عسل و خواص آن ، خواصی که عسل دارد شما را شگفت زده می کند

عسل و خواص آن
عسل و خواص آن
خانه سلامت و پزشکی عسل و خواص آن ، خواصی که عسل دارد شما را شگفت...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

عسل و خواص آن

در طول تاریخ عسل خام به عنوان داروی درمانی مورد استفاده قرار گرفته است و دارای انواع مزایای سلامتی و مصارف پزشکی است. حتی در بعضی از بیمارستان ها به عنوان درمانی برای زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از این فواید سلامتی مخصوص عسل خام یا غیرقابل استفاده است.

بیشتر عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی دارند بصورت  پاستوریزه است که گرمای زیاد ، مخمرهای ناخواسته را از بین می برد که می تواند رنگ و بافت را بهبود بخشده و ماندگاری آن را طولانی کند. بسیاری از مواد مغذی مفید نیز در این فرآیند از بین می روند.

در این مطلب از یزد نیوز برخی از مزایای سلامتی عسل خام ارائه شده است:

عسل و خواص آن
عسل و خواص آن

۱ –   منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است

عسل خام حاوی مجموعه ای از مواد شیمیایی گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. آنتی اکسیدان ها به دلیل محافظت ازرادیکال های آزاد به محافظت ازبدن دربرابرآسیب سلولی کمک می کنند.

رادیکال های آزاد در روند پیری نقش داشته  و همچنین ممکن است در ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی موثرباشند. تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در عسل به نام پلی فنول ممکن است در جلوگیری از بیماری های قلبی مفید باشد.

۲ –  دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچ است

تحقیقات نشان داده است که عسل خام می تواند باکتری ها و قارچ های ناخواسته را از بین ببرد. این ماده به طور طبیعی حاوی پراکسید هیدروژن ، یک ماده ضد عفونی کننده است. اثر آن به عنوان یک ضد باکتری یا ضد قارچ متناسب با نوع  به عسل ؛ متفاوت است  ولی نشان داده شده که یک درمان مردمی برای این نوع عفونت ها است.

۳ –  زخم ها را بهبود می بخشید

از عسل مانوکا برای درمان زخم ها در محیط های پزشکی استفاده می شود زیرا مشخص شده است که در درمان زخم ها و به بازسازی بافت نیز کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که عسل مانوکا می تواند زمان بهبودی و عفونت را کاهش دهد.

به خاطر داشته باشید که عسل مورد استفاده در بیمارستان ها از نظر پزشکی متفاوت است  به این معنی که این عسل ابتدا معاینه و استریل می شود . درمان کنید.

عسل و خواص آن
عسل و خواص آن

۴ –  تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است .

ترکیبات دارویی که در گیاهان یافت می شوند به محافظت از گیاه در برابر صدمه کمک می کنند. به عنوان مثال ، برخی از حشرات را دور نگه می دارند یا گیاه را از اشعه ماوراء بنفش محافظتمی کنند.

مواد مغذی گیاهی موجود در عسل وظیفه خاصیت آنتی اکسیدانی آن و همچنین قدرت ضد باکتری و ضد قارچ آن است. به همین دلیل است  که عسل خام باعث تقویت سیستم ایمنی و ضد سرطان می شود.

۵ – به رفع مشکلات گوارشی کمک می کند.

عسل گاهی اوقات برای درمان موارد گوارشی مانند اسهال استفاده می شود ، اگرچه تحقیقات زیادی برای اثبات این امر وجود ندارد اما اثبات شده است که در درمان باکتریهای Helicobacter pylori (H. pylori) موثر است ، که یکی از دلایل اصلی زخم معده است.

این ماده همچنین یک پروبیوتیک قوی است ، به این معنی که باکتریهای مفیدی که در روده ها زندگی می کنند را تغذیه می کند ، که نه تنها برای هضم بلکه برای سلامت کلی بسیار مهم است.

۶ – گلو درد را تسکین می دهد.

اگر سرما خوردید یک قاشق غذاخوری عسل را امتحان کنید. عسل یک درمان قدیمی گلودرد است. وقتی ویروس سرما خوردگی در شما وجود دارد آن را به لیمو اضافه کنید.

همچنین به عنوان مهار کننده سرفه عمل می کند. تحقیقات نشان داده است که عسل به همان اندازه دکسترومتورفان ، یک ماده اصلی در داروهای ضد سرفه مؤثر است. فقط یک یا دو قاشق چایخوری می تواند در درمان سرفه تاثیر گذار باشد .

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید