نحوه روشن کردن مو با آبلیمو و در خانه ، به همین راحتی!

روشن کردن مو با آبلیمو
روشن کردن مو با آبلیمو
خانه سلامت و پزشکی نحوه روشن کردن مو با آبلیمو و در خانه ، به همین...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

نحوه روشن کردن مو با آبلیمو

اگر می خواهید موهای خود را روشن کنید و تمایلی به استفاده از سالن های زیبایی و همچنین استفاده از مواد مضر شیمیایی که باعث صدمات جبران ناپذیری به موهای شما می شود را ندارید،حتما ادامه این مطلب از یزد نیوز را بخوانید.در ادامه با نحوه روشن کردن مو با آبلیمو آشنا شوید.

روشن کردن مو در خانه

قرار گرفتن در معرض آفتاب به تدریج موهای شما را روشن تر می کند ، اما ممکن است شما به دنبال یک راه حل سریع باشید ،بنابراین می توانید از مواد مختلفی برای روشن کردن موهایتان در خانه بدون صرف هزینه های بالای مالی استفاده کنید.

برای اینکار لیمو یکی از گزینه های خوب می باشند . آب لیمو ، عسل و دارچین سه مورد از محبوب ترین مواد روشن کننده مو هستند.

روشن کردن مو با آبلیمو
روشن کردن مو با آبلیمو

استفاده از لیمو

۱ –  شستشوی موها با آب لیمو یکی از راحت ترین راه ها برای روشن کردن آن در خانه است. آب لیمو پر از اسیدهای سیتریک است که وقتی بارها و بارها روی موها بمالند خاصیت روشن کننده  دارند.

به احتمال زیاد شما باید چندین بار این روند را تکرار کنید تا شاهد تغییر چشمگیر رنگ موهای خود باشید.

۲ – اگر چندین ساعت وقت برای اینکار داشته باشید می توانید  آب لیمو را در موهای خود مخلوط کرده و در آفتاب بنشینید ، از آب لیمو برای روشن کردن موها استفاده کنید. اگر به دنبال یک راه حل سریعتر هستید ، در ادامه بخوانید.

مقداری  آب لیمو خریده و یا خودتان درست کنید. به حدود یک فنجان آب برای کاهش غلیظ نیاز خواهید داشت.

همچنین می توانید از لیموترش ، گریپ فروت یا هر میوه دیگری که حاوی غلظت زیادی از اسید سیتریک است استفاده کنید.

۳ – برای تهیه و ساخت آن  چهار لیمو خریداری یا انتخاب کنید. لیموها را به نصف برش دهید سپس آب لیمو را درون یک کاسه فشار داده  یا از دستگاه آبمیوه گیری استفاده کنید.

روشن کردن مو با آبلیمو
روشن کردن مو با آبلیمو

توجه

در نظر داشته باشید که آب لیمو بسیار اسیدی است. بنابراین در ازای هر فنجان آب لیمو مقدار ۴/۱  فنجان آب را به آن اضافه و کاملا مخلوط کنید  تا به موهای شما آسیب نرساند.

۴ – موهای خود را بشویید. اگر از شامپو استفاده می کنید ، مطمئن شوید که شامپو در تمام سطح موی شما پخش می گردد .

پس از شستشوی  موهای خود و در حالی که هنوز مرطوب است آب لیمو را به موهای خود مالش دهید. مطمئن شوید که آن را به طور عمیق به درون ریشه ها هدایت نمودید .

در زمان استفاده از آب لیمو حتماً چشمان خود را محکم ببندید تا آب لیمو وارد چشمان شما نشود  در صورت تماس اسید سیتریک آب لیمو با چشمان  شما ؛  احتمالا احساس سوزش در چشم را تجربه خواهید نمود .

۵  –  به مدت  ۲ تا ۵ دقیقه صبر کنید ، سپس شامپو و آب لیمو را بشویید.

برای نتیجه بهتر باید زمان کافی را برای تاثیر اسید سیتریک روی موهای خود اختصاص دهید اما از استفاده طولانی مدت خودداری نمایید چرا که قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در برابر اسید سیتریک می تواند به موهای شما آسیب برساند.

۶ – نرم کننده را به موهای خود مالیده تا از خشکی موها خودداری شود. اسید سیتریک موجود در آب لیمو می تواند باعث خشکی و شکنندگی موهای شما شود و هیچکس تمایلی به این مسئله ندارد .

۷ – برای اینکه بتوانید رنگ دلخواه خود را بر روی موهایتان داشته باشید هفته ای یکبار این روند را تکرار کنید .

برای نتیجه بهتر ؛ نیاز است که این کار را مرتب تکرار کنید زیرا ممکن است در دفعات ابتدایی این تغییر رنگ زیاد مشاهده نشود .



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید