چگونه در محیط های عمومی از ویروس کرونا در امان باشیم؟

چگونه در محیط های عمومی از کرونا در امان باشیم؟
چگونه در محیط های عمومی از کرونا در امان باشیم؟
خانه سلامت و پزشکی چگونه در محیط های عمومی از ویروس کرونا در امان باشیم؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

چگونه در محیط های عمومی از کرونا در امان باشیم؟

با شروع خطر بیماری کرونا در ایران و ترس از ابتلا به این ویروس، یکی از مهمترین اقداماتی که باید بدانیم، اقدامات پیشگیرانه است. در مکان های عمومی که افراد ناشناس حضور دارند و ما از وجود و یا عدم وجود این بیماری آگاه نیستیم ، باید چه اقداماتی را انجام دهیم تا از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری نماییم. ادامه این مطلب از یزد نیوز را بخوانید تا بدانید چگونه در محیط های عمومی از ویروس کرونا در امان باشیم؟

ویروس کرونا یا ویروس چینی

رونا ویروس ها به مقدار زیاد ، اختصاصی گونه هستند . پاتوژنز بیماری های آنها در انسان به خوبی شناخته نشده است. اکثر کرونا ویروس های حیوانی به سلولهای اپی تلیال مجرای تنفسی و گوارشی حیوانات گرایش دارند. عفونت های کرونا ویروس در انسان معمولا به مجاری فوقانی تنفسی محدود می شود.

اپیدمی ویروس

اپیدمی سال ۲۰۰۳ ویروس SARS، توسط بیماری تنفسی جدی ، شامل پنومی و نقص تنفس پیش رونده مشخص شد. به نظر می رسد که ویروس از میزبان غیر انسان منشا گرفته و قابلیت عفونی کردن انسان را به دست آورده باشد. در مناطق روستایی جنوب چین که اپیدمی از آنها آغاز شد ، انسان ، خوک و ماکیان اهلی در کنار هم زندگی می کردند و بسیاری از گونه های وحشی جهت مصارف غذایی و طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفتند. این شرایط باعث بروز سویه های جدید ویروس گردید.
به نظر میرسد که برخی کرونا ویروس ها عامل گاستروانتریت در انسان هستند ولی تا بحال جدا نشده اند.

طبق گزارش ها معتبر آمار ابتلا و مرگ بر اثر این بیماری در افراد مسن و با سیستم ایمنی ضعیف می باشد.بنابراین در سایر افرلد به خصوص کودکان زیر ده سال، میزان ابتلا و خطر آن کاهش می یابد.

چگونه در محیط های عمومی از کرونا در امان باشیم؟
چگونه در محیط های عمومی از کرونا در امان باشیم؟

در مقابل ویروس کرونا چه کنیم؟

همانطور که مطالعات علمی و تحقیقات به عمل آمده مشخص است، این بیماری برای افراد مسن و دارای سیستم ایمنی ضعیف خطرناک است. به همین علت بهتر است تا حد امکان سیستم ایمنی بدن خود را تقویت نمایید.

افراد مسن و دارای بیماری های خاص تا حد ممکن از خانه خارج نشوند.

مهمترین اقدام برای پیشگیری از این ویروس ضد عفونی نمودن مرتب دست ها می باشد. فراموش نکنید که استفاده از گوشی همراه در زمانی که دست ها آلوده هستند ، به همان میزان خطرناک خواهد بود ،زیرا مدت زمانی که یک ویروس می تواند در محیط بماند تا ۱۲ روز اعلام شده است،بنابراین آلوده شدن گوشی نیز مکتنی برای انتقال این ویروس خواهد بود.

روبوسی و دست دادن را از فعالیت های روزمره خود حذف نمایید

ماسک های مناسب نیز می تواند در این زمنیه بسیار موثر باشد ، اما استفاده از ماسک بدون رعایت موارد ایمنی و ضد عفونی کردن دست ها عملا بی فایده خواهد بود.

در صورت مشاهده هرگونه علایم مشابه فورا به مراکز پزشکی مراجعه نمایید.

از تماس دست با میله ها وسایل حمل و نقل عمومی و یا دکمه های آسانسور اجتناب نمایید.در صورت ایجاد تماس حتما دست های خود را ضد عفونی کنید.

در رستوران و مکان های عمومی از قاشق و چنگال های یکبار مصرف استفاده کنید.

چگونه در محیط های عمومی از ویروس کرونا در امان باشیم؟
چگونه در محیط های عمومی از ویروس کرونا در امان باشیم؟

درمان:

هیچ درمان و واکسنی برای عفونت های کرونا ویروس وجود ندارد. کنترل انتقال تنفسی سرماخوردگی ناشی از کرونا ویروس ها، کاری مشکل می باشد و احتمالا به دلیل خفیف بودن عفونت ، نیازی به کنترل نیست. قرنطینه افرادی که باSARS-Cov آلوده شده اند و اندازه گیری تب مسافرانی که از مناطق شیوع این بیماری مسافرت کرده اند ، می تواند از انتشار بیماری جلوگیری کند. هیچگونه واکسن یا درمان ضد ویروس خاص برای این ویروس در دسترس نمی باشد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید