بهترین مواد غذایی برای مرطوب کردن پوست خشک

بهترین مواد غذایی برای مرطوب کردن پوست خشک
بهترین مواد غذایی برای مرطوب کردن پوست خشک
خانه سلامت و پزشکی بهترین مواد غذایی برای مرطوب کردن پوست خشک
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

بهترین مواد غذایی برای مرطوب کردن پوست خشک

اگر می خواهید پوستی زیبا و شاداب داشته باشید این مقاله از یزد نیوز را دنبال کنید تا برخی روشها و مواد را برای استفاده و مصرف تجربه نمایید و با بهترین مواد غذایی برای مرطوب کردن پوست خشک آشنا شوید.

۱ – آب

وقتی صحبت از درمان پوست خشک می شود ، اولین و مهمترین عاملی که به ذهن می رسد آب است. آب سلولهای شما را هیدراته کرده و هموستاز را حفظ می کند همچنین از پیری جلوگیری نموده و تمام سلول های شما را فعال و کارآمد می کند.

عدم نوشیدن آب کافی می تواند باعث از بین رفتن آب پوستی شده و منجر به بروز بسیاری از مشکلات پوستی از جمله پوست خشک و پوسته پوسته شود. در روز حداقل ۳ لیتر آب بنوشید تا سلول های شما بتوانند حجم و شکل خود را حفظ کنند .

نحوه درمان پوست خشک با آب

اگرشما هم از آن دسته افرادی هستید که دائماً نوشیدن آب را فراموش می کنید بهتر است از وسایل یاد آورنده همچون اعلان گوشی و نصب نکات تذکر دهنده برروی دیوار و یا سایر اماکن استفاده کنید .

همچنین می توانید میوه ها ، گیاهان ؛ ادویه جات و ترشی جات را به آب خود اضافه کنید تا طعم بهتر ورنگی جذاب تر پیدا کند .

۲- آجیل

آجیل مانند بادام ، گردو ، ماکادامیا ، آجیل کاج ، پسته ، بادام زمینی و فندق ، با اسیدهای چرب ضروری (EFAs) مانند اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ ، پروتئین ها ، ویتامین E ، ویتامین های گروه B پر شده است.

منیزیم ، سلنیوم ، مس ، آهن ، روی ، کلسیم ، پتاسیم و فیبر غذایی نیز از دیگر مواد موجود در آجیل است .

این مواد مغذی به حفظ یکپارچگی سلولی ، بهبود گردش خون و هیدراته کردن سلول ها کمک می کنند و بدین ترتیب پوست شما و درخشان می شوند .

نحوه درمان پوست خشک با آجیل

آجیل را خیس نموده و اجازه دهید که یک شب بماند .سپس یک مشت از آنرا در صبح میل کنید همچنین می توانید آجیل را به اسموتی صبحانه ، سالاد ، سیب زمینی سرخ کرده ، شیر و غیره اضافه کنید با این وجودبرای جلوگیری از مصرف چربی اضافی ، مقدار آجیل مصرفی خود را باید در حد متوسط نگه دارید و خوردن بیش از حد آن را محدو کنید .

بهترین مواد غذایی برای مرطوب کردن پوست خشک
بهترین مواد غذایی برای مرطوب کردن پوست خشک

​​۴ تا ۶ عدد بادام (یک شبه خیس خورده) برداشته وپوست آنها را بگیرید و از مخلوط کن برای تهیه خمیر بادام استفاده کنید. دو قاشق غذاخوری شیر را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

این ماسک را روی صورت خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه آن را بگذارید. آن را با یک پارچه تمیز و نرم آغشته به آب ولرم پاک کنید.

۳ – آووکادو

یک فنجان آووکادو خالص حاوی ۲۳ میلی گرم ویتامین C  ، ۴.۸ میلی گرم ویتامین E ، ۱۶.۱ میکروگرم ویتامین A ، ۴۸.۳ میکروگرم ویتامین K ، ۲۵۳ میلی گرم اسیدهای چرب امگا ۳ و ۱۸۳ میکروگرم فولات می باشد که این مواد مغذی به ترمیم بافت های پوست ، احیاء سلول های پوستی ، پوسته پوسته شدن پوست و کاهش چین و چروک ها کمک می کند .

بهترین مواد غذایی برای مرطوب کردن پوست خشک
بهترین مواد غذایی برای مرطوب کردن پوست خشک

نحوه مصرف

شما می توانید با تهیه سس آووکادو ، اضافه کردن آووکادو به سالاد خود ، یا تهیه اسموتی آووکادو و گواکامول ، آووکادو را مصرف کنید.

همچنین شما می توانید آن را به صورت خارجی اعمال کنید. یک ماسک را با هم زدن یک چهارم آووکادو و اضافه کردن ماست و عسل به آن آماده کنید. آن را به مدت ۲۰ دقیقه نگه دارید و سپس آن را با یک پارچه نرم آغشته به آب ولرم پاک کنید.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید