روش استفاده از روغن کالاندولا برای پوست

خانه سلامت و پزشکی روش استفاده از روغن کالاندولا برای پوست
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

روش استفاده از روغن کالاندولا برای پوست

روغن calendula یک روغن طبیعی است که از گلهای حاوی گل همیشه بهار استخراج می شود. این روغن اغلب به عنوان یک درمان مکمل یا جایگزین استفاده می شود.

روغن calendula دارای خاصیت ضد قارچی ، ضد التهابی و ضد باکتریایی است که می تواند در بهبود زخم ها ، تسکین اگزما و بثورات پوشک مفید باشد. همچنین می توان از آن به عنوان ضد عفونی کننده استفاده کرد .

روش استفاده از روغن کالاندولا برای پوست
روش استفاده از روغن کالاندولا برای پوست

در ادامه این مطلب از یزد نیوز به خواص بی نظیر این روغن برای پوست اشاره شده است.

روغن کالندولا با تزریق گلهای مارعی در روغن حامل ساخته می شود. این روغن به خودی خود و یا برای تهیه پمادها ، کرمها یا سالادها قابل استفاده است. و نیز می تواند به یک تنتور ، چای و کپسولها تبدیل شود.

۱ – روغن calendula برای پوست مفید است

روغن calendula ممکن است یک درمان جایگزین برای درمان انواع پوست و همچنین بهبود کیفیت و ظاهر پوست باشد. در اینجا چند روش وجود دارد که روغن کالنتولا ممکن است برای پوست استفاده شود.

۲ – به عنوان ضد آفتاب استفاده کنید

روغن کالدولا ممکن است گزینه ای مناسب برای محافظت از آفتاب باشد. یک مطالعه آزمایشگاهی در سال ۲۰۱۲ نشان داد که روغن calendula دارای خاصیت SPF به عنوان مخلوط کرم است. با این حال ، شواهد بیشتری برای حمایت از کرم آن  به عنوان یک ضد آفتاب احتمالی لازم است.

۳ – استفاده ازروغن calendula برای زخم ها

روغن کالدولا ممکن است بهبود زخم را تسریع کند. تحقیقاتی از یک منبع معتبردر سال  ۲۰۱۳ نشان می دهد که استفاده از پماد آلوئه ورا یا کالدولا به همراه مراقبت های استاندارد باعث بهبود زمان بازیابی اپی سیزومی می شود.

در این مطالعه ، زنانی که به مدت پنج روز از پماد آلوئه ورا و یا کالنتولا استفاده کرده بودند ، در مدت هشت روز علائمی مانند قرمزی ، تورم و کبودی را بهبود بخشیدند.

با افزودن پماد آلوئه ورا یا کالدولا به مراقبت های استاندارد ، مشاهده شد که موثر تر از استفاده تنهایی از این مراقبت ها بود .

روش استفاده از روغن کالاندولا برای پوست
روش استفاده از روغن کالاندولا برای پوست

۴ – تاثیر روغن کالاندولا برای آکنه

برخی افراد برای درمان آکنه از روغن calendula استفاده می کنند. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که عصاره calendula ممکن است در معالجه و جلوگیری از آکنه ولگاریس مفید باشد ، اما تحقیقات بیشتری به ویژه مطالعات در مورد انسان برای حمایت از این یافته ها لازم است.

می توانید صورت خود را با استفاده از پاک کننده آماده  کنید. سپس از کرم ، روغن یا محل لکه بر روی صورت استفاده کرده و از آن برای هدف گیری مناطق مستعد آکنه استفاده کنید. حتی بهتر است یک بار در هفته درمان ماسک صورت را امتحان کنید.

۵ – موثر برای اگزما

اگرچه هنوز هیچ تحقیقی برای حمایت از آن وجود ندارد ، اما برخی از افراد از روغن calendula برای معالجه اگزما استفاده می کنند. با این حال ، یک مطالعه نشان داد که می تواند در تسکین درد درماتیت در افرادی که اشعه سرطان سینه دارند ، کمک کند.

 

 

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید