عفونت مثانه و بهترین روش ها برای درمان این بیماری در خانه

عفونت مثانه و بهترین روش ها برای درمان این بیماری در خانه
عفونت مثانه و بهترین روش ها برای درمان این بیماری در خانه
خانه سلامت و پزشکی عفونت مثانه و بهترین روش ها برای درمان این بیماری در خانه
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:1

عفونت مثانه

عفونت مثانه شایعترین نوع عفونت ادراری (UTI) است. این عفونت می تواند هنگام ورود باکتریها به مجرای ادرار و عبور به مثانه توسعه پیدا کنند.

مجرای ادراری لوله ای است که ادرار را از بدن خارج می کند. پس از ورود باکتری به مجرای ادرار ، عفونت می تواند به دیواره مثانه وصل شده و به سرعت تکثیر شوند.

عفونت ناشی از آن می تواند علائم ناراحت کننده ای ، مانند اضطراب ناگهانی در ادرار کردن ایجاد کند. همچنین ممکن است در هنگام ادرار کردن و گرفتگی شکم باعث ایجاد درد شود.

ترکیبی از درمان های پزشکی و خانگی ممکن است این علائم را کاهش دهد. در صورت عدم درمان ، عفونت مثانه می تواند تهدید کننده زندگی باشد. چرا که عفونت می تواند به کلیه ها یا خون سرایت کند.

در این مطلب از یزد نیوز چند راهکار مؤثربرای درمان یا کاهش عفونت مثانه ارائه شده است.

عفونت مثانه و بهترین روش ها برای درمان این بیماری در خانه
عفونت مثانه و بهترین روش ها برای درمان این بیماری در خانه

۱ – آب بیشتری بنوشید

مصرف آب ؛ باکتری های موجود در مثانه شما را بیرون می کند و کمک می کند تا سریعتراز عفونت خلاص شوید. همچنین ادرار شما را رقیق می کند ، بنابراین ادرار کردن ممکن است کمتر دردناک باشد.

ادرار از مواد زائد بدن شما ساخته شده است. ادرار غلیظ ممکن است تحریک کننده و دردناک تر از عفونت مثانه باشد.

ادرار رقیق ازنظر رنگ روشن وسبک تر است و معمولاً به همان اندازه باعث کاهش تحریک می شود.

۲- تکرر ادرار

ادرار مکرر با از بین بردن باکتری ها از مثانه به از بین بردن عفونت کمک می کند. “نگه داشتن آن” یا عدم تخلیه به موقع ؛ به عفونت امکان می دهد تا باکتری ها همچنان در مثانه تکثیر یابند.

همچنین ممکن است ادرار کردن بعد از رابطه جنسی مفید باشد. فعالیت جنسی می تواند باکتری ها را در مردان و زنان به عمق بیشتری به مجرای ادرار منتقل کند.

ادرار کردن بعد از رابطه جنسی ممکن است به دور شدن باکتریها از مجاری ادراری شما کمک کند. این امر از ایجاد میکروب ها جلوگیری می کند و باعث عدم ایجاد عفونت می شود.

عفونت مثانه و بهترین روش ها برای درمان این بیماری در خانه
عفونت مثانه و بهترین روش ها برای درمان این بیماری در خانه

۳ – آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها می تواند باکتری های ایجاد کننده عفونت مثانه را از بین می برند.

اگر مبتلا به UTI هستید ، برای خلاص شدن از میکروب ناشی از عفونت ، معمولاً به دارو نیاز دارید. کارشناسان توصیه می کنند UTI را با آنتی بیوتیک درمان کنید.

اگر علائم UTI را دارید ، به پزشک خود مراجعه کنید. عفونت های مقاربتی (STI) ، عفونت های واژن و برخی شرایط واژن می توانند علائم UTI را تقویت کنند. بنابراین ضروری است که یک درمان مناسب برای وضعیت شما انجام شود.

اگر علائم شما بیش از دو روز طول کشید یا وخیم تر شد ، با پزشک خود تماس بگیرید. برای درمان عفونت مثانه ؛ به احتمال زیاد به آنتی بیوتیک احتیاج دارید.

اگر سن شما بالاست ویا باردار هستید و سایر شرایط سلامتی دیگر مانند دیابت ندارید ، سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

بسته به دارویی که پزشک تجویز می کند ؛ طول مدت درمان شماممکن است متفاوت باشد. مهم است که دارو را در طی دوره کامل مصرف کنید ، حتی اگر قبل از اتمام آن احساس بهتری داشته باشید. با مصرف دوز کامل ، تمام باکتری های مضر از سیستم مثانه شما خارج می شوند

۴ – مسکن ها

حتی در صورت ادرار نکردن ، عفونت شدید مثانه می تواند باعث ایجاد درد در ناحیه لگن شود. آنتی بیوتیک ها عفونت را درمان می کنند.

به خاطر داشته باشید که داروها ممکن است یک یا دو روز بعد ؛ اثر داشته باشند بنابراین مصرف داروهای ضد درد ممکن است گرفتگی شکم ، درد کمر و هرگونه ناراحتی را که احساس می کنید از بین ببرد.

۵ – لباس مناسب

باکتری ها در محیط های گرم و مرطوب رشد می کنند. برای خانمها ، شلوار جین تنگ و سایر لباسهای تنگ می تواند رطوبت را در مناطق ظریف آنان نگه دارد و زمینه پرورش را برای باکتریهای واژن ایجاد می کند.

توجه داشته باشید به جز مراحل اولیه بیماری ؛ هیچ درمانی را بدون نظر پزشک انجام ندهید . در صورت تداوم مشکل ؛ فورا به پزشک مراجعه نمایید واز درمان های خانگی و یا مصرف انتی بیتویک بدون مشورت با پزشک خودداری نمایید.

 



1 نظر

نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید