سم زدایی عالی با ذغال فعال و خلاصی از تمامی بیماری ها

سم زدایی عالی با ذغال فعال و خلاصی از تمامی بیماری ها
سم زدایی عالی با ذغال فعال و خلاصی از تمامی بیماری ها
خانه سلامت و پزشکی سم زدایی عالی با ذغال فعال و خلاصی از تمامی بیماری ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

سم زدایی عالی با ذغال فعال

سم زدایی یکی از بهترین راه هایی است که می توان برای سلامتی بدن انجام داد.سم زدایی عالی با ذغال فعال می تواند شما را در این مسیر به هدفتان برساند.در ادامه این مطلب از یزد نیوز بیشتر بخوانید.

سموم بدن

سموم بدن ناشی از کیفیت پایین محصولات و مواد غذایی تراریخته، فرآوری شده و آلودگی محیط زیست در بدن می باشد که در بدن تلمبار شده و مشکلات جدی برای انسان ایجاد می کند.

مهم آن است که بدن شما بتواند این نوع مواد و سموم را از بین ببرد و این امر باعث تقویت سیستم گوارشی و مغز شود.

قرار گرفتن در معرض سموم مزمن باعث آسیب رساندن به سلول ها و واکنش های آلرژیکی شده و این امر باعث پیری زودرس می شود.
حال باید بدانید که سم زدایی اصلا کار سختی نیسا و استفاده منظم از ذغال چوب فعال باعث از بین رفتن سموم ناخواسته از بدن ، احساس تازگی و طراوت می شود حتی برای مدت بسیار کم!

سم زدایی عالی با ذغال فعال و خلاصی از تمامی بیماری ها
سم زدایی عالی با ذغال فعال و خلاصی از تمامی بیماری ها

ذغال چوب فعال به باکتری های ناخواسته کمک می کند تا از طریق سیستم گوارشی سریع تر از قبل جذب شوند و با کوچک تر شدن ضخامت آن ها ، هرچه سریعتر از بدن دفع شوند. علاوه بر این، ذغال چوب فعال باعث از بین رفتن فلزات سنگین سمی (مانند آرسنیک، مس، جیوه و سرب) می شود که گاهی به مدت چندین دهه در بدن باقی می ماند.

مطالعات انجام شده

بهترین مطالعه طولانی مدت در مورد مزایای سم زدایی از ذغال چوب فعال توسط پروفسور دیوید او کونی (دانشگاه وایومینگ) و توماس تی استراسیکر (دانشگاه دوک) انجام شده است. این دو دانشمند در تحقیقات خود دریافتند که میمون ها در جزیره آفریقایی زنگبار، با خوردن ذغال های چوب باقی مانده از درختان بدن خود را سم زدایی می کنند.

کربن فعال چیست؟

کربن فعال به‌وسیله عملکرد کربن با گازها یا به‌وسیله کربن‌دار کردن مواد کربنی همزمان با عملکرد شیمیایی (فرآیندی کاملا شیمیایی) تولید می‌شود.

به‌صورت ساده‌تر، فرایند تولید کربن فعال به وسیله گرم‌کردن زغالِ ساخته شده از چوب، زغال سنگ، پوست میوه‌هایی همچون نارگیل و الیاف درخت آن، پوست گردو، هسته‌های میوه مثل هلو، گیلاس و زردآلو تولید شده و تا زمانی این فرآیند ادامه خواهد داشت که زغال به شکل متخلخل (دارای فضای خالی و سوراخ سوراخ) دربیاید.

بعضی از مصارف سنتی زغال فعال

  • کم‌شدنِ گاز معده
    درمان مسمومیت غذایی
    کاهش سطح کلسترل خون
    درمان سوء مصرف مواد مخدر
بعضی از مصارف امروزی زغال فعال

سفیدکننده دندان
حجیم‌کردن موها
درمان جوش صورت
زغال برای از بین‌بردن بو (بو زُدا)
کوچک‌کردن منافذ پوست و پاکسازی آن
تهیه ماسک‌های زغالی برای صورت و پاکسازی صورت

آیا نوشیدنی زغال فعال برای سلامتی مفید است؟

امروزه اضافه‌کردن زغال فعال به نوشیدنی‌های سم‌زدا و محصولات آرایشی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. بسیاری از شرکت‌های خارجی در حال تولید نوشیدنی «لیموناد زغالی» هستند که ترکیبی از آب، آب‌لیمو، شیرین‌کننده‌ها و زغال فعال است؛ این نوشیدنی‌ها با هدف سم‌زدایی و پاکسازی دستگاه گوارش مورد مصرف قرار می‌گیرد.

اما بهتر است حتما از برند های معتبر استفاده نمایید و استفاده از آن را محدود کنید.زیرا مصرف زیاد آن می تواند خطرآفرین باشد.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید