اگر در فصل زمستان احساس افسردگی می کنید ، بادرنجبویه بخورید

افسردگی زمستان و بادرنجویه
افسردگی زمستان و بادرنجویه
خانه سلامت و پزشکی اگر در فصل زمستان احساس افسردگی می کنید ، بادرنجبویه بخورید
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

اگر در فصل زمستان احساس افسردگی می کنید ، بادرنجبویه بخورید

بسیاری از افراد با شروع فصل پاییز و زمستان احساس افسردگی می کنند ، اگر شما هم از این دست افراد هستید یک پیشنهاد عالی برای شما داریم.
به گفته یزد نیوز و به نقل از منابع معتبر، بادرنجبویه برای تغییر خلق و خو بسیار مفید است. اگر با رسیدن فصل سرما و ابری شدن هوا دچار افسردگی می‌شوید این گیاه به دردتان می‌خورد. همچنین این گیاه تمرکز را بالا برده، برای کودکان هم مناسب است

خواص بادرنجبویه

افسردگی زمستان و بادرنجویه
افسردگی زمستان و بادرنجویه

از قلب و کبد محافظت می‌کند

یکی از مهم‌ترین خواص بادرنجبویه که مطالعات زیادی روی آن انجام شده است، محافظت از قلب و کبد است.استفاده از اسانس بادرنجبویه در رایحه‌درمانی، تری‌گلسیرید خون (چربی خون) را پایین می‌آورد و به سنتز کلسترول در کبد کمک می‌کند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ نشان داد که استنشاق روغن بادرنجبویه از عواملی که به رشد دائمی سلول‌های سرطانی کبدی منجر می‌شوند جلوگیری می‌کند.

پژوهشگران در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ دریافتند که تپش قلب و فشار خون بالا در حیواناتی که این گیاه را به‌شکل خوراکی به آنها داده بودند تا حد زیادی کاهش یافت.

براساس تحقیقات، عصاره‌ی بادرنجبویه تغییرات عمده‌ای در نتایج الکتروکاردیوگرام (نوار قلب) ایجاد می‌کند که به‌نظر می‌رسد فواصل زمانی الکتریکی را افزایش می‌دهد. البته هنوز مزایای بالینی آن کاملا روشن نیست. اما مطالعه‌ای آزمایشی در ایران که برای اولین بار این نتایج را تأیید کرد، درواقع به کشف بزرگی دست یافت.

۲. عامل ضدباکتری طبیعی است

بادرنجبویه سابقه‌ای طولانی در طب سنتی دارد. به‌همین‌دلیل محققان چگونگی اثربخشی آن را بر محافظت بدن دربرابر عوامل ایجادکننده‌ی بیماری مانند باکتری‌های مضر مطالعه کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد بادرنجبویه ویژگی‌های ضدباکتری دارد و می‌تواند از بدن دربرابر باکتری‌های عفونی محافظت کند.

روغن بادرنجبویه به‌ویژه دربرابر قارچ کاندیدا فعالیت ضدباکتریایی دارد. کاندیدا نوعی قارچ است که سبب عفونت‌های قارچی از جمله عفونت قارچی واژن می‌شود. این قارچ در بروز علائمی مانند خستگی، مهِ مغزی، مشکلات گوارشی و تضعیف سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد.

افسردگی زمستان و بادرنجویه
افسردگی زمستان و بادرنجویه

۳. ممکن است در درمان دیابت مفید باشد

دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در سراسر جهان است. درحالی‌که معمولا بسیاری از درمانگرهای سنتی داروهایی را با عوارض جانبی خطرآفرین برای درمان دیابت تجویز می‌کنند، عصاره‌ی بادرنجبویه یکی از روش‌های طبیعی مؤثر برای درمان دیابت است.

محققان برای آزمایش تأثیر بادرنجبویه روی قندخون بالا، هم عصاره‌ی آن و هم روغن اسانسی آن را به گروهی از بیماران دادند. نتایج نشان داد هر دو محصول در کاهش سطح قندخون و نیز کاهش استرس اکسیداتیو مرتبط با دیابت تأثیر مشابهی داشتند.

اطلاعات به‌دست‌آمده آن‌قدر قانع‌کننده بود که محققان دانشگاه آزاد برلین را تحت‌تأثیر قرار داد. آنها اظهار داشتند: «عصاره‌ی اتانولی بادرنجبویه احتمالا می‌تواند در کنار درمان دارویی دیابت نوع ۲ یا در پیشگیری از آن مفید باشد.»



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید