رزرو هتل های سنتی یزد، اصفهان و شیراز

خانه اخبار سیاسی یزد رزرو هتل های سنتی یزد، اصفهان و شیراز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

ایران به واسطه اصالت هنر معماری در آن، دارای ساختمان‌ها و بناهای بسیار زیبایی است که به همان شکل قدیم حفظ شده‌اند. اقامت در چنین هتل‌هایی حال و هوای خاصی به سفر اضافه می‌کند که حاصل پیوند با گذشته است. در شهرهای پر ترددی که بافت اصیل نگهداری و مرمت شده است، هتل‌های سنتی در محیطی کاملا متفاوت میزبان مسافران هستند.

هتل سنتی نماد تاریخ معماری یک شهر


اغلب هتل های سنتی در شهرهای تاریخی مانند یزد، اصفهان و شیراز در گذشته یا کاروانسرا بوده‌اند و یا خانه‌ای بسیار قدیمی که به خوبی مرمت شده است. شهرهایی که توانستند معماری اصیل خود را حفظ کنند، امروزه بیشترین گردشگرهای خارجی را به خود جذب می‌کنند. خیلی از افرادی که به آشنایی با فرهنگ اصیل ایران علاقه دارند، در هتل های سنتی اقامت می‌کنند. برای ما ایرانی‌ها هم هتل سنتی حال و هوای ویژه خودش را دارد. حس آشتی با گذشته و حال نوستالژیکی که در هتل های سنتی جریان دا رند، نقطه پیوند ما به این هتل‌های زیبا و آرام هستند. در ادامه چند هتل سنتی محبوب در شهرهای یزد، اصفهان و شیراز را معرفی می‌کنیم.

یزد
در دشت یزد اردکان، شهر تاریخی یزد قرار دارد که از قدمت سه هزار سال برخوردار است. این شهر که از اولین شهرهای خشتی دنیا محسوب می‌شود، بافت تاریخی و سنتی خود را به خوبی حفظ کرده و همچنان یکی از جذاب‌ترین مقصدهای سفر در ایران است. هتل های یزد در زمینه امکانات و قیمت تنوع بالایی دارند و با هر بودجه‌ای که دارید، می‌توانید به دیدن این شهر تاریخی بروید.

هتل سنتی داد
هتل داد یزد یکی از هتل‌های معروف یزد است که شهرت اصلی آن بابت معماری شگفت انگیز بنای هتل است. گرچه این هتل خدمات خوبی را به مهمانان خود ارائه می‌کند، اقامت در بنایی با قدمت این هتل حس جالبی را همراه دارد. حسی که وجود انسان را به نیاکان خیلی دورش متصل می‌کند.

این هتل زیبا دارای 61 اتاق و سوئیت است. اتاق‌های هتل داد یزد دارای یک، دو یا سه تخت خواب هستند. در بخشی از هتل نیز اتاق‌ها و سوئیت‌های وی آی پی قرار دارند. این هتل با شکوه نزدیک جاذبه‌های گردشگری یزد مانند مجموعه امیر چخماق و آتشکده زرتشتیان واقع شده است.

هتل ملک ‌التجار
هتل ملک‌ التجار یکی دیگر از هتل های یزد است که طرفداران پر و پا قرصی دارد. این هتل نیز در بنایی با شکوه ساخته شده که اقامت در آن را جذاب‌تر می‌کند. این عمارت باستانی به یکی از تاجران معروف عصر قاجار تعلق داشته است. از آنجا که این تاجر به امانتداری شهرت داشت، لقب ملک التجار توسط ناصرالدین شاه قاجار به او اهدا شد. این هتل نخستین هتل خشت و گلی جهان به شمار می‌آید.

اصفهان
اصفهان نیز از شهرهای مرکزی ایران است که بافت سنتی خود را به زیبایی حفظ کرده است. این شهر زیبا که به نصف جهان شهرت دارد دارای هتل‌های زیبا و دیدنی است که در عمارت‌های قدیمی ساخته شده‌اند. شهر اصفهان پر از سازه‌های مشهور با معماری منحصر به فرد است. سفر به این شهر دریچه تازه‌ای رو به گذشته باز می‌کند که سراسر عظمت و زیبایی است.

هتل عباسی
هتل عباسی یکی از معروف‌ترین هتل های اصفهان است. این هتل فارغ از خدمات و امکانات خوبی که دارد یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان است. هتل عباسی را به عنوان قدیمی ترین هتل ایران می‌شناسند. معماری این هتل با شکوه متعلق به دوران صفویه است. این کاروانسرای کهن به دستور سلطان حسین خان و به عنوان هدیه به مادرش، در شهر اصفهان بنا شده است. این ساختمان اصیل در طول تاریخ میزبان مسافران زیادی بوده و خواهد بود.

هتل سنتی عتیق
هتل سنتی عقیق از دیگر هتل های اصفهان است که همیشه توانسته نظر مهمانانش را به خود جلب کند. این هتل که در دوران قاجار بنا شده، یکی از زیباترین هتل های اصفهان است. هتل سنتی عقیق غرق در نور روز، رنگهای بسیار زیبایی را به اتاق مهمانانش راه می‌دهد. اقامت در چنین هتلی احساس جالبی را همراه خواهد داشت. حیاط زیبا و سبز این هتل با حوضی که وسطش واقع شده، محیطی صمیمی و گرم را در این عمارت باستانی پدید آورده است.

شیراز
شهر شیراز با عطر درختان نارنج در کوچه‌هایش، از زیباترین شهرهای ایران است که از فرهنگی غنی برخوردار است. شهر شعر و گل‌های شب بو… شهری به قدمت تاریخ که اصالت سنت هنوز در بعضی مناطقش پیداست. شهر شیراز شهر موزه‌ها و عمارت‌های باستانی است. به همین دلیل این شهر دارای چندین هتل سنتی با کیفیت است که میزبان گردشگرهای شیراز هستند.

خانه شیرازی
خانه شیرازی یکی از هتل های شیراز است که به گروه هتل های سنتی این شهر تعلق دارد. این هتل یادگاری از عصر زندیه است. اقامت در اتاق‌های این عمارت باستانی که دور تا دور حیاطی زیبا و دنج بنا شده‌اند، بسیار دلنشین و خاطره برانگیز است. خانه شیرازی محیطی آرام و زیبا را برای مهمانانش خلق کرده تا در طول سفر خود حس حضور در خانه خود را داشته باشند.

هنرهای ظریف معماری مانند تذهیب، منبت کاری، مقرنس کاری، آینه کاری و … از جمله هنرهایی هستند که در ساخت این بنا به کار برده شده‌اند. این هتل فقط 5 اتاق دارد و کل عمارت یک‌جا به یک خانواده اجاره داده می‌شود.

هتل کریم خان
هتل کریمخان شیراز از هتل‌های سنتی اما لوکس این شهر است. معماری زیبای ساختمان این هتل، مهمانان را ترغیب می‌کند که شبی را در این هتل مجلل سپری کنند. 63 اتاق این هتل در 6 طبقه ساختمان قرار دارند. امکانات و پذیرایی این هتل عالی است و مهمانان می‌توانند اقامتی بی‌نقص را در این هتل تجربه کنند.
برای رزرو اجاره آنلاین هتل‌های سنتی ایران به سایت یا اپلیکیشن جاباما سر بزنید و برای اولین رزرو خود از تخفیف جاباما استفاده نمایید.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید