پوست پرتقال بخورید ، با پوست پرتقال به راحتی وزن کم کنید

خانه سلامت و پزشکی پوست پرتقال بخورید ، با پوست پرتقال به راحتی وزن کم کنید
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

پوست پرتقال بخورید

پرتقال یک میوه بسیار خوشمزه و دارای خواص بسیار خوب برای سلامتی به خصوص تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.اما پوست پرتقال را هم دور نیندازید زیرا خواص شگفت انگیزی را به شما ارائه می دهد.در ادامه این مطلب از یزد نیوز با این خواص بیشتر آشنا شوید.

فواید پوست پرتقال چیست؟

پوست پرتقال بخورید
پوست پرتقال بخورید

۱ –  پوست پرتقال به جلوگیری از سرطان کمک می کند

تحقیقات نشان می دهد که فلاونوئیدهای موجود در پوست پرتقال پروتئین (که به آن RLIP76 گفته می شود) را مهار می کند که با سرطان مرتبط است. پوست پرتقال همچنین حاوی ترکیب دیگری به نام لیمونن است که می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

مطالعات دیگر به اثربخشی پوست مرکبات در جلوگیری از فعالیتهای سرطانی اشاره می کند .

۲ –  به بهبود سلامت ریه کمک میکند

به لطف محتوای عالی ویتامین C ، پوست پرتقال به تجزیه احتقان و پاکسازی ریه ها کمک می کند. ویتامین C همچنین ایمنی بدن را تقویت کرده و به جلوگیری از عفونت های ریه کمک می کند.

همچنین می تواند با تمیز کردن ریه ها به شما در خروج خلط و بیرون ریز کردن گلو کمک کند. ایمنی را تقویت نموده  و از بروز بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند.

۳ – به درمان دیابت کمک می کند

پوست پرتقال سرشار از پکتین است ، فیبرهای شناخته شده ای که قند خون را تنظیم می کند. این مطمئنا می تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند. مطالعات همچنین نشان داده اند که چگونه درمان با عصاره پوست پرتقال می تواند به جلوگیری از نفروپاتی دیابتی کمک کند  و سپس با از بین بردن پروتئینی که قبلاً در مورد آن بحث کردیم (RLIP76. ) مانع دیابت می شود و این همان کاری است که پوست پرتقال انجام می دهد.

همچنین ، وزن گلیسمی آن فقط ۵ است و این بدان معنی است که پوست پرتقال باعث افزایش کمی قند خون می شود

۴ –  قلب را تقویت کنید

پوست پرتقال سرشار از یک فلاونوئید به نام هسپریدین است که نشان می دهد کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد.

این پوست همچنین دارای خواص ضد التهابی است و از آنجا که بیماری قلبی در اثر التهاب ایجاد می شود می تواند در کاهش التهاب موثر باشد.

مجموعه دیگری از ترکیبات موجود در پوست پرتقال فلاونهای پلی متیوکسیله شده است که باعث کاهش سطح کلسترول از برخی داروهای تجویزی می شود.

۵ –  در کاهش وزن موثر است

پرتقال ها کالری کم دارند و به همین دلیل  است که آنها را به رژیم غذایی برای کاهش وزن اضافه می کنند. آنها غنی از فیبر رژیم غذایی هستند که اشتهای شما را کنترل کرده  و باعث ایجاد دلسردی در خوردن می شود.

پوست پرتقال همچنین حاوی ویتامین C است که به سوزاندن چربی کمک می کند.

پوست پرتقال بخورید
پوست پرتقال بخورید

۶ –  تقویت سلامت چشم

اگرچه اطلاعات کمتری در این مورد وجود دارد ، اما برخی منابع می گویند ترکیباتی مانند لیمونن ، دکانال و مرکبات موجود در پوست پرتقال می تواند به تقویت سلامت چشم کمک کند. آنها دارای خاصیت ضد التهابی هستند که با عفونت ها مبارزه می کنند و بینایی را بهبود می بخشند.

  1. گوارش را تقویت می کند

فیبر موجود در پوست میوه به هضم غذا کمک می کند و باعث منظم شدن هضم  می شود. مطالعات همچنین نشان می دهد که به طور کلی ، پوست مرکبات از زمان های قدیم برای درمان اختلالات گوارشی مورد استفاده قرار گرفته است.

۸- با التهاب مبارزه می کند

یک مطالعه در نیویورک نشان می دهد که پوست پرتقال دارای خواص ضد التهابی عالی است .تحقیقات بیشتر به ما می گوید که چگونه پوست پرتقال می تواند التهاب را به روشی شبیه به ایندومتاسین ، یک داروی ضد التهابی سرکوب کند.

همچنین ، فلاونوئیدهای موجود در پوست پرتقال به نفوذ در غشاها و بهبود التهاب معروف هستند.

۹ –  از دندان ها محافظت می کند

به لطف خاصیت ضد باکتریایی پوست پرتقال ، از پوسیدگی دندان شما محافظت می کنند.

علاوه بر این ، می توانید با استفاده از پوست پرتقال دندان های خود را سفید کنید. همچنین لیمونن موجود در پوست پرتقال به عنوان یک رایحه طبیعی و حلال عمل می کند. این به سفید کردن دندان های شما به روش طبیعی کمک می کند.

۱۰-  باعث درخشش پوست می شود

پوست پرتقال دارای مزایای زیادی برای پوست است و باعث درمان جوش های سر سیاه ، سلول های مرده ، آکنه و جوش ها می شود.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید