استفاده بهینه از زمان در دوران قرنطینه

استفاده بهینه از زمان در دوران قرنطینه
استفاده بهینه از زمان در دوران قرنطینه
خانه سبک زندگی استفاده بهینه از زمان در دوران قرنطینه
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

استفاده بهینه از زمان در دوران قرنطینه

این روزها همگی ما درگیر ویروس ناشناخته‌ای به نام کرونا شد‌ه‌ایم. و اکنون قرنطینه به بخش لاینفکی از زندگی ما ایرانیان تبدیل شده است. شکی نیست این دوران نیز همانند بسیاری از روزها و ساعات تلخ دیگر پشت سر گذاشته خواهد شد و باز هم نسیم امید و زندگی پر از سلامتی خواهد وزید اما استفاده بهینه از زمان در دوران قرنطینه بهترین کاری است که باید در این دوران انجام دهیم.

قرنطینه و زمان بندی

این روزها برای میلیون‌ها نفر که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، زندگی سخت و طاقت فرسا شده است. بسیاری از مردم  به دنبال راهی هستند تا از این دوران بهترین استفاده را داشته باشند.

اما این دوران انزوای اجتماعی ممکن است بهترین فرصت برای استفاده بهینه ازاوقات بیکاری‌ باشد.

در این مدت می توانید به خودتان از نظر فیزیکی و فکری و روحی برسید و یا کارهایی که همیشه دوست داشتید به آنها بپردازید یا آنها را یاد بگیرید را انجام دهید . البته تا آنجایی که نیاز به بیرون رفتن از خانه نداشته باشید.

چرا که دوران‌های مشابه با قرنطینه کرونا معمولا تجربه خواهد شد. به عنوان مثال، می‌توان ایام تعطیلات نوروز یا برخی ایام‌های خاص دیگر را نام برد.

در این مقاله از یزد نیوز قصد داریم تا به شما راهکارهایی ارائه دهد که نهایت استفاده را از این زمان‌ها در زمینه های  فعالیت خانگی و یا اجتماعی داشته باشید.

استفاده بهینه از زمان در دوران قرنطینه
استفاده بهینه از زمان در دوران قرنطینه

الف : فعالیت های خانگی

۱ – آشپزی یا طرز پختن غذاهای جدید را یاد بگیرید

اگر همیشه می خواستید آشپزی یاد بگیرید و یا پختن غذای جدیدی را امتحان کنید، شاید الان بهترین زمان برای آن باشد. کلاس‌های آشپزی آنلاین رایگان زیادی هست که می توانید از آنها بهره ببرید.

۲ – تا می‌توانید مطالعه کنید

ممکن است که بیشتر کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها در سراسر جهان بسته باشند، ولی کتاب‌های الکترونیک، کتاب‌های صوتی‌‌ و مجلات آنلاین رایگان زیادی برای مطالعه و یا گوش کردن وجود دارند که می‌توانند هم برای شما و هم برای فرزندانتان ؛ سرگرم کننده و یا آموزنده باشند.

۳ – ورزش و تمرینات فیزیکی کنید

بسیاری از باشگاه‌های ورزشی در سراسر جهان بسته شده‌اند؛ ولی بیشتر آنها کلاس‌های آنلاین از طریق رسانه جاری ارائه می‌دهند و ویدیو‌های بسیاری نیز در یوتیوب در دسترس همگان است. اگر می خواهید در دوران قرنطینه مراقب سلامت فیزیکی و اندام خود باشید، می توانید از آنها بهره ببرید.

ب : فعالیت اجتماعی

۱ – از بورس بیشتر بدانیم

بازار سرمایه و بورس یکی از بهترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است که متاسفانه تعداد اندکی از افراد از آن اطلاع دارند. بیشتر مردم تمایل دارند تا پس‌انداز خود را در بازارهای پرریسکی از قبیل سکه و ارز سرمایه‌گذاری کنند.

این در حالی است که سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و بورس یک تیر با دو نشان است. چرا که برخلاف سایر بازارها هم به نفع اقتصاد کشور بوده و هم یک روش علمی و هدفمند برای سرمایه‌گذار است. با این حال، تفاوت اصلی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه با سایر بازارها، در میزان دانش و سواد لازم جهت انجام سرمایه‌گذاری است.

اگر از قبل کتاب یا جزوه‌ای در اختیار دارید در این روزها از آن استفاده کنید. درغیراینصورت ویدئوهای آموزشی رایگان در آپارات و یوتیوب بهترین گزینه برای یادگیری هستند. همچنین می‌توانید از مطالب موجود در اینترنت نیز استفاده کنید.

استفاده بهینه از زمان در دوران قرنطینه
استفاده بهینه از زمان در دوران قرنطینه

۲ – اطلاعاتی در زمینه دیجیتال مارکتینگ یاد بگیرید

برای افرادی که فعالیت در فضای دیجیتال را دوست دارند یا به بازاریابی دیجیتال علاقه دارند، دوران‌هایی همچون قرنطینه کرونا، بهترین زمان جهت دیدن ویدئوها و مطالب آموزشی است. تنها کافی است که در اینترنت اندکی جستجو کنید تا با انواع و اقسام مطالب آموزشی آشنا شوید

۳ – یک نرم‌افزار جدید یاد بگیرید

هر کدام از ما به یادگیری یک یا چندین نرم‌افزار علاقمند هستیم و احتمالا بارها تلاش کرده‌ایم تا چیزهای جدیدی یاد بگیریم، اما به هر علت آن را به تاخیر انداخته‌ایم.

در زمان قرنطینه یا زمان‌های تعطیلات می‌توانیم با خیال راحت بر روی این مهارت‌ها تمرکز کنیم.

۴ – حسابداری و مسائل مالیاتی را یاد بگیرید

حسابداری مهارتی است که برای بسیاری از افراد قابل کاربرد است. این مهارت چه در زندگی شخصی و چه درزندگی حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند. ممکن است بارها به علت یک موضوع حسابداری به مشکل برخورده باشید یا آنکه بخاطر نداشتن مهارت در این خصوص دست به دامان بقیه شده باشید.

۵ – با مسایل حقوقی آشنا شوید

به جرات می‌توان گفت که هیچ فردی وجود ندارد که نیازمند مشاوره‌های حقوقی در زمینه‌های مختلف نباشد. به لحاظ شخصی همه ممکن است درگیر اختلافات خانوادگی، ارث و میراث، نقل و انتقال اسناد یا مواردی از قبیل ثبت اختراع و ثبت برند باشند.

در حوزه شغلی و حرفه‌ای نیز مباحث حقوقی بیشتر اهمیت می‌یابد. در ایام قرنطینه کرونا می‌توانید با بالا بردن مطالعه حقوقی، از خودتان یک حقوق‌دان بسازید.

۶ – از توسعه فردی و شغلی غافل نشوید

بسیاری از ما در محیط کار دارای نقاط ضعف مختلف هستیم. ممکن است با همکاران یا رئیس‌تان مشکلاتی داشته و یا دانش کمی در خصوص فعالیتی که انجام می‌دهید را داشته باشید.

ایامی که در خانه هستیم، فرصت خوبی است که بر روی نقاط ضعف خود در محیط کار و بهبود آنها تمرکز کنیم. بهتر است لیستی از این نقاط را تهیه کرده و با روش‌های مختلف به فکر بهبود آنها باشیم.

۷ – با نکات تجارت بیشتر آشنا شوید

تجارت دنیای بسیار بزرگی است که نکات و آموزه‌های مختلفی دارد. حتی یک تاجر مجرب نیز بعد از سال‌ها باز هم نیاز به کسب دانش دارد. اگر قصد دارید تا به دنیای صادرات و تجارت وارد شوید، ابتدا باید دانش خود را در این زمینه بالا ببرید.

کتاب بخوانید، مطالب آموزشی مختلف را مطالعه کنید، به وبسایت‌های مراجع خارجی مراجعه کرده و از همه مهم‌تر تجربه‌های دیگران را مدنظر داشته باشید. در ایام تعطیل  و د.وران قرنطینه می‌توانید بر روی تقویت این مهارت نیز متمرکز شوید.

۸-با هنر هایی که دوست داشتید آشتی کنید

اگر به انجام فعالیت هنری علاقه داشتید اما زمان برای انجام و یا یادگیری را نداشتید،حالا فرصت خوبی است که به دنبال رویاهایتان بروید. اینکار نه تنها استفاده بهینه از زمان را برای شما به ارمغان دارد بلکه از نظر روحی نیز تاثیرات شگفت انگیزی خواهد داشت.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید