خواص پیاز ،فواید فوق العاده پیاز بر سلامتی که تا به حال نمی دانستید!

خواص پیاز ،فواید فوق العاده پیاز بر سلامتی که تا به حال نمی دانستید!
خواص پیاز ،فواید فوق العاده پیاز بر سلامتی که تا به حال نمی دانستید!
خانه سلامت و پزشکی خواص پیاز ،فواید فوق العاده پیاز بر سلامتی که تا به حال...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

خواص پیاز

بسیاری از مردم باستان معتقد بودند که خواص پیاز تاثیر مثبتی بر درمان بیماری ها دارد و باید بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. قدیمی ترین شواهدی که در دسترس است نشان می دهد که پیاز ۵۰۰۰ سال پیش در بخش هایی از ایران و غرب پاکستان کشت شده و اسناد دیگری برای قبل از این تاریخ وجود ندارد.

خوشبختانه امروزه پیاز در سراسر جهان مصرف می شود و محبوبیت قابل توجهی نیز دارد زیرا مردم از مزایای و تاثیر آن بر سلامت خود آگاهی و اطلاعات زیادی را کسب نمودند  ، در ادامه یزد نیوز بیشتر بخوانید.

خواص پیاز ،فواید فوق العاده پیاز بر سلامتی که تا به حال نمی دانستید!
خواص پیاز ،فواید فوق العاده پیاز بر سلامتی که تا به حال نمی دانستید!

مواد معدنی پیاز

پیاز از نظر ارزش غذایی به دلیل دارا بودن قندها، ویتامین ها به ویژه ویتامین C، مواد معدنی بخصوص کلسیم ، فسفر وپتاسیم  دارای اهمیت زیادی است. پیاز یکی از قدیمی ترین سبزیها در دنیا و ایران است  و سابقه طولانی در مصرف دارد .

پیاز هر رنگی که داشته باشد اعم از سفید، قرمز و یا زرد دارای خواص متعدد بهداشتی است. عطر و طعمی بسیار قوی دارد و سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها از جمله فلاونوئیدها و پلی فنول هاست که می تواند در حفظ سطح قند خون به شما کمک کند. همچنین در داشتن استخوان های قوی و مبارزه با التهابات موثر است.

پیازهای قرمز بیش ترین اثربخشی را در از بین بردن سلول های سرطانی سینه و سرطان روده دارند. این پیاز سطح بالایی ازکوارستین و آنتوسیانین دارد که به درمان کمک می کند ، همچنین مشخص شد که افراد با بالاترین میزان مصرف پیاز، کم ترین میزان سرطان را دارند . به عنوان یک معیار پیشگیرانه می توانید پیاز قرمزرا در سبد غذایی روزانه خود قرار دهید .

خواص پیاز ،فواید فوق العاده پیاز بر سلامتی که تا به حال نمی دانستید!
خواص پیاز ،فواید فوق العاده پیاز بر سلامتی که تا به حال نمی دانستید!

مواد موجود در یک فنجان پیاز خام شامل موارد زیر است:

۶۴ کالری

۰ گرم چربی

۲ گرم پروتئین

۲ گرم فیبر

۷ گرم قند

۸ میلی گرم ویتامین C

۰.۲ میلی گرم ویتامین B6

۰.۲ میلی گرم منگنز

۲۲ میلی گرم فولیت

۲۳۴ میلی گرم پتاسیم

۴۶ میلی گرم فسفر

۰.۰۷ میلی گرم تیامین B1

خواص و فواید پیاز برای بدن

بهبود عملکرد قلب :

فلاونوئید موجود در پیاز قرمز می تواند به سلامت قلب کمک کند . همچنین غنی ازسولفور هستند که می توانند به جلوگیری از بیماری قلبی کمک کنند. کوارستین موجود در پیاز همچنین پتانسیل مبارزه با بیماری های قلبی را دارد. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد که به سلامت قلب کمک می کند . پیازهم چنین می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد و این در نهایت به نفع قلب است. طبق گزارش انتشارات دانشگاه کمبریج، فلاونوئید پیاز به کاهش سطح کلسترول بد  در افراد چاق کمک می کند.

پیاز همچنین از بهم چسبیدن پلاکت ها جلوگیری می کند، که می تواند منجر به لخته شدن و درنهایت حملات قلبی شود. آن ها هم چنین می توانند از فشار خون بالا جلوگیری کنند در نتیجه خطرات قلب را دفع می کنند.

مفید برای مبتلایان به دیابت

عصاره پیاز می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند . یکی از ترکیبات سولفور در پیاز وکوارستین می تواند اثرات مفیدی روی قند خون داشته باشد. با این حال مشخص شد که پیاز تنها زمانی اثر مثبت را دارد که همراه با متافورمین ، داروی دیابتی مصرف شود.

جلوگیری از پوکی استخوان

تحقیقات اولیه حاکی از آن است که پیاز می تواند از پوکی استخوان مرتبط با سالخوردگی جلوگیری کند. طبق گفته محققان سوئیسی، ترکیبات موجود در پیاز سفید می تواند پوکی استخوان را کاهش دهد . مطالعه دیگر نشان داد زنانی که پیاز می خوردند، ۵ درصد بیشتر از کسانی که کم تر پیاز می خوردند به استخوان هایشان کمک کرده اند.

تقویت سیستم ایمنی و بهبود خواب

پیازحاوی سلنیوم است که عملکرد سیستم ایمنی را تحریک می کند. همچنین پیاز حاوی پروبیوتیک است که می تواند خواب را بهبود بخشد و حتی استرس را کاهش دهد . زمانی که باکتری های مفید در معده ، فیبر را هضم کرده ، سلامت شکم را بهبود می بخشند، و از آن مهم تر، محصولات جانبی متابولیکی را آزاد می کنند. این محصولات جانبی می توانند بر عملکرد مغز تاثیر بگذارند و خواب را ایجاد کنند.

مبارزه با سرطان

پیاز باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، تخمدان و دهان می شود که در واقع از طریق تامین کامل آنتی اکسیدان ها از آسیب سلولی جلوگیری می کند. ترکیبات گوگردی پیاز برای جلوگیری از رشد تومورها و رشد سرطان مفید است. حتی مصرف پیاز چند بار در هفته با درمان سرطان در ارتباط است.

نتیجه:

مطالعات نشان داده اند که خواص پیاز می تواند به پیشگیری از بیماری هایی همچون سرطان، بیماری های قلبی، آرتروز، آسم، دیابت و اختلالات نوروژنیک مرتبط باشد. کوئرستین موجود در پیاز به عنوان یک داروی آنتی هیستامین شناخته شده که اغلب در محصولات مربوط به آلرژی یافت می شود زیرا می تواند اثر هیستامین ها بر سیستم ایمنی بدن را کاهش دهد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید