آیا میدانید مزایای بالای مصرف مکمل های کلاژن چیست ؟

مزایای بالای مصرف مکمل های کلاژن
مزایای بالای مصرف مکمل های کلاژن
خانه سلامت و پزشکی آیا میدانید مزایای بالای مصرف مکمل های کلاژن چیست ؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

مزایای بالای مصرف مکمل های کلاژن

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن شما است.این ماده اصلی بافت های همبند است که چندین بخش بدن از جمله تاندون ها ، رباط ها ، پوست و عضلات را تشکیل می دهد .کلاژن بسیاری از کارکردهای مهم از جمله تهیه ساختار پوست و تقویت استخوانهای شما را  بعهده دارد.در ادامه این مطلب از یزد نیوز بیشتر بخوانید.

در سال های اخیر ، مکمل های کلاژن محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. بیشتر آنها هیدرولیز می شوند ، به این معنی که کلاژن را شکسته  و جذب آن را آسان تر می کند.

همچنین غذاهای متعددی وجود دارد که می توانید برای افزایش میزان جذب کلاژن از جمله گوشت خوک و آبگوشت  و عصاره استخوان از آنها استفاده کنید.

مصرف کلاژن ممکن است دارای مزایای سلامتی مختلفی از تسکین درد مفاصل گرفته تا بهبود سلامت پوست باشد .

در این مقاله چند مزیت از مزایای سلامتی مکمل های کلاژن را بخوانید.

مزایای بالای مصرف مکمل های کلاژن
مزایای بالای مصرف مکمل های کلاژن

۱ –  می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد

کلاژن یکی از اجزای اصلی پوست شماست.این ماده در تقویت پوست نقش مهمی  دارد ، به علاوه ممکن است از خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون نیز برخوردار باشد.

با افزایش سن ، بدن شما کلاژن کمتری تولید می کند و منجر به خشکی پوست و ایجاد چین و چروک می شود .با این وجود ، مطالعات متعددی نشان داده اند که پپتیدهای کلاژن یا مکمل های حاوی کلاژن ممکن است با کاهش چین و چروک و خشکی ؛  باعث کند شدن پیری پوست شما شوند .

مزایای بالای مصرف مکمل های کلاژن
مزایای بالای مصرف مکمل های کلاژن

در یک مطالعه ، زنانی که به مدت ۸ هفته از مکمل حاوی ۲.۵ تا ۵ گرم کلاژن استفاده کرده بودند ، خشکی پوست کمتری داشتند و افزایش قابل توجهی در خاصیت ارتجاعی پوست در مقایسه با افرادی که این مکمل را مصرف نکرده بودند  را تجربه کردند .

مطالعه دیگری نشان داد زنانی که روزانه نوشیدنی مخلوط با مکمل کلاژن را به مدت ۱۲ هفته مصرف کرده اند ، افزایش هیدراتاسیون پوست و کاهش چشمگیر در عمق چین و چروک در مقایسه دیگران  را تجربه کردند

اثرات کاهش دهنده چین و چروک مکمل های کلاژن به توانایی آنها در تحریک بدن شما برای تولید کلاژن حتی به تنهایی موثر است.علاوه بر این ، مصرف مکمل های کلاژن ممکن است باعث تولید پروتئین های دیگری شود که به ساختار پوست شما از جمله الاستین و فیبریلین کمک می کنند .

همچنین بسیاری از ادعاهای حکایتی مبنی بر اینکه مکمل های کلاژن به جلوگیری از آکنه و سایر بیماری های پوستی کمک می کنند وجود دارد ، اما این شواهد توسط شواهد علمی پشتیبانی نمی شوند.

۲ – به تسکین درد مفاصل کمک می کند

کلاژن به حفظ یکپارچگی غضروف شما ، یعنی همان بافت لاستیکی که از مفاصل شما محافظت می کند نیز کمک می کند.با افزایش سن ، خطر ابتلا به اختلالات دژنراتیو مفصل مانند استئوآرتریت افزایش می یابد .

برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل های کلاژن ممکن است به بهبود علائم پوکی استخوان و کاهش درد مفاصل به طور کلی کمک کند .

در یک مطالعه ، ۷۳ ورزشکار که ۱۰ گرم کلاژن روزانه به مدت ۲۴ هفته مصرف کرده اند ، در مقایسه با گروهی که مصرف نکرده بودند  ، کاهش قابل توجهی در درد مفاصل را هنگام راه رفتن و استراحت تجربه کردند.

در یک مطالعه دیگر ، بزرگسالان روزانه ۲ گرم کلاژن به مدت ۷۰ روز مصرف کردند. کسانی که کلاژن مصرف کرده بودند کاهش قابل توجهی در درد مفاصل داشتند و نسبت به کسانی که آن را مصرف نکردند بهتر قادر به انجام فعالیت های بدنی بودند .

محققان این نظریه را تصدیق کردند که کلاژن اضافی ممکن است در غضروف تجمع یابد و بافتهای شما را برای ساختن کلاژن تحریک کند.آنها همچنین  گفته اند که این امر می تواند به کاهش التهاب کمتر ، حمایت بهتر از مفاصل و کاهش درد منجر شود .

مطالعات نشان می دهد  که اگر می خواهید از یک مکمل کلاژن برای اثرات تسکین دهنده درد استفاده کنید ، باید با دوز روزانه ۸ تا ۱۲ گرم  شروع کنید.

۳ – در محافظت از استخوان و پوکی آن موثر است .

لازم است بدانید که استخوانهای شما بیشتر از کلاژن ساخته شده است که به آنها ساختار می دهد و به تقویت آنها کمک می کند .

با افزایش سن تولید کلاژن در بدن شما دچار نقص شده و در نتیجه ممکن است به شرایطی مانند پوکی استخوان منجر شود ، که با تراکم استخوان کم مشخص می شود و با خطر بیشتری برای شکستگی استخوان در ارتباط است .

مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل های کلاژن ممکن است اثرات خاصی در بدن داشته باشد که به جلوگیری از شکستن استخوان منجر به پوکی استخوان کمک می کند .

در یک مطالعه ، تعدادی از زنان مکمل کلسیم به همراه ۵ گرم کلاژن و تعدادی دیگر یا یک مکمل کلسیم و بدون کلاژن روزانه و به مدت  ۱۲ ماه مصرف کردند .

در پایان مطالعه ، زنانی که مکمل کلسیم و کلاژن را مصرف می کردند ، میزان کاهش پروتئین خون قابل توجهی نسبت به کسانی که فقط کلسیم دریافت می کردند را نشان داد .

در مطالعه دیگری نتایج مشابهی در ۶۶ زن مشاهده شد که روزانه ۵ گرم کلاژن به مدت ۱۲ ماه مصرف می کردند. در مقایسه با زنانی که کلاژن مصرف نمی کردند ، تا ۷٪  یشتر از تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) خود را نشان دادند .

BMD اندازه گیری چگالی مواد معدنی مانند کلسیم در استخوان های شما است. BMD پایین با استخوانهای ضعیف و ایجاد پوکی استخوان همراه است  این نتایج می تواند امیدوار کننده باشد ، اما قبل از تأیید نقش مکمل های کلاژن در سلامت استخوان ، مطالعات بیشتری لازم است.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید