مزایای شگفت انگیز چای روبیبوس ( Rooibos ) ،درمان مشکلات گوارشی ،تنش عصبی و …

مزایای شگفت انگیز چای روبیبوس ( Rooibos )
مزایای شگفت انگیز چای روبیبوس ( Rooibos )
خانه سلامت و پزشکی مزایای شگفت انگیز چای روبیبوس ( Rooibos ) ،درمان مشکلات گوارشی ،تنش...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

مزایای شگفت انگیز چای روبیبوس ( Rooibos )

چای روبیبوس یا چای بوش یک ماده سنتی است که از برگهای یک درختچه آفریقای جنوبی به نام Aspalathus linearis تهیه شده است که فاقد کافئین است و نسبت به چایهای سیاه یا سبز میزان تانن کمتری دارد. این چای همچنین آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به قهوه یا چای معمولی دارد .در ادامه این مطلب از یزدنیوز بیشتر بخوانید.

چای روبیبوس برای درمان مشکلات گوارشی ، شرایط پوستی ، تنش عصبی و بیماری های تنفسی استفاده می شود. در مورد نقش آن در مدیریت وزن ، استخوان و سلامت پوست مطالعاتی صورت گرفته است.

اغلب به آن چای قرمز آفریقایی یا چای بوش قرمز (یا چای قرمز ساده) گفته می شود. رنگ قرمز مشخصه آن به دلیل روش سنتی استفاده از برگهای تخمیر شده برای دم کردن است.

مزایای شگفت انگیز چای روبیبوس ( Rooibos )
مزایای شگفت انگیز چای روبیبوس ( Rooibos )

نوع دیگر آن ، چای روبیبوس سبز است که با برگهای نامرغوب ساخته می شود. چای روبیبوس سرشار از آنتی اکسیدان است و عطر و طعم قوی دارد .

چای روبیبوس به طور عمده دارای مواد زیر است:

مقادیر بالای دی هیدروکلسن ها (آسپالاتین و nothofagin)

فلاونونولها (کوئرستین-۳-O-رابینوبینوزید ، ایزوکرکیترین ، روتین).

چه چای Rooibos را دوست دارد؟

این نوشیدنی به رنگ هلو بوده و دارای طعم خاکی و شیرین شبیه به وانیلا است. شیرین و میوه ای است که دارای طعم چوبی گرم بوده و نسبت به سایر چایها (از جمله چای سیاه یا سبز) از شدت کمتری برخوردار است. طعم لطیف و مغذی آن با شیر بیشتر نمایان می شود .

فواید سلامتی نوشیدن چای روبیبوس چیست؟

۱- فاقد کافئین است

کافئین ، یک محرک طبیعی است که معمولاً در قهوه یا چای یافت می شود که مزایایی نیز دارد. با این وجود ممکن است عوارض جانبی جدی مانند تپش قلب ، بی خوابی ، اضطراب و سردرد ایجاد کند. چای روبیبوس حاوی کافئین نیست. این یک گزینه جایگزین عالی برای کافئین است.

همچنین در مقایسه با چای سیاه یا سبز تانن کمتری دارد. مشخص شده است که تانن ها به طور بالقوه در جذب آهن اختلال بوجود می آورند. چای روبیبوس این خطر را ایجاد نمی کند.

در یک مطالعه شش هفته ، شرکت کنندگان با وجود نوشیدن شش فنجان چای روبیبوس در روز هیچ تغییری در جذب آهن خود تجربه نکردند.

۲- ممکن است خاصیت آنتی اکسیدانی داشته باشد

مطالعات حیوانات حاکی از آن است که چای روبیبوس به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در سم زدایی کبد کمک می کند. مطالعات دیگر همچنین تأیید کرده اند که چای گیاهی روبیبوس منبع غذایی آنتی اکسیدانی خوبی است.

هر دو نوع تخمیر شده و غیرمستقیم چای به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان آنها از مزایای سلامتی برخوردار هستند . این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد شده در بدن هنگام استرس اکسیداتیو مبارزه می کنند همچنین آنها التهاب را کاهش داده و از آسیب سلولی جلوگیری می کنند.

چای روبیبوس سبز دارای آسپالاتین و نوتوفاژین است ، آنتی اکسیدان های قوی هستند که می توانند به سم زدایی بدن کمک کنند و ممکن است به ارتقاء سلامت استخوان ها کمک کنند آنها همچنین فعالیت ضد التهابی دارند .

چای روبیبوس ممکن است به تنظیم متابولیسم گلوتاتیون کمک کند؛ گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان قدرتمند است . اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

چای روبیبوس همچنین دارای ترکیبات فنلی فعال زیستی مختلف ، مانند دی هیدروکلسن ها و فلاوانول ها است این چای همچنین حاوی کورستین ، یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قدرتمند است که می تواند به تقویت ایمنی کمک کند .

با این حال ، در یک مطالعه ، افرادی که چای روبیبوس مصرف می کردند ، در مقایسه با گروه های دیگر هیچ افزایش آنتی اکسیدانی بزرگی را تجربه نکردند.

اگرچه ممکن است چای روبیبوس سرشار از آنتی اکسیدان ها باشد ، اما دسترسی به فراهمی زیستی آنها هنوز مورد بررسی و درک قرار نگرفته است. تحقیقات بیشتر می تواند شواهد قطعی داشته باشد.

مزایای شگفت انگیز چای روبیبوس ( Rooibos )
مزایای شگفت انگیز چای روبیبوس ( Rooibos )

۳- ممکن است سلامت قلب را تقویت کند

تحقیقات نشان داده است که مصرف چای سنتی تخمیر شده می تواند باعث بهبود چشمگیری در پروفایل لیپیدها و پارامترهای استرس اکسیداتیو شود.

این می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. آنتی اکسیدان ها و فلاون های غذایی به کاهش التهاب و محافظت از قلب کمک می کنند .

گزارش شده است که چای Rooibos دارای خاصیت محافظت کننده قلبی است زیرا آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین (ACE) را مهار می کند.

تحقیقات بیشتر نشان می دهد که چای روبیبوس می تواند به بهبود سطح کلسترول و کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند .

۴- ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد

هر دو چای روبیبوس تخمیر شده و تخمیر نشده دارای خاصیت شیمیایی محافظت می باشند. چای روبیبوس دارای فعالیت های ضد توموری و ضد تحریک کننده است.

گفته می شود که این چای می تواند کوآنزیم Q10 را بازسازی کند ، که ترکیبی است که به مدولاسیون سرطان کمک می کند .

مطالعات حیوانی با استفاده از عصاره گیاه روبیبوس (Aspalathus linearis) و عسلک (Cyclopia intermedia) نشان داد که این گیاهان آفریقای جنوبی می توانند رشد سلولهای سرطانی پوست در موشها را مهار کنند .

آنتی اکسیدان ها ، مانند کوئرستین و لوتئولین نیز دارای فعالیت ضد تکثیر هستند. با این حال ، ما به اطلاعات بیشتری نیاز داریم تا بدانیم که چگونه این آنتی اکسیدان ها در چای روبیبوس می توانند در پیشگیری از سرطان کمک کنند.

۵- ممکن است از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بهره مند شود

چای روبیبوس حاوی آنتی اکسیدان دیگری به نام آسپالاتین است. این آنتی اکسیدان ممکن است خاصیت ضد دیابتی داشته باشد. در موشهای دیابتی ، آسپالاتین برای تعادل قند خون و کاهش مقاومت به انسولین پیدا شد.

آسپالاتین همچنین ممکن است به کاهش التهاب ناشی از قند خون بالا کمک کند . برای تأیید بیشتر خواص ضد دیابتی چای روبیبوس به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید