ماسک ضد منافذ باز پوست ، اگر منافذ بازی دارید حتما این مطلب را بخوانید

ماسک ضد منافذ باز پوست
ماسک ضد منافذ باز پوست
خانه سلامت و پزشکی ماسک ضد منافذ باز پوست ، اگر منافذ بازی دارید حتما این...
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

منافذ باز پوست

منافذ بزرگ پوست اغلب روی پیشانی، بینی و چانه نمایان می شوند و این منافذ حتی با کرم پودر و پنکک نیز پوشانده نمی شوند و بهتر است که از راه های موثری سعی در برطرف کردن آنها داشته باشیم.برای آنکه بتوانید منافذ باز پوست را درمان نمایید ادامه این مطلب از یزد نیوز بخوانید.

رایج ترین دلیل این منافذ وجود چربی و فعالیت غده های چربی دار است.یک پوست نوع چرب می تواند مقدار زیادی چربی تولید کند و در نتیجه با بیرون زدن چربی ها این منافذ بزرگ تر می شوند و اگر به این مشکل توجه نکنیم، کم کم این منافذ تبدیل به آکنه خواهند شد.

ماسک ضد منافذ باز پوست
ماسک ضد منافذ باز پوست

دلایل ایجاد منافذ باز

اگرچه نوع پوست به ژنتیک و ارث نیز ارتباط دارد و چربی پوست تنها دلیل وجود این منفذها نیست .البته دلایل بسیار زیادی وجود دارند که می توانند این مشکل را ایجاد کنند:

کم آبی بدن، آلودگی پوست، مواد آرایشی بی کیفیت نمونه ای از آنها هستند و همچنین هوای گرم، تحت تاثیر اشعه های یو.وی، بزرگ شدن منافذ و عرق کردن را در پی دارد.

مصرف میزان زیاد از غذاهای شیرین، چرب، پر ادویه، غذاهای حاوی نگهدارنده و طعم دهنده های مصنوعی می توانند تاثیر بدی روی پوست داشته باشند.

تعادل هورمدنی همچنین روی پوست تاثیرگزار است و اگر تعادل هورمونی شما به دلایل مختلفی مثل حاملگی بهم بریزد، باعث به وجود آمدن منافذ خواهد شد.

پوست نیاز به نفس کشیدن دارد، پس باید عاری از هرگونه آلودگی، مواد آرایشی و سلول های مرده باشد و بسیار مهم است که چگونه از پوست صورت خود مراقبت کنیم.

ماسک برای بستن منافذ باز پوست

بخور رازیانه

کافیست دو تا سه قاشق غذاخوری برگ رازیانه‌ی خشک شده را درون دو لیوان آب جوش بریزید و بگذارید بجوشد، سپس صورت خود را با آن بخور دهید.

این بخور می تواند بسیار موثر باشد اما فراموش نکنید درمان های طبیعی به استمرار نیاز دارند.پس این کار را ۳ مرتبه در هفته انجام دهید تا نتیجه را ببینید.

یخ آب معدنی

قالب های یخ از آب معدنی درست کنید و سپس هر روز صبح و عصر این قالب ها را روی پوست صورت تا بکشید.

خاک رس

از ماسک خاک رس هر سه روز یک بار استفاده کنید که ماسک خاک رس برای پوست خواص ضد باکتریایی دارد. ترجیحا از خاک رس آبی و سفید استفاده کنید که منافذ را کم می کند و چربی اضافی صورت را می گیرد.

دستورالعمل کاملا ساده است:

یک قاشق خاک رس را داخل آب گرم بریزید؛ در حدی که بافت خاک رس غلیظ بشود و سپس یک لایه ضخیم از آن را روی پوست بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه محل را با آب گرم شستشو دهید.

سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ نیز می تواند شما را از شر این منافذ خلاص کند.

یک سفیده تخم مرغ را با دو قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید و سپس لایه ای نازک از آن را روی پوست بزنید و زمانی که کاملا خشک شد، آن را آب گرم شستشو دهید.

 

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید