راه کارهای ساده و غیر شیمیایی برای از بین بردن بوی بد و خوشبو کردن یخچال !

خوشبو کردن یخچال
خوشبو کردن یخچال
خانه سبک زندگی راه کارهای ساده و غیر شیمیایی برای از بین بردن بوی بد...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

راه کارهای ساده و غیر شیمیایی برای خوشبو کردن یخچال !

یخچال از قسمت هایی است که معمولا بو های مختلفی به خود می گیرد. بو گرفتن یخچال نه تنها آزار دهنده است بلکه می تواند بر روی مواد غذای موجود در آن نیز اثرات نامطبوعی داشته باشد. اگر می خواهید به طور طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی یخچال خود را از شر بو های موجود خلاص کنید ، در ادامه این مطلب از یزد نیوز راه کارهای ساده و غیر شیمیایی برای خوشبو کردن یخچال به شما پیشنهاد داده ایم.

خوشبو کردن یخچال
خوشبو کردن یخچال

چرا یخچال بو می گیرد؟

یخچال عموما به دو علت بو می گیرد، یکی به علت غذاهایی که از خود بوی نامطبوع ایجاد می کند و دیگری که علت اصلی آن می باشد بدنه یخچال است. جنس بدنه یخچال از پلاستیک ساخته شده است و خاصیت پلاستیک جذب بو می باشد. به همین علت معمولا تمامی یخچال ها دارای بو می باشد اما میزان بدی این بو به مواد درون آن و تمیز کردن آن بستگی دارد.مواردی که می توان به آن توجه داشت :

فاسد شدن مواد غذایی در یخچال
ریخته شدن مایعات در یخچال
ریخته شدن مواد غذایی چرب و آبکی در یخچال
تمیز نکردن یخچال به مدت بیش از دو هفته
استفاده نکردن از یخچال به مدت بیش از ۷۲ ساعت
گذاشتن مواد غذایی یا آشامیدنی دارای بوی نامطبوع
فاسد شدن میوه جات ها یا سبزیجات ها در جامیوه ای

چگونه یخچالی بدون بو داشته باشیم؟

مهم ترین کار تمیز نگه داشتن یخچال می باشد. شما باید مرتبا مواد غذایی مانده در یخچال را پاکسازی کنید، این کار نه تنها برای از بین بردن بو بلکه به علت کاهش میزان آلودگی یخچال باید به طور مرتب انجام شود.

علاوه بر پاکسازی یخچال استفاده از مواد طبیعی که می توانند بوی نامطبوع را به خود جذب کنند می تواند یک ایده مناسب باشد. اگر نمی خواهید از خوشبو کننده های شیمیایی استفاده کنید، مواد طبیعی را امتحان کنید.

خوشبو کردن یخچال
خوشبو کردن یخچال

موادی که بوی یخچال را از بین می برند

یکی از موادی که می تواند موثر عمل کند ، جو دوسر است. مقداری جو دو سر پرک شده داخل یک کاسه بریزید و کاسه را داخل یخچال بگذارید. شما حتی می توانید برای از بین بردن بوی بد سطل آشغال نیز از این روش استفاده کنید. جو پرک تمامی بوی نامطبوع محیط را به خود جذب کرده و این بو را ساتع نمی کند.

روش دیگری که می توانید علاوه بر از بین بردن بوی نامطبوع، رایحه خوشی را نیز داشته باشید، استفاده از قهوه است.یک فنجان قهوه را در یک‌کاسه یا بشقاب ریخته و آن را به مدت ۲۴ یا ۴۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

استفاده از یک اسفنج پنبه‌ایی آغشته به وانیل حدود ۲۴ ساعت داخل یخچال هم بوهای بد را حذف می‌کند.

فراموش نکنید این راهکار ها باید با تمیز کردن یخچال صورت بگیرد . در غیر اینصورت مواد فاسد موجود در یخچال می تواند برای سلامتی خطر آفرین باشد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید