نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و با  درد مفاصل خداحافظی کنید

نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و با درد مفاصل خداحافظی کنید
نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و با درد مفاصل خداحافظی کنید
خانه سلامت و پزشکی نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و با  درد...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و با  درد مفاصل خداحافظی کنید

وقتی درد مفاصل رخ می دهد ، می تواند بر کل زندگی شما تأثیر بگذارد. این درد آنقدر مختل کننده است که ممکن است شما را مجبور به استفاده از قرص های مسکن کند.اما نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و با  درد مفاصل خداحافظی کنید!

اگر بتوانید التهاب خود را کاهش دهید ، درد شما نیز کم می شود . همچنین مفاصل شما محکم تر احساس می شود و راحت تر حرکت می کند.

رژیم غذایی پر از میوه ، سبزیجات و آب زیادی می تواند شما را  به سمت کاهش طبیعی التهاب نزدیک کند  ، اما ممکن است که همیشه به اندازه کافی موثر نباشد.

داروهای طبیعی مانند نمک دریا و درمان روغن زیتون برای رهایی سریع از درد مفاصل بسیار مؤثر است.

در ادامه این مطلب از یزدنیوز به خواص هرکدام و چگونگی درمان و کاهش التهاب با مخلوط روغن زیتون و نمک پرداخته می شود این مقاله را از دست ندهید .

۱ – روغن زیتون

روغن زیتون بیش از روغنهای گیاهی توصیه می شود زیرا به جای آنکه با مواد شیمیایی تهیه  شود ، به طور طبیعی استخراج می شود.

این میزان در گروهی از آنتی اکسیدان ها به نام پلی فنول وجود دارد ، که مطالعات نشان می دهد قادر به کند شدن پیری سلول های شما هستند. بنابراین ، شرایط مزمن که باعث درد مفاصل مانند آرتروز می شوند ، مدت زمان بیشتری بیشتر می کشد تا روی سلول ها تأثیر بگذارد و  شما احساس درد کنید.

نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و با  درد مفاصل خداحافظی کنید
نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و با درد مفاصل خداحافظی کنید

روغن زیتون به طور مستقیم از طریق ترکیبی بنام اولئوکانتال به التهاب حمله می کند. اولئوکانتال قادر به جلوگیری از فعال شدن آنزیم های مسئول التهاب است. این مکانیسم همان مکانی است که توسط ایبوپروفن برای کاهش التهاب استفاده می شود.

۲ – نمک دریایی

نمک دریایی یک نژاد متفاوت از نمک است که حاوی ارزش غذایی بسیار بیشتری نسبت به نمک سفره است. در حالی که نمک سفره برای حذف مواد معدنی و جلوگیری از جمع شدن به شدت فرآوری شده است ، نمک دریایی غلیظ تر است اما مقدار خوبی از منیزیم ، پتاسیم ، کلسیم ، مس و روی را به شما ارائه می دهد.

میزان این مواد معدنی بسته به منبع برداشت آن از مناطق مختلف ؛ می تواند متفاوت باشد .

با وجود مواد معدنی سالم موجود در نمک دریایی ، تقریباً به اندازه نمک سفره سدیم دارد. به همین دلیل خوردن بیش از حد سدیم به عنوان عامل التهاب شناخته شده است .

نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و با  درد مفاصل خداحافظی کنید
نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و با درد مفاصل خداحافظی کنید

بنابراین توصیه می شود ویتامین ها و مواد معدنی خود را از سایر منابع غذایی سالم مانند گوشت بدون چربی و محصولات ارگانیک دریافت کنید.

ماساژ نمک

با این حال ، هنگامی که در زمان ماساژ بر روی پوست مالیده می شود ، نمک دریایی می تواند مزایای مواد معدنی را بدون عوارض سدیم اعمال نماید .

به ویژه منیزیم موجود در نمک دریا ممکن است مفید باشد زیرا کمبود آن باعث التهاب می شود. علاوه بر کاهش التهاب ، منیزیم در صدها فرآیند بدن خصوصاً انقباض عضلات ، سطح انرژی و عملکرد مغز نقش دارد .

پتاسیم همچنین یک ماده معدنی با مجموعه فواید متنوع است. یکی از این فواید ؛  تقویت ماهیچه های شما و کارآمد کردن آن است. ممکن است بلافاصله در هنگام آسیب دیدن مفاصل به عضلات خود فکر نکنید ، اما پشتیبانی کامل برای تثبیت مفاصل بسیار مهم است.

در صورت ابتلا به بیماری مزمن ، ماهیچه های اطراف این منطقه می تواند باعث ایجاد درد های  شدیدی  برای شما نماید.

بهتر است بدانید که نمک دریایی به طور کلی با یک سیستم ایمنی سالم مرتبط است. التهاب در واقع یک پاسخ ایمنی است که برای انواع خاصی از صدمات و شرایط  ؛ بسیار ارزشمند است.

متأسفانه در برخی موارد ضعف سیستم ایمنی می تواند در افزایش درد موثرباشد. یکی از راه های بهبود سیستم ایمنی بدن از طریق رژیم غذایی است ، اما راه اصلی دیگر کاهش استرس است.

روش تهیه این مخلوط چگونه است؟به راحتی!کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

مواد لازم :

  •  ۱ فنجان آب  (۲۰۰ میلی لیتر)
  • ۲۰ قاشق غذاخوری روغن زیتون  (۳۰۰ میلی لیتر)
  • ۱۰ قاشق غذاخوری نمک دریایی  (۱۵۰ میلی لیتر)

به سادگی مواد را مخلوط کنید تا نمک به طور کامل حل شود. برای سهولت در استفاده ، توصیه می شود مخلوط را در یک بطری اسپری کننده نگهداری  کنید. فقط به یاد داشته باشید قبل از استفاده مجدداً آنرا تکان دهید تا مواد مجدداً ترکیب شوند.

هنگامی که آماده استفاده از آن هستید ، کافی است یک پوشش نوری را روی مفاصل آسیب دیده خود اسپری کرده و آنها را به مدت چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

دراولین استفاده فقط با یک یا دو دقیقه ؛ شروع کنید اما به تدریج تا ۱۵ دقیقه ماساژدر روز را ادامه دهید  .

نتیجه بهتر

برای نتیجه بهتر حتی می توانید با استفاده از یک کمپرس آب گرم ۱۰ دقیقه قبل از ماساژ ، پوست خود را برای دریافت روغن آماده کنید.

این امر منافذ را باز کرده  و عضلات اطراف مفاصل شما را که به دلیل درد ممکن است بسته باشد شل می کند ،. گرما نیزمی تواند  برای تسکین درد مفاصل عالی باشد .

این مخلوط اگرچه ممکن است درمان کاملی برای درد مفاصل شما نباشد اما به دلیل طبیعی بودن آن ضمن کاهش درد ؛ عوارض جانبی خطرناک کمتری نسبت به داروهای شیمیمایی نظیر قرص های مسکن دارد .

استفاده از این مخلوط روغنی فرایندی است که به خودی خود آرام کننده و لذت بخش است ، بنابراین بهتر است حداقل از آن بعنوان یک کاهش دهنده طبیعی درد تا زمان مراجعه به پزشک و درمان نهایی استفاده کنید.

این امر می تواند روز به روز تفاوت زیادی در کاهش میزان درد را  ایجاد کند. اگر به همراه استفاده از این مخلوط برای ماساژ دادن نقاطی که در آن احساس درد می کنید از یک رژیم غذایی سالم و هیدراتاسیون کافی استفاده نمایید قطعا نتایج بیشتری در بهبود را مشاهده خواهید نمود .

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید