تغییرات مثبت در زندگی را از امروز شروع کنید و کیفیت زندگی را بالا ببرید

خانه سبک زندگی تغییرات مثبت در زندگی را از امروز شروع کنید و کیفیت زندگی...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

تغییرات مثبت در زندگی را از امروز شروع کنید

بسیاری از مردم در جستجوی راهی برای افزایش کیفیت زندگی خود و ارتباط نزدیک با خانواده  ؛ دوستان و آشنایان هستند تا بتوانند از زندگی بهترین بهره را کسب نموده و در نتیجه بهبود سلامت جسمی و روحی خود را مهیا نمایند .در ادامه این بخش از یزدنیوز به برخی از مهمترین راههای بالا بردن کیفیت زندگی و ایجاد تغییرات مثبت در زندگی پرداخته می شود اگر شما هم به دنبال آن هستید بهتر است مطالب زیر را با دقت مطالعه نموده و در زندگی خود از آن استفاده نمایید.

روش هایی برای بالا بردن کیفیت زندگی

۱ – خوراک خود را آهسته بخورید

خوردن به آهستگی به مغز شما این فرصت را می دهد تا سیگنالی سیری را دریافت کند که در این صورت  احتمال پرخوری کمتر است. و اگرسرعت خوردن خود  را کند کنید ، به احتمال زیاد در مورد آنچه می خورید فکر می کنید و گزینه های معقول و سالم را انتخاب می کنید.

۲ – اجتماعی زندگی کنید

زندگی اجتماعی به این معنا نیست که ارتباط خود را فقط با اطرافیان و آشنایانی که شما آنها را می شناسید یا هر چند وقت یکبار آنها را می بینید داشته باشید.

آنچه مهم است ارتباط واقعی با دیگران است که می تواند شما را شادتر و مولدترنموده  وبه همین دلیل  کمتر به دنبال مشکلات سلامتی باشید .

تغییرات مثبت در زندگی را از امروز شروع کنید
تغییرات مثبت در زندگی را از امروز شروع کنید

بنابراین سعی کنید با یک دوست تماس بگیرید ویک وعده شام را تدارک ببینید  یا به تیم یا باشگاه بپیوندید تا موارد جدیدی را در زندگی خود فراهم نمایید .

۳ – بجای آب میوه از خود میوه استفاده کنید

برای مثال اگر پرتقال را دوست دارید ، به جای خوردن آب آن سعی کنید که یک پرتقال را  میل کنید.

بهتر است بدانید که حتی ۱۰۰٪ آب میوه خالص هنگام پردازش برخی از خواص  خود را از دست می دهد و می تواند مقدار زیادی قند پنهان را در رژیم غذایی شما قرار دهد.

تغییرات مثبت در زندگی را از امروز شروع کنید
تغییرات مثبت در زندگی را از امروز شروع کنید

از طرف دیگر، میوه های واقعی منبع خوبی از ویتامین C ، پتاسیم ، فیبر و اسید فولیک هستند. و چربی ، سدیم و کالری کمی دارند.

۴ – برای بودن با خانواده و دوستان ؛ وقت بگذارید

شما می توانید با خانواده و دوستان خود پیوند برقرار کنید ، این برای سلامتی روحی و جسمی شما مفید است.

افرادی که تعطیلات بیشتری را در کنار خانواده و دوستان خود می گذرانند زندگی طولانی تری داشته و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سایر مشکلات سلامتی نیز در آنان کمترمشاهده می شود .

۵ – خوردن چربی را متعادل کنید

شاید چربی به همان اندازه که به نظرمی رسد درخوراک شما واضح نباشد . اما شما باید در مورد چربی های ترانس که به بعضی ازغذاها (مانند پیتزا و کالاهای پخته شده) اضافه می شود ، توجه داشته باشید .

این چربی های مضر با بیماری های قلبی مرتبط هستند. اما برخی از چربی ها از جمله :  لبنیات ، تخم مرغ کامل ، ماهی ، آووکادو یا آجیل  به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل برای شما مفید است.

لبنیات پرچرب حتی ممکن است به شما در کاهش وزن بهتر و کاهش چربی کمک کند. این ممکن است به این دلیل باشد که چربی  ؛ گرسنگی شما را بهتر از کالری های دیگر برآورده می کند.

۶ – استرس خود را مدیریت کنید

همه ما به دلایل مختلف و با وجود سبک فعلی زندگی دچار استرس در زندگی خود هستیم . اگر این اتفاق زیاد رخ دهد باعث می شود ماهیچه ها و قلب دچار تنش شوند .

به عنوان مثال اگر در هنگام رفت و آمد روزانه خود نتوانید  به خوبی استرس  را کنترل کنید ، می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی از جمله فشار خون بالا ، زخم و بیماری های قلبی شود.

بنابراین در چنین مواقعی بهتر است نفسی عمیق بکشید و کاری را انجام دهید که باعث آرامش شما می شود و سعی کنید آنچه را که نمی توانید تغییر دهید ؛مانند ترافیک ساعتی وعجله در رفتن را  بپذیرید.

۷ – قند و شکررا از زندگی خود حذف کنید

بیشتر ما کالری  بیشتر از آنچه نیاز داریم را  دریافت می کنیم. این کالری های اضافه که منجر به کاهش ارزش غذایی نیز می گردد باعث می شود قند خون شما افزایش یافته و در زمانی کوتاه به یکباره بعد از آن سقوط کرده  و شما را خسته ، گرسنه و تحریک پذیر می کند .

۸ – فعالیت روزانه را در زندگی خود برنامه ریزی کنید .

ورزش روشی اثبات شده برای بهبود سلامتی ، بهزیستی ذهنی و حتی میل جنسی است. این بدان معنا  نیست که ورزش را به صورت حرفه ای انجام دهید .

فقط ۳۰ دقیقه یا چند بار در هفته با انجام حرکات ورزشی ضربان قلب خود را بالا ببرید. می توانید باغبانی کنید و یا در  اطراف اقدام به قدم زدن کنید .

اگر نمی توانید به تنهایی این کار را به یک عادت تبدیل کنید ، سعی کنید آن را اجتماعی انجام دهید . برای این کار می توانید به یک لیگ محلی ورزشی بپیوندید یا برنامه های منظم خود را با یک دوست برنامه ریزی کنید.

۹ – بی تحرکی را کاهش دهید

برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی بی تحرکی را کاهش دهید. اگر در یک محیط بسته و یا یک دفتر کارمی کنید و انجام کارهای شما نیاز به نشستن و یا بی تجرکی دارد می توانید بطور متوسط در هر ساعت  میز خود را رها نموده و در میط کار خود قدم بزنید.

این کار باعث می شود شما کالری بیشتری بسوزانید ، گردش خود را بهبود بخشید و هوشیارتر می شوید. حتی ممکن است به جلوگیری از برخی مشکلات بهداشتی مانند دیابت و فشار خون بالا کمک کند.

 

 

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید