سنجش سلامت نوآموزان در پایگاه های سنجش از ۲ تیرماه

سنجش سلامت نوآموزان در پایگاه های سنجش از 2 تیرماه
خانه اخبار روز استان یزد سنجش سلامت نوآموزان در پایگاه های سنجش از ۲ تیرماه
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

سنجش سلامت نوآموزان در پایگاه های سنجش از ۲ تیرماه

مصطفی پایدار گفت: سنجش سلامت نوآموزان در پایگاه های سنجش از ۲ تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

سنجش سلامت نوآموزان در پایگاه های سنجش از 2 تیرماه

به گزارش یزد نیوز، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یزد در خصوص طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: از ۲۵ خرداد ماه روند ثبتنام در مدارس آغاز می شود و بر اساس نوبت دهی که انجام می شود از دوم تیر ماه نیز طرح سنجش سلامت دانش آموزان آغاز می شود.

وی افزود: هنگام مراجعه والدین برای ثبت نام در مدارس، نوبت‌گیری سنجش سلامت نیز از طریق سیستم الکترونیکی توسط خود مسئولین مدارس انجام و به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش ارجاع داده می شوند.
پایدار با اشاره این که امسال ۱۵ پایگاه در سطح استان و یک پایگاه تخصصی در مرکز استان برای ارزیابی دانش‌آموزان اول دبستان و همچنین پیش دبستانی‌ها آماده فعالیت هستند اعلام کرد: پیش بینی می شود امسال ۲۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در پایگاه های سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گیرند.
 وی گفت: سنجش دانش آموزان در دو مرحله انجام می شود که در مرحله اولیه ارزیابی های بهداشتی، بینایی، شنوایی، دهان و دندان، معاینات پزشک عمومی، آمادگی و پایش تحصیلی انجام شده و در صورتی که دانش آموز در هر کدام از این موارد حد نصاب را نداشته باشد برای مرحله ارزیابی تخصصی معرفی می شوند.
مراجعه به موقع والدین برای سنجش فرزندشان
رئیس آموزش و پرورش استثنائی یزد مراجعه به موقع والدین برای سنجش فرزندشان را ضروری دانست و اظهار داشت: در هر پایگاه در روز ۳۹ نفر را باید ارزیابی کنند، مراجعه کنندگان باید طبق برنامه زمانی در پایگاه حضور پیدا کنند و اگر کسی دیرتر بیاید نظم کاری بهم خواهد خورد و اگر در تاریخی که مشخص شده مراجعه نکند لغو نوبت می خورد و باید مجدداً نوبت گیری کند و جریمه لغو نوبت را نیز پرداخت کند.
پایدار تاکید کرد: هنگام مراجعه اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، یک قطعه عکس ۳*۴، کارت واکسیناسیون کامل که قبل از مراجعه به پایگاه سنجش باید به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و معرفی نامه از دبستان محل تحصیل که به صورت الکترونیکی در سامانه سنجش صادر می شود را باید به همراه داشته باشند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید