه فرنگی را بنوشید تا به تقویت متابولیسم شما و از بین رفتن فلاکت کمک کند.

۵ – اسفناج

دانشمندان ثابت کرده اند که خوردن تیلاکوئید و اسفناج سرشار از فیبر در رژیم غذایی می تواند در کاهش گرسنگی و افزایش احساس سیری نقش داشته باشد .

کاهش گرسنگی به معنای کنترل قند خون است که در نهایت منجر به عملکرد مناسب سلول ها ، آنزیم ها و عوامل مؤثر در واکنش متابولیسم می شود. می توانید اسفناج را در سالادها ، بوریتوها ، ماکارونی گندم ، ساندویچ و غیره میل کنید.

۶ – سیر

سیر ترموژنز را القا می کند و به کنترل تعداد سلول های چربی بدن کمک می کند .سیر خرد شده یا ریز شده را در سوپ ، خورش ، مایع ، سالاد و غیره اضافه کنید تا طعم غذای شما  و همچنین سرعت ضربان متابولیک بدن افزایش یابد.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید