آگاهی از شرایط دریافت ویزا با ارزیابی مهاجرت

خانه اخبار سیاسی یزد آگاهی از شرایط دریافت ویزا با ارزیابی مهاجرت
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

چکیده : همه ما می‌دانیم که مهاجرت، یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین تصمیماتی است که تأثیرات زیادی بر تمام جنبه‌های زندگی افراد می‌گذارد. قبل از هر چیزی، برای اینکه بتوانید بهترین، مناسب‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش مهاجرت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، انتخاب کنید، لازم است شرایط اخذ ویزا را بدانید.

همه ما می‌دانیم که مهاجرت، یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین تصمیماتی است که تأثیرات زیادی بر تمام جنبه‌های زندگی افراد می‌گذارد. قبل از هر چیزی، برای اینکه بتوانید بهترین، مناسب‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش مهاجرت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، انتخاب کنید، لازم است شرایط اخذ ویزا را بدانید. برای کسب این اطلاعات مهم و ارزنده، می‌توانید فرآیند ارزیابی را انجام دهید که اصولاً، از طریق پر کردن فرم‌های مخصوص که به آن‌ها، فرم‌های ارزیابی مهاجرت می‌گویند، انجام می‌شود. برای دسترسی به این فرم‌ها، می‌توانید وارد یکی از وب‌سایت‌های معتبر شده و بعد از ثبت‌نام و ورود به پنل کاربری خود، فرم را تکمیل کنید. در مرحله بعد، فرم‌ها توسط کارشناسان متخصص و مجرب در این حوزه، موردبررسی قرار می‌گیرند. آن‌ها با استفاده و استناد به این اطلاعات، مناسب‌ترین روش با شرایط افراد را تعیین می‌کنند که ممکن است هرکدام از روش‌های اخذ ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و.. باشد. همچنین، درصد موفقیت در اخذ آن را برای شخص، تخمین می‌زنند. ضمن این‌که محدودیت‌ها و پتانسیل هر فرد نیز تعیین می‌شود تا برای دریافت ویزا، آگاهانه‌تر عمل نماید.

اطلاعات لازم جهت ارزیابی کردن شرایط مهاجرت

لازم به ذکر است که معمولاً فرم‌های ارزیابی مهاجرت، شامل اطلاعات مختلفی هستند که در ادامه، به شرح چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های فرم، اطلاعات شخصی همچون، سن، جنسیت و… است. توجه داشته باشید که برخی از ویزاها، محدودیت سنی داشته یا در مواردی، برای یک رنج سنی خاص، امتیازات بیشتری در نظر می‌گیرند. همچنین، ثبت اطلاعات تماس به‌صورت دقیق را در فرم، فراموش نکنید؛ چراکه پل ارتباطی میان شما و مشاوران مهاجرتی، محسوب می‌شود.

اطلاعات شغلی

توجه داشته باشید که شغل کنونی شما و میزان درآمدی که دارید، در اکثر روش‌های مهاجرتی، مهم است. بنابراین، یکی دیگر از اطلاعاتی که برای ارزیابی، اهمیت زیادی دارد، سِمت شغلی و درآمد شما است.

اطلاعات تحصیلی

یکی دیگر از بخش‌های بسیار مهم در ارزیابی مهاجرت، اطلاعات مربوط به تحصیلات شما است. هرچقدر که میزان تحصیلات شما بالاتر باشد، احتمال موفقیت در اخذ برخی از ویزاها نیز بیشتر است. درنتیجه، اطلاعات مربوط به آخرین مدرک تحصیلی، معدل، مقالات علمی و هر دستاورد تحصیلی دیگر را با دقت، ذکر کنید.

مقصد

فراموش نکنید که انتخاب مقصد برای مهاجرت، مهم‌ترین قسمت تصمیم شما است. به همین دلیل، وسواس زیادی در انتخاب مقصد داشته باشید؛ چراکه انتخاب نادرست شما در این بخش، می‌تواند تأثیرات منفی و گاه، جبران‌ناپذیری بر آینده شما داشته باشد. دلیل انتخاب مقصد موردنظر را مشخص کرده و هدف خود را از انتخاب آن، مشخص کنید. همان‌طور که می‌دانید، هر کشوری، درزمینه پذیرش مهاجر، شرایط خاص خود را دارد و شما با فرم ارزیابی مهاجرت، متوجه خواهید شد که چقدر با شرایط کشور موردنظرتان، تناسب و هم‌خوانی دارید.

مهارت‌ها

مهارت‌ها و دستاوردهای مهم شما، یکی دیگر از اطلاعات کلیدی و باارزش در ارزیابی مهاجرت به شمار می‌رود. اگر یک نخبه علمی هستید و ثبت اختراع دارید؛ یا در یک رشته ورزشی، مقام‌های بین‌المللی کسب کرده‌اید؛ یا اگر موفق به اخذ مدرک داخلی یا بین‌المللی در یک رشته یا نرم‌افزار شده‌اید، شانس شما برای مهاجرت، بیشتر است. بنابراین، مهارت‌های افراد در جنبه‌های مختلف، یکی دیگر از مواردی است که در فرم‌های ارزیابی، موردتوجه قرار می‌گیرد.

اطلاعات همراهان

افراد، معمولاً تنها و یا همراه با اعضای خانواده خود مهاجرت می‌کنند. توجه داشته باشید که مهاجرت کردن با خانواده، به‌مراتب از مهاجرت به‌تنهایی، سخت‌تر بوده و دردسرهای بیشتری دارد؛ چراکه در این شرایط، مدارک همراهان شما نیز باید در ارزیابی مهاجرت، بررسی شوند. بنابراین، فراموش نکنید که اطلاعات همراهان خود را نیز با دقت و حوصله، وارد نمایید.

دارایی

توجه داشته باشید که برای اخذ ویزا، از هر نوعی که باشد، شما باید حداقل تمکن مالی را برای اخذ آن، داشته باشید. این حداقل تمکن مالی، در ویزاهای مختلف، متفاوت است. به همین جهت، میزان دارایی شما، یکی دیگر از اطلاعات مهم ارزیابی است.

برنامه‌ریزی سفر

یکی دیگر از نکات جالبی که لازم است بدانید، این است که کشور مقصد شما، باید دقیقاً از برنامه بعد از مهاجرت شما، مطلع باشد؛ برنامه‌هایی همچون، امرارمعاش، کسب‌‌وکار، فروش یا هر فعالیت دیگری. تمام این موارد را باید مشخص کرده و در برنامه‌ریزی سفر، به‌طور دقیقی تعیین کنید.

هزینه ارزیابی سفر چقدر است؟

توجه داشته باشید هزینه‌ای که برای ارزیابی مهاجرت پرداخت می‌کنید، با توجه به شرکت انتخابی، متفاوت است؛ به عبارتی، هر شرکتی، نرخ خاص خود را دارد. اما به‌طورکلی، باید بگوییم که هزینه ارزیابی، با توجه به اهمیت و کارایی آن، مناسب است؛ بنابراین، نگرانی خاصی از این بابت نداشته باشید. همچنین، توصیه می‌کنیم که اگر تصمیم شما برای مهاجرت و اخذ ویزا، جدی است، به دنبال ارزیابی رایگان نباشید؛ چراکه فرم‌های رایگان، معمولاً توسط افراد کم‌تجربه، بررسی می‌شوند و ممکن است شما را در مسیری اشتباه قرار دهند و به عواقب جبران‌ناپذیری دچار سازند.

بعد از تکمیل فرم، چه اقدامی بکنیم؟

پس از تکمیل فرم ارزیابی و ارائه آن، باید منتظر پاسخ کارشناسان مهاجرتی باشید تا نوع ویزای مناسب با شرایطتان را به شما اطلاع دهند. سپس، می‌توانید برای اخذ مشاوره از کارشناسان، اقدام کنید.

مهاجرتی آگاهانه؛ به کمک فرم ارزیابی

همان‌طور که اشاره کردیم، ارزیابی مهاجرت،به مجموعه اقدامات و اطلاعاتی گفته می‌شوند که در قالب یک فرم، توسط متقاضیان اخذ ویزا تکمیل‌شده و توسط کارشناسان مهاجرتی، بررسی می‌شود. پس از بررسی این فرم توسط کارشناسان مجرب، بهترین روش مهاجرت ممکن (تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و…)، با توجه به شرایط مالی، کاری و خانوادگی، برای هر فردی تعیین می‌شود. سپس، فرد می‌تواند براساس آن، اقدام کرده و نتیجه مطلوبی را به‌دست آورد. ناگفته نماند که فرم ارزیابی، یکی از بهترین روش‌هایی است که افراد می‌توانند قبل از اخذ ویزا، آن را باحوصله پرکرده و بدون مراجعه حضوری و اتلاف وقت، از کارشناسان مشاوره بگیرند. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، تکمیل و بررسی این فرم، برای شما هزینه بسیاری ندارد. کارشناسان مهاجرتی نیز با در نظر گرفتن تمام جوانب، فرم شما را بررسی کرده و درنهایت، بهترین راه را به شما پیشنهاد می‌دهند.

برچسب ها : ارزیابی مهاجرت



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید