مزیت های یادگیری زبان ترکی استانبولی

خانه اخبار سیاسی یزد مزیت های یادگیری زبان ترکی استانبولی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

امروزه زبان ترکی استانبولی کی از زبان های رایج در دنیا تلقی می شود که توسط 220 میلیون نفر صحبت می شود و در بیش از 100 کشور دنیا نیز تدریس می شود.

زبان ترکی یک زبان آوایی است، بنابراین شما کلمات را به همان شکلی که نوشته شده اند صحبت کنید. یادگیری زبان ترکی در حال حاضر مهم است زیرا شرکت های بین المللی زیادی وجود دارند که با کشور ترکیه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط هستند و کشور ایران به دلیل همسایگی مراودات زیادی با کشور ترکیه داشته و فرصت های زیادی را برای افرادی که به زبان ترکی استانبولی مسلط هستند بوجود می آورد.

۱۰ دلیل برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

دلایل زیادی برای مطالعه زبان ترکی وجود دارد:

۱. غوطه وری فرهنگی: یادگیری زبان ترکی می تواند به دانشجویان بین المللی و دیگر افراد کمک کند تا خود را در فرهنگ و شیوه زندگی محلی غوطه ور کنند و درک عمیق از سنت ها و آداب و رسوم ترکیه به دست آورند.

۲. ارتباط بهتر: دانستن زبان ترکی می‌ تواند ارتباط دانشجویان بین ‌المللی با افراد محلی را آسان‌ تر کند، که می ‌تواند به آن ها کمک کند تا در زندگی روزمره، ایجاد روابط و درک عمیق‌ تر از کشور ترکیه بهتر عمل نمایند.

۳. فرصت های شغلی: ترکیه یک اقتصاد به سرعت در حال رشد با موقعیت استراتژیک است که به عنوان مرکز تجارت و بازرگانی بین المللی عمل می کند. دانستن زبان ترکی می تواند فرصت های شغلی را در زمینه هایی مانند تجارت، امور مالی، گردشگری و روابط بین الملل باز کند.

۴. فرصت‌ های آموزشی: بسیاری از دانشگاه ‌های ترکیه دوره‌ هایی را به زبان انگلیسی ارائه می ‌کنند، اما دانستن زبان ترکی می‌ تواند به دانشجویان بین‌المللی امکان دسترسی به طیف وسیع ‌تری از فرصت ‌های علمی، از جمله برنامه ‌های تحقیقاتی و تحصیلی را بدهد.

۵. رشد شخصی: یادگیری زبان ترکی چالشی است که می تواند به دانش آموزان بین المللی و دیگر افراد کمک کند تا مهارت های شناختی خود را توسعه دهند، حافظه را بهبود بخشند و توانایی های حل مسئله را تقویت کنند و منجر به رشد شخصی و بهبود خود شوند.

۶. سفر: ترکیه یک مقصد گردشگری محبوب با تاریخ غنی و مناظر متنوع است. دانستن زبان ترکی می تواند سفر، برقراری ارتباط با مردم محلی و کشف کشور را برای شما آسان تر کند.

۷. هنر و ادبیات: ادبیات و هنر ترکیه دارای تاریخ طولانی و پر سابقه ای است که به قرن ها پیش می رسد. دانستن زبان ترکی می تواند به شما امکان دسترسی به انبوهی از آثاری را بدهد که هنوز به انگلیسی ترجمه نشده اند و درک و فهم شما از فرهنگ ترکیه را عمیق تر می کند.

۸. ارتباطات اجتماعی: دانستن زبان ترکی می‌تواند به شما کمک کند تا با مردم محلی دوست شوید و روابط خوبی برقرار کنید و به درک عمیق‌ تر از فرهنگ ترکیه منجر شود.

۹. چند زبانه بودن: دانستن زبان ترکی می تواند شما را چند زبانه تر کند و توانایی تان را برای یادگیری زبان های دیگر افزایش دهد.

۱۰. بورسیه تحصیلی: برخی از دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان بین المللی که تسلط خود را به زبان ترکی نشان می دهند بورسیه تحصیلی ارائه می دهند و از تحصیل آنها حمایت مالی می کنند.

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟

زبان ترکی استانبولی به دلایل مختلف یکی از آسان ترین زبان های دنیا مخصوصا برای ایرانیان محسوب می شود همچون تاریخ و فرهنگ نزدیک و روابط بین دو کشور در گذشته و نیز مدل زبان ترکی استانبولی که هر چیز را که می نویسید همانطور نیز خواهید خواند که خود باعث روان شدن و یادگیری آسان این زبان است.

این زبان دارای واژگان و قواعد مشترک با زبان ایرانی نیز هست که باعث می شود زبان ترکی استانبولی برای ایرانیان آسان تر جلوه کند. البته این نکته هم قابل توجه است که سختی و آسانی یک زبان به خود زبان آموز نیز مرتبط بوده و اگر زبان آموز به دلایلی نتواند با زبان ارتباط برقرار کرده و شرایط مناسبی برای یادگیری زبان نداشته باشد و موارد دیگر از این قبیل این زبان نیز می تواند برای او سخت جلوه نماید. در نتیجه توصیه می شود برای یادگیری زبان ترکی استانبولی و یا هر زبانی بدون هیچ گونه تصور و دیدگاهی اقدام به یادگیری نمایید و سعی کنید با استفاده از منابع معتبر و خوب، کلاس ها و اساتید و افراد با تجربه به یادگیری بپردازید.

آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه زبان دهخدا

آموزشگاه زبان دهخدا با سابقه بیش از ۱۵ سال آموزش زبان های خارجی دارای دپارتمان مجزا برای کلاس زبان ترکی استانبولی در تهران می باشد.

این آموزشگاه با توجه به اهمیت این زبان به صورت جدی با تشکیل یک تیم حرفه ای به آموزش این زبان به صورت حضوری و آنلاین به شکل های گروهی، نیمه گروهی و خصوصی پرداخته است.

کلاس های زبان ترکی با استفاده از بهترین اساتید و منابع آموزشی و با بهره گیری از بهترین متدهای آموزشی توسط موسسه زبان دهخدا برگزار می شوند.

کلاس های آنلاین در بستر اختصاصی موسسه برگزار می شوند که دارای تمامی امکانات یک کلاس آموزشی می باشند که یک شبیه ساز بسیار خوب از کلاس حضوری هستند.

کلاس های زبان ترکی با تمرکز بر روی مهارت گفتاری به آموزش ۳ مهارت دیگر زبان ترکی به صورت همزمان می پردازند که برای شرکت در این کلاس ها تعیین سطح و مشاوره به صورت رایگان است.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید