زندگی خانوادگی خوب !چگونه زندگی خانوادگی خوبی داشته باشیم ؟

چگونه زندگی خانوادگی خوبی داشته باشیم ؟
چگونه زندگی خانوادگی خوبی داشته باشیم ؟
خانه سبک زندگی زندگی خانوادگی خوب !چگونه زندگی خانوادگی خوبی داشته باشیم ؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

چگونه زندگی خانوادگی خوبی داشته باشیم ؟

بهبود زندگی خانوادگی می تواند شما را به اعضای خانواده نزدیکتر کرده  وبا جلوگیری از بروز  درگیری  و ناراحتی ها  ؛ شما را در رسیدن به سعادت و خوشبختی  کمک کند.اما برای زندگی خانوادگی خوب چه باید کرد ؟در ادامه این مطلب از یزدنیوز بخوانید.

خوشبختانه ، گام های مشخص زیادی وجود دارد که می توانید برای لذت بردن و تحقق بخشیدن به اوقات فراغت در کنار خانواده خود از آن  استفاده کنید . فراموش نکنید که نقش شما در خانواده بسیار پر رنگ است بنابراین خود را از محیط خانواده دور نگه ندارید .

از روش های نادرست که اغلب انتخاب می کنند رها کردن خانواده  و نزدیک شدن به دوستان است .درست است که داشتن دوست می تواند در زندگی نقش مهمی داشته باشد ولی باید بدانید که در شرایط سخت و دشوار فقط خانواده همراه شما خواهند بود. بنابراین در حفظ و تقویت  روابط خانوادگی خود تلاش نموده و در کنار آنان باشید .

چگونه زندگی خانوادگی خوبی داشته باشیم ؟
چگونه زندگی خانوادگی خوبی داشته باشیم ؟

در ادامه چند روش مهم برای تقویت روابط خانوادگی و در کنار هم بودن خانواده ها ارایه می شود که  توجه شما را به این روشها جلب می کنیم پس با ما بمانید .

۱ – صرف زمان با کیفیت با هم

کارهای روزمره و هفتگی خانواده همچون خوردن در کنار هم ؛ خوابیدن در خانه  و فعالیت روزمره خانوادگی را رعایت و حفظ نموده و از تلاش برای بهینه کردن این روابط کوتاهی نکنید .

روالها ؛  آداب و رسوم به ایجاد یک خانواده کمک می کنند هویت و منیت که همانا غرور کاذب است را کاهش داده و باعث ایجاد یک محیط پایدار و راحت خانودگی می شود همچنین می تواند در کاهش استرس در خانواده نقش بسزایی داشته باشد .

علاوه بر بهبود ارتباطات ، جلسات منظم خانوادگی می تواند بخش اصلی روال خانواده شما باشد.

سعی کنید هر وقت ممکن است کار را ترک کنید و زمانی را برای  در کنار آنها بودن در نظر بگیرید روی خانواده خود تمرکز کنید.

فرزندان به هر دو پدر و مادر خود نیاز دارند، این وظایف را بر دوش یک نفر رها  نکنید.

۲ – اهمیت به سنن و آداب خانواده

برای زندگی خانوادگی خوب اهمیت قایل شوید. اوقاتی  همچون جشن تولد و تعطیلات را در کنار خانواده برای استفاده بهینه از وقت و ادای این آداب خانوادگی قرار دهید. لازم نیست که فقط در زمان تولد یا تعطیلات این کار را انجام دهید.

به عنوان مثال ، شما می توانید به رستوران مورد علاقه یک عضو خانواده بروید یا فعالیتهای مورد علاقه آنها را در آنان انجام دهید. اگرشما به سنت ها پایبند باشید خواهید دید که فعالیت های مختلفی را می توانید انجام دهید .

شاید به دلیل اینکه والدین در محل کار هستند و یا فرزندان به مدرسه می روند این امکان وجود نداشته باشد که در کنار هم و بر سر یک سفره در هنگام صبحانه و شام اقدام به خوردن غذا نمایید .

چگونه زندگی خانوادگی خوب داشته باشیم ؟
چگونه زندگی خانوادگی خوب داشته باشیم ؟

با این حال ، تمام تلاش خود را برای این کار انجام دهید. وعده های غذایی خانوادگی یک روال اساسی و مهم است که می تواند به شما در زندگی خانوادگی ؛ همبستگی ؛ ایجاد روابط و همچنین اطلاع از یکدیگر و رفع موانع و بهبود زندگی کمک کند .

وقتی کسی ازمحل کار ؛  تمرین  و یا کلاس دیر به خانه می آید حتی اگر شما قبلا غذا خورده باشید سعی کنید درکنار آن ها باشید  ؛ سپری کردن وقت در کنار هم و مکالمه ؛ مهمتر از خوردن همزمان است.

۴ – درک محبت واقعی

پس از ازدواج و شروع پیوند؛  شما به همسر خود متعهد هستید و وظایفی در این زمینه دارید .با بهانه های جنگ جویانه به دنبال استراحت روحی نباشید.

بسیاری از زن و شوهر ها پس از شروع زندگی و وجود مشکلات  زندگی زناشویی به دنبال آرامش موقتی همچون سفر ؛ ماندن بیرون از خانه ؛ خیانت و یا بدتر از همه به دنبال طلاق و جدایی می روند .

باید بدانید در دنیای مجازی هیچ کس نامهربان نیست زیرا در هیچ روابط دوستی نامشروع ، دو فرد  رنج زندگی زناشویی را نخواهند داشت و فقط چهره شاد و دوست داشتنی خود را نمایان می کنند به همین علت روابط صمیمانه ای را با دوست خود احساس می کنید.

اما فراموش نکنید اگر مریض شوید و یا به هردلیل دچار مشکل شوید این همسر شما است که از شما پرستاری نموده و در کنار مشکلات با شما خواهد ماند .

بنابراین بهتر است زمان را هدر نداده و محبت خود را در خانواده صرف نمایید .

۵ –  صرف زمان برای  فعالیتهای منظم خانوادگی

اگر زندیگی خانوادگی خوب می خواهید ،رفتار های خوبی داشته باشید.فعالیت های منظم می تواند شامل دوچرخه سواری ، پیاده روی ، و بازیهای متنوع و مختلف باشد  . در صورت امکان ، حداقل یک بعد از ظهر یا عصر در هفته  را برای یک فعالیت خانوادگی اختصاص دهید. و روی تفریح و لذت بردن از شرکت یکدیگر و با هم بودن  تمرکز کنید.

۶  – بهبود ارتباطات خانوادگی

به گفته های اعضای خانواده خود احترام بگذارید. وقتی کسی نظر خود را ابراز کرد ، قبل از پایان این ابراز ؛ صحبت آنان را قطع نکرده و براحتی   آن را کنار نگذارید.

حفظ کانال های ارتباطی بازواحترام آمیز ، به خانواده شما کمک می کند تا اعتماد و پیوند را تقویت کنند. فرزندان به دنبال روابط زیبا هستند اگراین روابط وجود نداشته باشد فرزندان شادی نخواهید داشت.

به عنوان مثال ، هر وقت ابراز عقیده می کنند از سرگرم کردن خود با سایر اعضای خانواده خودداری نمایید .حتی اگر سایر اعضای خانواده قصد قطع صحبت  ویا تمسخر را داشته باشند سعی کنید به آنها بگویید که این رفتارصحیح نبوده و شما را آزار می دهد .

همیشه سعی کنید ضمن احترام به خانواده و انجام وظایف ؛ یک شنونده خوب باشید حتی اگر به نظر شما این سخنان بیهوده ونامربوط باشد .

 

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید