پوست سیب زمینی را دور نیندازید! آشنایی با خواص بی نظیر آن برای زیبایی

پوست سیب زمینی را دور نیندازید!
پوست سیب زمینی را دور نیندازید!
خانه سلامت و پزشکی پوست سیب زمینی را دور نیندازید! آشنایی با خواص بی نظیر آن...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

خواص پوست سیب زمینی

سیب زمینی یکی از ارکان مهم مواد غذایی و آشپزخانه می باشد. اما می دانید که پوست آن هم خواص بسیار زیادی دارد؟در ادامه این مطلب از یزد نیوز با خواص پوست سیب زمینی آشنا شوید و هرگز آن را دور نریزید.

پوست سیب زمینی را دور نیندازید!
پوست سیب زمینی را دور نیندازید!

مواد موجود در پوست سیب زمینی

پتاسیم

پتاسیم واکنش های شیمیایی از جمله واکنش هایی را که برای سوخت و ساز بدن شما ایجاد می شود را انجام داده و به سلول های شما کمک می کند از انرژی غذایی که می خورید، انرژی قابل استفاده تولید کند. همچنین در تکانه های الکتریکی منتقل شده از سیستم عصبی شما نقش دارد و به عضلات شما کمک می کند تا حرکت را تسهیل کنند.

نیاسین

پوست سیب زمینی منبع نیاسین است که به آن ویتامین B-3 نیز گفته می شود و برای سلامتی مفید است.

نیاسین مانند پتاسیم به سلولهای شما کمک می کند تا مواد مغذی را در سوخت قابل استفاده ؛ تجزیه کنند.

همچنین در رشد سلول های جدید نقش داشته و موثر در کاهش استرس فیزیو لوژی است  .

آهن

پوست سیب زمینی همچنین حاوی آهن است که عملکرد اصلی آهن شامل پشتیبانی از عملکرد گلبولهای قرمز است. آهن جزء اصلی هر مولکول هموگلوبین را تشکیل می دهد و وجود آهن برای اتصال اکسیژن و حمل و نقل ضروری است.همچنین از احتمال وضعیت کم خونی جلوگیری می کند.

مصرف پوست سیب زمینی، مصرف بالای آهن را تضمین می کند. مقداری آهن موجود در پوست سیب زمینی به حفظ خون پایدار کمک می کند.

پوست سیب زمینی را دور نیندازید!
پوست سیب زمینی را دور نیندازید!

از پوست مراقبت می کند :

پوست سیب زمینی یکی از بهترین راه حل ها برای شفافیت و درخشندگی  پوست، خلاص شدن از دایره های تیره، کاهش چربی بیش از حد ؛ درمان آکنه، جوش های سرسیاه و سر سفید است.

همچنین پوست سیب زمینی برای درمان سوختگی ناشی از آفتاب فوق العاده است یکی از داروهای مؤثر و در عین حال ساده برای درمان سوزش پوست، پوست سیب زمینی است. علاوه بر اینکه به عنوان یک عامل ضد باکتری قوی عمل می کنند؛ پوست را نیز مرطوب می کنند

اگر پوست شما دارای لکه است و شما را نگران می کند  با قسمت زیرین و مرطوب پوست سیب زمینی آنرا پاک کنید

مفید برای  مو:

پوست سیب زمینی می تواند به شما کمک کند تا موهای درخشانی داشته باشید وموثر در  رشد سریع آن است .

قند خون را کنترل می کند :

خوردن پوست سیب زمینی به شما فیبر اضافی می دهد و سطح قند خون را کنترل می کند. هنگامی که مواد غذایی هضم شده به مدت طولانی در معده شما باقی می ماند، سرعت ورود قندهای ساده وارد شده در جریان خون شما کند می شود.

به کاهش وزن کمک می کند:

پوست سیب زمینی حاوی حداقل چربی ، کلسترول و سدیم است. به همین دلیل است که پوست سیب زمینی می تواند بخشی جالب از برنامه رژیم کاهش وزن شما باشد.

سیستم ایمنی بدن  را تقویت می کند:

با توجه به دارا بودن یک منبع غنی از ویتامین C  به مانند یک ماده آنتی اکسیدان قوی عمل می کند. همچنین  پوست سیب زمینی حاوی ویتامین B و کلسیم پیچیده ای است که بخشی جدایی ناپذیر از یک سیستم دفاعی سالم است و باعث تقویت فعالیت ایمنی می شود.

با سرطان مبارزه می کند :

پوست سیب زمینی سرشار از مواد فیتوشیمیایی است که فعالیت آنتی اکسیدانی قدرتمندی دارد. علاوه بر این، حاوی مقادیر زیادی اسید کلروژنیک است که به مواد سرطان زا واکنش نشان می دهد و بنابراین بدن را در برابر سرطان محافظت می کند.

مفید در کاهش  بیماری های قلبی :

پوست سیب زمینی، سرشار از پتاسیم است، که یک ماده معدنی مهم و ضروری می باشد، مصرف آنها باعث کاهش خطر  حمله قلبی و سکته مغزی می شودهمچنین در کاهش فشار خون   موثر و با داشتن  اسیدهای چرب امگا ۳ برای قلب مفید است.

یک ماده طبیعی برای تقویت رنگ موهای شماست :

بسیاری از مردم از خاصیت شگفت انگیز پوست سیب زمینی آگاه نیستند این پوست حاوی مواد مغذی بیشمار و ضروری است که به ارائه ظاهر طبیعی و رنگ موهای شما کمک می کند.

آب پوست  سیب زمینی:

برای تهیه آب مفید از پوست سیب زمینی ؛ آنرا کاملا تمیز کرده و بشویید سپس پوست سیب زمینی را در آب بجوشانید و اجازه دهید تا خنک شود حال می توانید آب سیب زمینی را فریز کنید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

موثردر بهبود زخم:

آخرین تحقیقات نشان می دهد که پوست سیب زمینی توانایی ترمیم زخم را دارد. پوست سیب زمینی آب پز اغلب به عنوان ماده پانسمان زخم سوختنی ارزان قیمت مورد استفاده قرار می گیرد.

به هضم غذا کمک می کند:

حدود ۵۰٪ یا بیشتر از پوست سیب زمینی از الیاف رژیم غذایی تشکیل شده است. الیاف رژیم غذایی در کاهش سرعت جذب مواد مغذی در معده کمک کرده و به شما احساس پر شدن معده می دهد.

فیبرهای موجود در پوست سیب زمینی به حرکت روده ها و رفع یبوست  کمک می کند. آنها از جذب مواد سمی و کلسترول بد در روده جلوگیری می کنند و بنابراین اثر سم زدایی بر بدن دارند. این الیاف در برابر خطر ابتلا به سرطان معده و روده از شما محافظت می کند .

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید